Gå til innhold

Betablokker propranolol, fast medisin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går fast på betablokker, propranolol mot skjelving og risting.

Jeg skal ta 40 mg, 3 ganger daglig. Men jeg kan ikke ta dette for sent på kvelden siden det kan ødelegge for søvn.

Men nå når jeg ikke er på jobb så sover jeg litt lenger og får ikke tid da, til å ta 3 ganger om dagen .

For du må vente med neste dose etter 5 timer?

Hvis jeg tar klokken 11:00, da må jeg ta neste klokken 16, og neste klokken 21:00.

Men 21:00 blir for sent og vil ødelegge søvnen.

Senest må jeg ta medisin klokken 18:00.

Så hva er lurt å gjøre? Ta kun 2 ganger om dagen når jeg ikke tar den tidlig?

Det har jeg gjort, men da får jeg problemer på morningen av hjertebank og høy puls..

Hvordan kan jeg gjøre dette? Er det dumt å ta neste dose før det har gått 5 timer? 

Anonymkode: c2784...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får prøve å holde noenlunde samme rutiner, feks stå opp og ta første kl. 09, deretter 13.30 også 18

Anonymkode: a750c...06f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da står du opp for å ta medisin, eller hopper over 1. man skal aldri ta dobbeo dose. Btw send elding til legen gjennom helsenorge.no, så svare legen deg

Anonymkode: acca9...4f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes også at den åpenbare løsningen er å stå opp til vanlig tid. Det anbefales vi å gjøre nå, alle mann.

Anonymkode: 535f5...826

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en i halvsøvne om morgen og håpe at du får sove igjen? 

Anonymkode: 1f566...27c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Edie, adm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...