Gå til innhold

Misunnelig på dere i karantene/permiterte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en rar ting å si i disse tider. Men jeg HATER jobben min, og den ble denne uken kategorisert som et samfunnskritisk yrke. Sykemeldingen min går ut i dag, noe som betyr at jeg må tilbake på jobb neste uke 😭😭😭😭 jeg skulle gjort mye for å slippe.

Anonymkode: 16b7b...b08

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe morsomt å bli permittert. Mange har mistet jobben og jeg regner med at de vil gjøre hva som helst for å ta din plass og kunne jobbe igjen

Anonymkode: 1bda1...75e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

BYTT JOBB DA

Anonymkode: 6e6f9...a5e

• Liker 2
Skrevet

Det skjønner jeg godt. Helt greit med noen ekstra dager hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

BYTT JOBB DA

Anonymkode: 6e6f9...a5e

Det har jeg prøvd å gjøre i 1 år. Søkt masse jobber, men får ikke intervju engang. Det er faktisk ikke bare bare å bytte jobb som utrolig mange ser ut til å tro. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

dette er vemmelig. du har nettopp vært borte fra jobb, og orker ikke tanken på å gå. 

Du slipper sikkert å jobbe doble skift neste uke hvertfall. Stor sannsynlighet for at jeg må det. 

Anonymkode: f846a...730

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dama mi som har vært arbeidsledig i snart 2 å kan gjerne overta jobben din. 

Er ikke så kult å gå med 1,5 inntekt over tid når man har 2 barn, hus og bil.

Og det blir jo ikke akkurat lettere å skaffe seg jobb fremover 

Slutt å klag

Anonymkode: 2256a...0b8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg prøvd å gjøre i 1 år. Søkt masse jobber, men får ikke intervju engang. Det er faktisk ikke bare bare å bytte jobb som utrolig mange ser ut til å tro. 

Kjenner følelsen. Ikke barebare å bytte jobb desverre 😕

Anonymkode: 4ecf4...c07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, med den ræva arbeidsmoralen er det gjerne ikke så rart at du sliter med å få andre jobber. 

Landet er faktisk helt avhengig av mennesker som trår til. Som jobber og betaler skatt og holder samfunnet i gang. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg godt , jeg har også søkt jobb aktivt i 4(!!!) år . Har en utdanning Der man kan kun jobbe som den ene tingen . ønsker ut av yrket .  Folk får jobber forran trynet mitt hele tiden pga bekjentskap osv ... gir snart opp . 

Anonymkode: 05d3e...caf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er kjempegøy når både du og mannen er permittert og ikke vite når man får dagpenger, eller om det blir en jobb å komme tilbake til selv når dette er over... 

Anonymkode: 8ecf5...596

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dette er vemmelig. du har nettopp vært borte fra jobb, og orker ikke tanken på å gå. 

Du slipper sikkert å jobbe doble skift neste uke hvertfall. Stor sannsynlighet for at jeg må det. 

Enig, blitt mye doble vakter og nesten ikke fri allerede. Men da tenker jeg som så at det må være mer jobb og slitsomt å prøve å unngå å dra på jobb🤣🤣 og "karma is a bitch". 

Anonymkode: fe827...2e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg godt , jeg har også søkt jobb aktivt i 4(!!!) år . Har en utdanning Der man kan kun jobbe som den ene tingen . ønsker ut av yrket .  Folk får jobber forran trynet mitt hele tiden pga bekjentskap osv ... gir snart opp . 

Regner med at du da har en annen jobb i mellomtiden? 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det det. Hvis man ikke er ubrukelig.

Bare ta deg en utdanning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du da har en annen jobb i mellomtiden? 

Jobber fortsatt i samme jobb ... 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg forstår deg. Jeg har hatt en tung periode i det private som har gjort det tungt å stå opp og fungere hver dag. At jeg nå kan ha hjemmekontor og slippe å møte noen personlig, slippe å se bra og velfungerende ut , men kan gjøre jobben min uten å måtte ha fasade, har hjulpet mye. Og jeg er glad for at det skal være slik en uke til. 

Anonymkode: 1199f...8a2

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en fornuftig utdanning da. 

Når man har en lite attraktiv personlighet eller bedritne karakterer eller ikke evner å bygge nettverk bør man utdanne seg til noe der det ikke er rift om jobbene. D

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Ta en fornuftig utdanning da. 

Når man har en lite attraktiv personlighet eller bedritne karakterer eller ikke evner å bygge nettverk bør man utdanne seg til noe der det ikke er rift om jobbene. D

Du var forferdelig ekkel .  Du er grunnen til at jeg aldri skriver noe som helst her inne fordi det alltid kommer sånne ekle kommentarer . 
ikke alle som har råd til å studere enda mer .. 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var forferdelig ekkel .  Du er grunnen til at jeg aldri skriver noe som helst her inne fordi det alltid kommer sånne ekle kommentarer . 
ikke alle som har råd til å studere enda mer .. 

Det man ikke har råd til er å ta en tulleutdanning uten plan B, men mange ser ut til å gjøre det uansett.

Dessuten koster det ingenting å studere, 500 spenn to ganger i året? c'mon. Studier i Norge er generelt så enkle at du kan gjøre dem mens du jobber 100%.

Det finnes ikke arbeidsledighet i Norge. ALLE som er dugende får jobb (med unntak av de 2% dårligste). Det betyr at de som ikke får jobb blir slått av 98% av befolkningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Det man ikke har råd til er å ta en tulleutdanning uten plan B, men mange ser ut til å gjøre det uansett.

Dessuten koster det ingenting å studere, 500 spenn to ganger i året? c'mon. Studier i Norge er generelt så enkle at du kan gjøre dem mens du jobber 100%.

Det finnes ikke arbeidsledighet i Norge. ALLE som er dugende får jobb (med unntak av de 2% dårligste). Det betyr at de som ikke får jobb blir slått av 98% av befolkningen.

Jeg har en treårig utdanning , jobbet i samme jobb i 11 år . Utdanningen jeg ønsker koster 200 000, så hvor du får 500kr fra skjønner jeg virkelig ikke . 

• Liker 4
  • Opprett ny...