Gå til innhold

Tallene som bekrefter hysteriet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har man ikke løpende sammenligning med vanlig influensa? Folk må få lov til å se tallene presentert side om side, slik at man får lov til å tenke selv. Basert på mange års statistikk fra sesonginfluensa ville et tilsvarende barometer ha omtrent 100 ganger så mange døde hittil i år.

Anonymkode: b2a3e...fea

Dette er ikke en sesonginfluensa. En vesentlig forskjell her

Anonymkode: a79d3...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

https://www.elmundo.es/ciencia-y-salud/salud/2020/03/20/5e73dc15fdddff8e518b4640.html

I Spania så har man nå blitt nødt til å ta forventet levetid med i vurderingen når man skal bestemme hva som skal legges på intensiven eller ikke. Det er rett og slett ikke nok sengeplasser til alle syke.

Anonymkode: b1602...8a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er like lite kritisk som vanlig influensa, hvorfor kneler det italienske helsesystemet fullstendig nå da? 

Anonymkode: 5961d...405

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Det vet ingen. 

Men foreløpig er dødsraten i Norge på beskjedne 4 promille av de som har fått dette påvist i Norge.

Og om de hadde testet flere ville den blitt enda lavere. Ser mange ikke ønsker å høre på leger som forsøker å berolige folk, og vil kun lytte til de som driver med skremselspropaganda. Det ligger link bakover i tråden her som er veldig rasjonell og fornuftig. Men man vil gjerne kun se det man selv mener.

Jeg synes det er skremmende hva som foregår på et høyere statlig plan nå, med kriseloven, og 15 advokater har skrevet under på et opprop. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4q8M8G/15-jurister-i-kritikk-opprop-mot-regjeringens-kriselov

Anonymkode: 3ccc6...472

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som ikke preker kun død og fordervelse. En ting er å ha respekt og være ekstra påpasselig med enkelte regler, men måten mange i dag snakker på «bare vent» «dette er bare begynnelsen» osv, hjelper ikke til en dritt. Det er forskjellige meninger der ute, av både eksperter og vanlig. Noen velger å tro på dystre dommer, mens andre velger å tro at dette vil gå bra. Det sagt så virker det som om at enkelte også ønsker litt spenning i hverdagen. Da mener jeg måten enkelte svarer på. Som sagt så er det viktig å bevare roen også. At man ikke går rundt og er redd betyr ikke at man ikke respekterer det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser dette ut som hysteri? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/i-ferd-med-a-tape-krigen/72272586

Dette er ramme alvor!!

Anonymkode: f777a...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Det vet ingen. 

Men foreløpig er dødsraten i Norge på beskjedne 4 promille av de som har fått dette påvist i Norge.

Jada. Jeg kan og manipulere statistikk. Dødsraten i Finnland er 0!! Spark meg. 

Anonymkode: 3b47b...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser dette ut som hysteri? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/i-ferd-med-a-tape-krigen/72272586

Dette er ramme alvor!!

Anonymkode: f777a...3e7

I ferd med å tape krigen

Ifl flere er visst dette bare hysteri. 

Skjønner ikke hvorfor italienske leger sier de aldri har opplevd sånt stress i hele sitt liv da, og at familiemedlemmer må sitte inne med sine døde i flere dager, de må jo være vandt med dette hvert år, om dette er på linje med influensa... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jada. Jeg kan og manipulere statistikk. Dødsraten i Finnland er 0!! Spark meg. 

Ingen trenger å manipulere statistikk for å komme frem til at den foreløpige dødsraten er 4 promille av de som har fått COVID-19 påvist i Norge. Det er offisiell informasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ferd med å tape krigen

Ifl flere er visst dette bare hysteri. 

Skjønner ikke hvorfor italienske leger sier de aldri har opplevd sånt stress i hele sitt liv da, og at familiemedlemmer må sitte inne med sine døde i flere dager, de må jo være vandt med dette hvert år, om dette er på linje med influensa... 

Italia er ikke så voldsomt relevant for norske forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Ingen trenger å manipulere statistikk for å komme frem til at den foreløpige dødsraten er 4 promille av de som har fått COVID-19 påvist i Norge. Det er offisiell informasjon.

Etter 3 uker mener du at du har et tall for dødsrate. Jeg må melde litt pass på saklighetsnivået. Men shit mann: finnene er heldige folk! I følge din logikk kan ikke de dø av korona fordi ingen av dem har dødd av det enda. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter 3 uker mener du at du har et tall for dødsrate. Jeg må melde litt pass på saklighetsnivået. Men shit mann: finnene er heldige folk! I følge din logikk kan ikke de dø av korona fordi ingen av dem har dødd av det enda. 

Sliter du med å forstå betydningen av ordet "foreløpig"?

Endret av Tarmegenbolle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en sesonginfluensa. En vesentlig forskjell her

Anonymkode: a79d3...afe

Da synes jeg tallene skal få lov til å tale for seg. Denne "vesentlige forskjellen" snakkes det mye om, men det trengs konkrete tall for å vise den. Det er disse avisene burde opplyse oss om.

Anonymkode: b2a3e...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Sliter du med å forstå betydningen av ordet "foreløpig"?

Hvorfor poste ting som ikke har noen betydning og er misvisende? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor poste ting som ikke har noen betydning og er misvisende? 

Aner ikke. Så det er ikke noe jeg orker å drive med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
40 minutter siden, Tarmegenbolle said:

Og for 9 dager siden var den 0%. Trodde du at det ville fortsette å være 0% da? Tror du at det fortsatt vil være 0,4% når epidemien er over?

Anonymkode: 1885b...ebe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og for 9 dager siden var den 0%. Trodde du at det ville fortsette å være 0% da? Tror du at det fortsatt vil være 0,4% når epidemien er over?

Slapp av litt da.. Nå har det også stått om et par stykker som er blitt friske.

Anonymkode: 3ccc6...472

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro at det stopper på syv? Dessverre viser statistikken at dette bare er begynnelsen.

Anonymkode: ba4ad...02f

Vi får iallefall ikke mange hundre døde. Kanskje ikke en gang 100.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke skrevet det såvidt jeg vet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...