Gå til innhold

Rengjøringsmidler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hva bruker dere nå i disse dager til å rengjøre huset med? Bad bruker jeg midler med klor, men hva med andre rom? 

Salongbordet mitt ser ikke ut til å tåle særlig bruk av noe annet enn vann. Jeg har brukt litt jif glass spray på bordet i blant, men det virker som om den mister litt farge enkelte steder på finer platen. Veldig lite, men nok til at jeg er skeptisk til bruk av rengjøringsmidler. 

Dette er vårt salongbord hvis noen lurer. https://www.mobelringen.no/edler-sofabord-269476

Anonymkode: f2a64...f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som deg bruker jeg klor på bad, toalett og vaskerom.  Blander klorin og vann i sprayflaske som jeg har stående. 
På kjøkkenet; til benker, innredning, koketopp, kjøkkenvifte og ovner, bruker jeg en blanding av Zalo og vann, med en dæsj salmiakk. Her er det jo helst fettbelegg man vil til livs. 

Til rengjøring av slikt som bordet ditt, bruker jeg kun noen dråper Zalo på en sprayflaske fylt med vann.  Fint bord, forresten :)

Skrevet

Vann og såpe er det som er anbefalt og vaske hender med, da regner jeg med at det samme gjelder for hus og hjem.  Ikke vasket noe ekstra hjemme og vasker ihvertfall ikke med klor forutenom toalettet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Zienna skrev:

Som deg bruker jeg klor på bad, toalett og vaskerom.  Blander klorin og vann i sprayflaske som jeg har stående. 
På kjøkkenet; til benker, innredning, koketopp, kjøkkenvifte og ovner, bruker jeg en blanding av Zalo og vann, med en dæsj salmiakk. Her er det jo helst fettbelegg man vil til livs. 

Til rengjøring av slikt som bordet ditt, bruker jeg kun noen dråper Zalo på en sprayflaske fylt med vann.  Fint bord, forresten :)

Takk! 😊 Ok, så dere bruker ikke noe desinfiserende midler i husrengjøring. Men da kan jeg bare fortsette å bruke det vanlige. Jeg også bruker vann med noen dråper zalo. Fyller en sprayflaske som jeg benytter rundt om. Sluttet å kjøpe slike kjøkkensprayer o.l da jeg like gjerne kan bruke Zalo. 

Salmiakk bruker jeg lite, men den er effektiv på steder hvor det er mye fett, men jeg har ett godt tips jeg kan dele med dere hvis dere ikke allerede selv har funnet en god metode og det er vask av grill rist og stekeplate i komfyr som er vond å få helt ren: Legg rist og stekeplaten oppi en søppelsekk og helt litt salmiakk oppi (ikke så mye, bare en liten dæsj) knyt sekken og sett den utenfor huset/leilighet. Stå der i et døgn. Da er det bare å skylle rist og plater og tørke lett over dem, så er de skinnende rene! 👍

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 😊 Ok, så dere bruker ikke noe desinfiserende midler i husrengjøring. Men da kan jeg bare fortsette å bruke det vanlige. Jeg også bruker vann med noen dråper zalo. Fyller en sprayflaske som jeg benytter rundt om. Sluttet å kjøpe slike kjøkkensprayer o.l da jeg like gjerne kan bruke Zalo. 

Salmiakk bruker jeg lite, men den er effektiv på steder hvor det er mye fett, men jeg har ett godt tips jeg kan dele med dere hvis dere ikke allerede selv har funnet en god metode og det er vask av grill rist og stekeplate i komfyr som er vond å få helt ren: Legg rist og stekeplaten oppi en søppelsekk og helt litt salmiakk oppi (ikke så mye, bare en liten dæsj) knyt sekken og sett den utenfor huset/leilighet. Stå der i et døgn. Da er det bare å skylle rist og plater og tørke lett over dem, så er de skinnende rene! 👍

Søppelsekk ideen er ny for meg, og skal prøves :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...