Gå til innhold

Hva er du mest bekymret for - Meningsmåling

Avstemming - Korona og tiltak  

187 stemmer

1. 1. Hva er du ALLER MEST bekymret for?

• Pandemien
      77
    • Økonomien
      110

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er du aller mest bekymret for i disse tider? Pandemien i seg selv, eller de økonomiske konsekvensene?

Anonymkode: 67dcc...375

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene

Anonymkode: 54731...1bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene

Så bra

Anonymkode: 67dcc...375

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle til å skrive at ingen svarer på disse meningsmålingene uansett, og hadde forventet svært få svar, men jammen er det 15 som har stemt økonomien og 2 som har stemt pandemien...

Anonymkode: 9ddf3...99f

Skrevet

Mest bekymret for at noen rundt meg skal bli alvorlig syke eller dø.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla skrev:

Mest bekymret for at noen rundt meg skal bli alvorlig syke eller dø.

Ja! 

Skrevet

Mest bekymret for at barna mine (ett i risikogruppe) eller foreldrene mine skal dø.

Minst bekymret for personlig økonomi. 

Men også mindre bekymret for at pensjonister jeg aldri har møtt skal dø enn jeg er for en langvarig, global resesjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig bekymret for hva som er igjen etter at vi har holdt på med disse tiltakene i eksempelvis et halvt år. Hvordan ser samfunnet ut da? 

Det går faktisk en grense et sted for hvor viktig det er å redde liv (særlig når det er størst risiko for tap av liv i risikogruppene - de som er veldig gamle (jfr gjennomsnittlig alder på 89 år på de fem første døde i Norge, altså godt over gjennomsnittlig levealder) eller fra før av veldig syke) opp mot hvor skakkjørt man kan la økonomien bli. 

Husk at økonomi er ikke bare tall! Hvordan økonomien er, har ekstremt stor betydning for folks liv og livskvalitet og god økonomi er grunnen til at vi normalt sett har det så bra i Norge. 

Anonymkode: bf52c...d4a

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsledigheten er nå på det høyeste siden 30-tallet:

https://www.nrk.no/norge/nho_-arbeidsledigheten-er-pa-sitt-hoyeste-siden-1930-tallet-1.14953568

Anonymkode: 9ddf3...99f

"Arbeidsledighet".

Jeg er en av de "arbeidsledige". Jeg har jobb, arbeidsplass og kunder. Men jeg har yrkesforbud. Dette er et langt mindre problem enn på 30-tallet. Med en gang jeg får lov til å jobbe, vil jeg jobbe.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig bekymret for hva som er igjen etter at vi har holdt på med disse tiltakene i eksempelvis et halvt år. Hvordan ser samfunnet ut da? 

Det går faktisk en grense et sted for hvor viktig det er å redde liv (særlig når det er størst risiko for tap av liv i risikogruppene - de som er veldig gamle (jfr gjennomsnittlig alder på 89 år på de fem første døde i Norge, altså godt over gjennomsnittlig levealder) eller fra før av veldig syke) opp mot hvor skakkjørt man kan la økonomien bli. 

Husk at økonomi er ikke bare tall! Hvordan økonomien er, har ekstremt stor betydning for folks liv og livskvalitet og god økonomi er grunnen til at vi normalt sett har det så bra i Norge. 

Anonymkode: bf52c...d4a

Reiselivet er fucked uansett om vi har tiltakene eller ikke.

Døde koster hinnsides mye. Og sykefraværet vil være enormt.

I langvarige nedgangstider blir folk faktisk friskere. Folk hadde det bra i Norge før vi ble rik. Vi hadde mindre ting men like mye glede. Oljepengene er ikke hva som gir oss glede, det gir oss ting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette med økonomien er jo fullstendig misforstått. 

Stor nedgang økonomi -> arbeidsledighet -> tvangssalg/økonomisk nød/livskriser -> økt vold i hjemmet/psykiske sykdommer/dårligere kosthold/lavere aktivitetsnivå -> selvmord/tidlig død. 

Også kan vi jo legge til alle barn som ikke er i skolen nå. Hjemme med ressurssvake foreldre, innestengt med alkohol og vold. Barne- og ungdomspsykatrien er stengt. 

Tar man dette for langt vil lock down gi mye mer død og elendighet en viruset klarer. 

Anonymkode: 3de07...250

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

"Arbeidsledighet".

Jeg er en av de "arbeidsledige". Jeg har jobb, arbeidsplass og kunder. Men jeg har yrkesforbud. Dette er et langt mindre problem enn på 30-tallet. Med en gang jeg får lov til å jobbe, vil jeg jobbe.

Problemet er ar ikke alle arbeidsplasser vil stå igjen til mange av de permitterte. 

Anonymkode: e02e1...312

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler.

Anonymkode: be43c...3d3

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

"Arbeidsledighet".

Etter dette vil det være færre som har råd til å kjøpe trafikkopplæring.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ar ikke alle arbeidsplasser vil stå igjen til mange av de permitterte. 

Anonymkode: e02e1...312

Spiller da ingen rolle? Folkene er der, materielle er der, kunskapen er der. Det er bare å starte en ny bedrift.

Om arbeidsplassen min forsvinner starter jeg egen. Den vil være i drift samme dag som forbudet oppheves.

Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Spiller da ingen rolle? Folkene er der, materielle er der, kunskapen er der. Det er bare å starte en ny bedrift.

Om arbeidsplassen min forsvinner starter jeg egen. Den vil være i drift samme dag som forbudet oppheves.

Du må også ha kunder med betalingsevne.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Etter dette vil det være færre som har råd til å kjøpe trafikkopplæring.

NAV betaler, og folk trenger førekort for å få jobb. Dessuten øker nedgangstider kraftig aktiviteten på tungbilsiden så det er uproblematisk.

Vi kommer til å trenge masse sjåfører etter krisen, så dette tar jeg med knusende ro. 

Skrevet
2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Du må også ha kunder med betalingsevne.

Tviler på at NAV går konkurs.

Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

NAV betaler, og folk trenger førekort for å få jobb. Dessuten øker nedgangstider kraftig aktiviteten på tungbilsiden så det er uproblematisk.

Vi kommer til å trenge masse sjåfører etter krisen, så dette tar jeg med knusende ro. 

NAV vil ikke ha budsjetter til dette, og det er heller ikke nødvendig, da det vil finnes mer enn nok tilgjengelig arbeidskraft med førerkort.

• Liker 1
  • Opprett ny...