AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Del Skrevet 20. mars 2020 Nå prøvde jeg en som ikke skal tette porene og skulle trekke raskt inn. Men nei! Det fungerte ikke! Får så stygg og uren hud av all solkrem og får heller ikke tatt på sminke over da den er klissete. Huden blir også tørr av solkrem. Hva gjør jeg? Noen som vet om noen solkremer som faktisk ikke ødelegger huden slik? Anonymkode: 50281...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Del Skrevet 20. mars 2020 Jeg bruker ikke solkrem, føler meg helt kvelt av det, huden får jo ikke puste. Sitter heller kortere i sola, og kler på meg hvis jeg er iferd med å bli brent. Det er så mye tvilsomme stoffer i solkrem at jeg tipper man heller får hudkreft av det enn av sola. Anonymkode: f0a5f...b37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Del Skrevet 20. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke solkrem, føler meg helt kvelt av det, huden får jo ikke puste. Sitter heller kortere i sola, og kler på meg hvis jeg er iferd med å bli brent. Det er så mye tvilsomme stoffer i solkrem at jeg tipper man heller får hudkreft av det enn av sola. Anonymkode: f0a5f...b37 Jeg bruker kjemiskpeeling og må da benytte solkrem. Noen som faktisk har funnet en som fungerer slik den oppgir? Hvor man ikke får masse små klumper og betente kviser i ansiktet av kremen? Anonymkode: 50281...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Del Skrevet 20. mars 2020 Denne! Anonymkode: 9795d...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 20. mars 2020 #5 Del Skrevet 20. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker kjemiskpeeling og må da benytte solkrem. Noen som faktisk har funnet en som fungerer slik den oppgir? Hvor man ikke får masse små klumper og betente kviser i ansiktet av kremen? Anonymkode: 50281...a66 Hvilke typer har du prøvd? Hva med dagkrem med høy solfaktor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Del Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, Sokkar skrev: Hvilke typer har du prøvd? Hva med dagkrem med høy solfaktor? Har blitt informert om at dagkrem ikke er like god beskyttelse, den holder en halv time også må man smøre på ny. Ofte beskytter den også bare mot en av de to uva og uvb strålene. Anonymkode: 50281...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Del Skrevet 20. mars 2020 Har noen prøvd denne? https://www.nordicfeel.no/hudpleie/sol/solkrem/evy-technology-sunscreen-mousse-facebody-spf-30-84282 Anonymkode: 50281...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 20. mars 2020 #8 Del Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har blitt informert om at dagkrem ikke er like god beskyttelse, den holder en halv time også må man smøre på ny. Ofte beskytter den også bare mot en av de to uva og uvb strålene. Anonymkode: 50281...a66 Har du ikke fått noen anbefalinger fra de som utfører peelingen på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Del Skrevet 20. mars 2020 Jeg og flere venninner bruker alle Cosmicas solkrem for ansikt. Vi har ulike hustyper, men denne tåler vi alle, faktisk. Anonymkode: 03bb5...f60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Del Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, Sokkar skrev: Har du ikke fått noen anbefalinger fra de som utfører peelingen på deg? Har sånn jeg tar selv hjemme. Anonymkode: 50281...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Del Skrevet 20. mars 2020 Ja, La roche posei kremene er bra, f.eks denne: Anonymkode: 780a0...285 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Del Skrevet 20. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og flere venninner bruker alle Cosmicas solkrem for ansikt. Vi har ulike hustyper, men denne tåler vi alle, faktisk. Anonymkode: 03bb5...f60 Mener jeg kikket på konsistensen på den i butikken, er ikke den litt klissete og glinsende? Anonymkode: 50281...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #13 Del Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mener jeg kikket på konsistensen på den i butikken, er ikke den litt klissete og glinsende? Anonymkode: 50281...a66 Nei. Den trekker veldig godt inn. Bruker først vanlig dagkrem som får trekke godt inn før jeg tar på denne. Den gir hverken glinsende eller fett utseende. Anonymkode: 03bb5...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #14 Del Skrevet 20. mars 2020 11 minutter siden, Sokkar skrev: Hvilke typer har du prøvd? Hva med dagkrem med høy solfaktor? https://www.kicks.no/hawaiian-tropic/hudpleie/solbeskyttelse/ansikt/spf-mellom/silk-hydration-air-soft-face-sun-lotion-spf30-50-ml?gclid=EAIaIQobChMIg8uKi_mo6AIVwaSaCh2H_Qd_EAQYASABEgJmJfD_BwE Anonymkode: 50281...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20. mars 2020 #15 Del Skrevet 20. mars 2020 (endret) 22 minutter siden, Sokkar skrev: Hvilke typer har du prøvd? Hva med dagkrem med høy solfaktor? Dette! Hvis du har sensitiv hud, er det best å bruke solkrem med såkalt fysisk filter eller mineralfilter i stedet for kjemisk filter. Fysisk filter er bl.a. sinkoksid. En bra solkrem for sensitiv hud er First Aid Beauty Ultra Repair Pure Mineral Sunscreen Moisturizer SPF40. Til opplysning så har både Cosmica sin solkrem og Hawaiian Tropic kjemiske filtere. De er ikke dårlige solkremer av den grunn, men kjemiske filter kan framkalle reaksjoner i sensitiv hud. Endret 20. mars 2020 av Roci 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #16 Del Skrevet 20. mars 2020 9 minutter siden, Roci skrev: First Aid Beauty Ultra Repair Pure Mineral Sunscreen Moisturizer SPF40. Hvordan ser jeg om en solkrem har kjemisk eller fysisk filter? Anonymkode: 50281...a66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #17 Del Skrevet 20. mars 2020 Bruker cerave sin dagkrem med spf 25. Bruker du nok så beskytter dagkrem like mye som solkrem. Solkrem må også påføres igjen utover dagen. Anonymkode: d880b...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20. mars 2020 #18 Del Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser jeg om en solkrem har kjemisk eller fysisk filter? Anonymkode: 50281...a66 Hvis du finner sinkoksid (Zinc Oxide)og/eller titandioksid (Titanium Dioxide) som noen av de første ingreidiensene i solkremen, så har den fysisk filter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #19 Del Skrevet 20. mars 2020 6 minutter siden, Roci skrev: Hvis du finner sinkoksid (Zinc Oxide)og/eller titandioksid (Titanium Dioxide) som noen av de første ingreidiensene i solkremen, så har den fysisk filter. Ok takk. Leste litt om det nå og ser man får en fysisk hvit hinne på huden, det går ikke når jeg skal legge sminke og pudderfundation over😕 Anonymkode: 50281...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20. mars 2020 #20 Del Skrevet 20. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok takk. Leste litt om det nå og ser man får en fysisk hvit hinne på huden, det går ikke når jeg skal legge sminke og pudderfundation over😕 Anonymkode: 50281...a66 En del solkremer med fysisk filter gjør det, ja,, det stemmer. Den jeg linket til fra First Aid Beauty gjør ikke det, og heller ikke denne::https://skincity.no/no/resist-super-light-daily-wrinkle-defense-spf-30 som egentlig er en dagkrem, men som gir den oppgitte solbeskyttelsen så lenge du bruker anbefalt mengde på 1/3 teskje for ansikt og hals. Eller denne: https://www.lyko.no/dr-dennis-gross/dr-dennis-gross-dark-spot-sun-defence-spf50-50ml-1, men det er jo dyr som fy. Denne er også bra: https://www.lyko.no/niod/niod--survival-30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå