Alika Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har lest mye om retin-A/tretinoinkrem den siste tiden, og har blitt veldig interessert i å begynne å bruke det selv Jeg har sett mest på youtube, og da mest fra USA, at mange bruker kremer med tretinoin. Det virker som om det er lettere å få tak i der. Hvordan får man tak i det i Norge? Må man gå til lege eller hudlege? Og må man oppfylle visse krav for å få resept på det?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Hei! Jeg ble også interessert i Tretinoin gjennom youtube og har brukt det i 1,5 - 2 år nå. Jeg brukte Epiduo(mot akne) på resept før jeg begynte med Tretinoin, så jeg spurte bare fastlegen om å bytte til Tretinoin. Så det er bare å spørre den vanlige fastlegen din. Kremen jeg bruker heter Airol 0,05%. Den selges ikke på alle apotek, men jeg får tak i den på apotek1 og farmasiet.no(tidligere komplettapotek.no) Det er også et annet «merke» med Tretinoin som heter Retirides som du kan få tak i. Retirides har de i 0,05 % og 0,1 % styrke, men den er dobbelt så dyr. Tretinoin er tretinoin, så det er ikke noe forskjell på kvalitet utenom for.eks teksturen på kremen. Anonymkode: cf26b...b3c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Hvor gamle er dere som bruker det? Og hvilken endringer ser dere i huden bortsett fra at det hindrer(?)/fjerner(?) Akne eĺler aknearr Anonymkode: 6a044...961 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Henger meg på her -hva er rutinen og hvor bruker dere kremen? Jeg har veldig dype rynker på brystet og skulle gjerne fått de litt mindre dype/synlige -er så stygt når man har skrukkehud på brystet.. Hvor ofte smører dere på kremen? Jeg fikk kjøpt sånn retin-A 0,5 % på apotek i spania og veldig lyst å prøve. Vil gjerne høre andres erfaringer og tips! Anonymkode: 9df7d...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Er det innafor å spørre legen om Airol når man ikke har store hudproblemer men ønsker det kosmetisk mot aldring? Anonymkode: 9634c...f93 1
Alika Skrevet 24. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2020 På 23.3.2020 den 4.33, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg ble også interessert i Tretinoin gjennom youtube og har brukt det i 1,5 - 2 år nå. Jeg brukte Epiduo(mot akne) på resept før jeg begynte med Tretinoin, så jeg spurte bare fastlegen om å bytte til Tretinoin. Så det er bare å spørre den vanlige fastlegen din. Kremen jeg bruker heter Airol 0,05%. Den selges ikke på alle apotek, men jeg får tak i den på apotek1 og farmasiet.no(tidligere komplettapotek.no) Det er også et annet «merke» med Tretinoin som heter Retirides som du kan få tak i. Retirides har de i 0,05 % og 0,1 % styrke, men den er dobbelt så dyr. Tretinoin er tretinoin, så det er ikke noe forskjell på kvalitet utenom for.eks teksturen på kremen. Anonymkode: cf26b...b3c Takk for svar Ja, okei. Så du fikk resepet fra legen? Kan jeg spørre hvor mye de to merkene du nevner koster, og hvor lenge varer en tube? Merker du bedring med tanke på akne, og merker du bedring på linjer/rynker?
Alika Skrevet 24. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det innafor å spørre legen om Airol når man ikke har store hudproblemer men ønsker det kosmetisk mot aldring? Anonymkode: 9634c...f93 Det lurer jeg også på 🤔
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det innafor å spørre legen om Airol når man ikke har store hudproblemer men ønsker det kosmetisk mot aldring? Anonymkode: 9634c...f93 Jeg spurte min lege, hun så på meg og sa "om du har troa på at kvisekrem til 200spenn hjelper så...". Til mitt forsvar hadde jeg også noen hudormer som hun mente kremen ville kverke. Anonymkode: 21b2f...309 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 7 timer siden, Alika skrev: Det lurer jeg også på 🤔 Jeg endte opp med å bestille Differin på ebay, samme virkning som airol. Kostet 300 kroner så slipper jeg 351 kroner for legetime og et eventuelt rart blikk for dumt spørsmål 😛 Anonymkode: 9634c...f93 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg endte opp med å bestille Differin på ebay, samme virkning som airol. Kostet 300 kroner så slipper jeg 351 kroner for legetime og et eventuelt rart blikk for dumt spørsmål 😛 Anonymkode: 9634c...f93 Hvis den ikke kommer før 1 april så vil den koste langt mer enn 351... Anonymkode: 21b2f...309
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis den ikke kommer før 1 april så vil den koste langt mer enn 351... Anonymkode: 21b2f...309 Nei, ikke varer bestilt før den 1. April. Anonymkode: 6a044...961
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, ikke varer bestilt før den 1. April. Anonymkode: 6a044...961 Er du helt sikker på det? For da jeg spurte på posten sa de "det må du bare vente og se" så jeg tok ikke sjansen Anonymkode: 21b2f...309
Alika Skrevet 24. mars 2020 Forfatter #13 Skrevet 24. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg endte opp med å bestille Differin på ebay, samme virkning som airol. Kostet 300 kroner så slipper jeg 351 kroner for legetime og et eventuelt rart blikk for dumt spørsmål 😛 Anonymkode: 9634c...f93 Differin, er det en krem som tørker ut huden? Jeg lurer på om jeg har brukt en som heter det eller noe lignende 🤔 Inneholder den A vitamin? Og merker du noe bedring på hudkvaliteten?
Alika Skrevet 24. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis den ikke kommer før 1 april så vil den koste langt mer enn 351... Anonymkode: 21b2f...309 Er du sikker? Jeg har også hørt at alt som ankommer landet etter 1 april må man betale ekstra på?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #15 Skrevet 25. mars 2020 3 timer siden, Alika skrev: Differin, er det en krem som tørker ut huden? Jeg lurer på om jeg har brukt en som heter det eller noe lignende 🤔 Inneholder den A vitamin? Og merker du noe bedring på hudkvaliteten? Nei det er en krem med A vitamin som egentlig foreskrives mot hudormer og grov hud, jeg fikk denne av lege i tenårene mot hudormer husker jeg. Men nå som voksen har jeg lest den er like effektiv som airol til kollagen produksjon og anti age, siden den også inneholder retinol/retina. Jeg har ikke fått den i posten enda men det står på nettet av man ser anti age resultater etter 3 måneder, og at kollagen produksjonen fortsetter så lenge man bruker den. Den fungerer altså likt som annen retinol 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis den ikke kommer før 1 april så vil den koste langt mer enn 351... Anonymkode: 21b2f...309 Ja hvordan er egentlig de nye reglene? Har ikke helt skjønt greia. Bestiller alltid hudpleie fra utlandet, bør jeg hamstre før 1 april og hva vil endringen etter 1 april bety i praksis på varer fra 50-450 kroner? Anonymkode: 9634c...f93
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #16 Skrevet 25. mars 2020 Er det tillatt å kjøpe differin fra utlandet? Er ikke den reseptbelagt? Anonymkode: 097bd...150
Alika Skrevet 25. mars 2020 Forfatter #17 Skrevet 25. mars 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er en krem med A vitamin som egentlig foreskrives mot hudormer og grov hud, jeg fikk denne av lege i tenårene mot hudormer husker jeg. Men nå som voksen har jeg lest den er like effektiv som airol til kollagen produksjon og anti age, siden den også inneholder retinol/retina. Jeg har ikke fått den i posten enda men det står på nettet av man ser anti age resultater etter 3 måneder, og at kollagen produksjonen fortsetter så lenge man bruker den. Den fungerer altså likt som annen retinol Ja hvordan er egentlig de nye reglene? Har ikke helt skjønt greia. Bestiller alltid hudpleie fra utlandet, bør jeg hamstre før 1 april og hva vil endringen etter 1 april bety i praksis på varer fra 50-450 kroner? Anonymkode: 9634c...f93 Oi, det hørtes jo supert ut! Den må jeg prøve å få tak i 😊 Hvis man ikke bestiller den på nett, så må man få den på resept? Jeg har ikke satt meg helt inn i reglene, så jeg aner ikke helt hvordan det blir. Men har hørt at det skal bli dyrere etter 1 april 🤷♂️
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #18 Skrevet 25. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det tillatt å kjøpe differin fra utlandet? Er ikke den reseptbelagt? Anonymkode: 097bd...150 Aner ikke , jeg fant den på nett og det virket som en proff butikk Anonymkode: 9634c...f93
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #19 Skrevet 25. mars 2020 Er jo veldig mange som kjøper retinol feks fra spania siden det er billig på apotekene der Anonymkode: 9634c...f93
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #20 Skrevet 26. mars 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo veldig mange som kjøper retinol feks fra spania siden det er billig på apotekene der Anonymkode: 9634c...f93 Fås det tak i uten resept? Navn? Anonymkode: 0e678...8d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå