Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en humanistisk utdanningsbakgrunn, men noe drar meg til å jobbe innen helse. 
Har derfor tenkt tanken på å utdanne meg innen noe annet. Har tenkt tanken på sykepleie, men pga økonomi og sted jeg bor på har jeg lite lyst til å begynne å ta opp studielån for tre nye år når jeg allerede har en bachelor.

Helsefagarbeider er et alternativ, men er det vanlig for helsefagarbeidere å jobbe på sykehus? Og hvilke oppgaver kan en helsefagarbeider gjøre? Kan man få mer avanserte oppgaver med f.eks en videreutdanning? Noen som kan fortelle litt?

Anonymkode: 95144...5e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp

Anonymkode: 95144...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere helsefagarbeidere som jobber på sykehus. Finnes også flere videreutdanninger for helsefagarbeidere, feks barsel- og barnepleie, kreftomsorg og lindrende pleie osv. 

Anonymkode: 3829b...970

AnonymBruker
Skrevet

Det blir færre og færre stillinger til helsefagarbeidere på sykehus, de blir overtatt av sykepleiere. Rett og slett fordi en sykepleier kan gjøre det samme som helsefagarbeideren + mye mer. Ja, man kan videreutdanne seg og vil da ha litt bedre mulighet. Men, det er vanskelig å få seg stor stilling som helsefagarbeider. Det er ikke sjeldent at de får en liten fast stilling og må ta til takke med ledige vakter ellers og det er mange om de ledige vaktene. Det er ihvertfall normalen på mange steder. 

Anonymkode: 3ff3b...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Ikke her. Helsefagarbeideren er på full fart tilbake i sykehus, da de må «rasjonere» på sykepleiere. Jeg kjenner Bla. Noen på Barneklinikk, kreftpost, og BUP. Mange utlyste stillinger her hvor jeg bor-  og et stort behov; gir heltidsstillinger.

Anonymkode: 022f3...bd8

• Liker 1
Skrevet

Sikkert varierende, men jeg heller nok mer mot å ta fagbrevet og videreutdanne meg :)
Evt også kanskje ta et år med medisin grunnkurs. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Nataljia skrev:

Sikkert varierende, men jeg heller nok mer mot å ta fagbrevet og videreutdanne meg :)
Evt også kanskje ta et år med medisin grunnkurs. 

Medisin grunnkurs er fint hvis du har interesse for det, men er ubrukelig CV- og jobbmessig. Eneste vitsen å ta det sånn sett er for å få studiepoengene og bruke dem til å øke inntakspoengene sine til noe annet. 

Anonymkode: 5ecef...9e0

Skrevet

Ok! Skjønner. :) Takk for innspill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...