Gå til innhold

Tallene som bekrefter hysteriet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Ja, det ligner faktisk veldig.

Vil du utdype? Kanskje legge ved noe videomateriale slik at vi andre kan få et innblikk i hvordan et sykehus ser ut på vinterstid til vanlig, når det er slike krisetilstander du mener det er?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, likestilling skrev:

Vil du utdype? Kanskje legge ved noe videomateriale slik at vi andre kan få et innblikk i hvordan et sykehus ser ut på vinterstid til vanlig, når det er slike krisetilstander du mener det er?

Jeg har ikke for vane å dra rundt på sykehus i utlandet å filme midt i influensasesongen, så det har jeg ikke tilgang på. Om det finnes noe tilgjengelig, som det er godt mulig det gjør, er det nok like tilgjengelig for deg som for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke for vane å dra rundt på sykehus i utlandet å filme midt i influensasesongen, så det har jeg ikke tilgang på. Om det finnes noe tilgjengelig, som det er godt mulig det gjør, er det nok like tilgjengelig for deg som for meg.

Så med andre ord bare våser du, eller troller. Jeg vet ikke, men jeg stoler mer på de legene som sier at de aldri har sett lignende, og de bildene jeg ser av overfylte sykehus, enn en eller annen tilfeldig person uten kilder på KG.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, likestilling skrev:

Kanskje avisene burde gjort det samme? Et bilde av en travel sykestue fra et eller annet sted i verden kan man få hvilken dag som helst. Når det klistres utover avisa og man bruker en font som tar halve siden og skriver "DØDVIRUSET" eller noe lignende, så bedriver man propaganda. Hvorfor kan de ikke ta bilde fra en norsk sykestue og beskrive situasjonen her i landet? Fordi de ønsker å hause opp og skremme flest mulig. Bilder og tall kan svært enkelt brukes til å manipulere ukritise, livredde sinn.

Anonymkode: b2a3e...fea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, likestilling skrev:

Så med andre ord bare våser du, eller troller. Jeg vet ikke, men jeg stoler mer på de legene som sier at de aldri har sett lignende, og de bildene jeg ser av overfylte sykehus, enn en eller annen tilfeldig person uten kilder på KG.

Man velger jo helt selv hvem man stoler på, så jeg aner ikke hvorfor du forteller meg dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje avisene burde gjort det samme? Et bilde av en travel sykestue fra et eller annet sted i verden kan man få hvilken dag som helst. Når det klistres utover avisa og man bruker en font som tar halve siden og skriver "DØDVIRUSET" eller noe lignende, så bedriver man propaganda. Hvorfor kan de ikke ta bilde fra en norsk sykestue og beskrive situasjonen her i landet? Fordi de ønsker å hause opp og skremme flest mulig. Bilder og tall kan svært enkelt brukes til å manipulere ukritise, livredde sinn.

Jeg har vært på nok sykehus i Norge til å vite at det ikke ser slik ut, selv ikke når det er vinter. Faktisk er det ikke noen merkbar forskjell på "influensasesong" og "vanlig". Om du har noe annet er det bare å komme med det....

Jeg tror de fleste som har vært innom et sykehus klarer å se forskjell.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, likestilling skrev:

Jeg har vært på nok sykehus i Norge til å vite at det ikke ser slik ut, selv ikke når det er vinter. Faktisk er det ikke noen merkbar forskjell på "influensasesong" og "vanlig". Om du har noe annet er det bare å komme med det....

På norske sykehus er det lite forskjell fra utenfor influensasesong til influensasesong til det vi nå ser.

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, likestilling skrev:

Igjen, dette er noe avisene burde gjøre. Nytter ikke at enkeltpersoner kan se forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når hele verden er satt på hodet, så er det godt at "noen "skjønner greia!

Og heve seg over alle lands regjeringer, sier mer om deg enn dem!

Anonymkode: a0914...83f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilket grunnlag sier du dette? Informasjon du har fått tredd nedover hodet?

Joda, ekspertene vet sikkert best, men hvorfor får vi ikke fortløpende data å sammenligne med? Man trenger ikke en PhD i epoidemologi for å sette ting i perspektiv. Derimot trenger myndighetene å styre bermens oppfatning av situasjonen for å overbevise oss om at alt de sier nå er til vårt beste. Jeg liker ikke denslags manipulering. Hadde tallene vist at horder av folk døde av Koronaviruset ift. sesonginfluensa så hadde de ikke trengt å true "dissidenter" med bøter og fengsel, da hadde folk sett alvoret med egne øyne og vært lydige. Bare se hvordan de er i gang med å vedta lovendringer mens folk er i panikk. Det bør ikke gå upåaktet hen.

Jeg vil heller si at du kanskje trenger noen studiepoeng epidemiologi, slik som du trekker slutninger. Du forstår jo ikke sammenhengene. En ting er å lese fakta, noe annet er å forstå hvordan man går frem for å tolke dem. 

Anonymkode: 0744f...674

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bare Tarmegenbolle ta turen ned til Lombardy slik at han kan berolige leger, sykepleiere, militæret og alle andre med at dette er helt normalt, det skjer hvert år, dere lider bare av kollektiv korttidshukommelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaptein Klein skrev:

Kan ikke bare Tarmegenbolle ta turen ned til Lombardy slik at han kan berolige leger, sykepleiere, militæret og alle andre med at dette er helt normalt, det skjer hvert år, dere lider bare av kollektiv korttidshukommelse.

Ikke bare å krysse landegrenser for tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller si at du kanskje trenger noen studiepoeng epidemiologi, slik som du trekker slutninger. Du forstår jo ikke sammenhengene. En ting er å lese fakta, noe annet er å forstå hvordan man går frem for å tolke dem. 

Anonymkode: 0744f...674

Igjen prøves det å angripe min intelligens. Det er et veldig dårlig hersketriks, og brukes ironisk nok som oftest av de som selv ikke er Gauss' reinkarnasjon. For å trekke velbegrunnede sluttninger så trenger man så mye fakta på bordet som mulig. Det har jeg prøvd å poengtere gang på gang i denne tråden. Det jeg først og fremst etterspør er en fair sjangse fra de som lager nettaviser om å dele tall og informasjon som gir oss som ikke jobber med pandemier til daglig en mulighet til å fort få oversikt og sjans til å sammenligne. Om det er så lett å se forskjell på Corona og vanlig influensa, med alle faktorer tatt i betraktning, så burde de jo vise dette som en metode for å overbevise folk om alvorsgraden. Men det virker som de er svært lite villige til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare å krysse landegrenser for tiden.

Jeg er sikker på at norges regjering i sammarbeid med italienske styresmakter kan gi en ekspert av ditt kaliber dispensasjon til å ta turen ned for å rydde opp i det massehysteriet der nede. Jeg er sikker på at majoriteten av dødsfall egentlig skyldes regelrett hysteri, og det er bare en person jeg vet om som kan redde regionen fra den massive spredningen av hysteri, nemlig deg Tarmegenbolle.

Help us Tarmegenbolle, you are our only hope

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaptein Klein skrev:

Jeg er sikker på at norges regjering i sammarbeid med italienske styresmakter kan gi en ekspert av ditt kaliber dispensasjon til å ta turen ned for å rydde opp i det massehysteriet der nede. Jeg er sikker på at majoriteten av dødsfall egentlig skyldes regelrett hysteri, og det er bare en person jeg vet om som kan redde regionen fra den massive spredningen av hysteri, nemlig deg Tarmegenbolle.

Help us Tarmegenbolle, you are our only hope

Gjerne. Du får formidle kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at "hysteriet" startet i Kina da. De ville vel vært de første til å la corona gå sin gang i befolkningen, hvis det var mulighet for å spare noen penger.

Hele verden tar nå dette viruset på alvor, ikke bare Norge. Vi var kanskje til og med sent ute, det vil fremtiden vise.

Personlig tror jeg dette ville fått store økonomiske konsekvenser uansett hvordan man hadde håndtert det. Hvis flere du kjenner i månedene fremover blir veldig syke av et smittsomt virus, og noen dør, så frister det jo ikke å gå på kafé, fly på ferie, etc. Selv om alt ble holdt åpent.

Jeg lurer selv på hva slags verden vi vil få om noen år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør man når sykehusene går tomme for sengeplasser? Eller når begravelsesbyråer og krematorier ikke lenger klarer å ta unna de døde? Tvangskremereing samme dag, med streaming på nett?

Hva med andre syke mennesker som ikke får legehjelp fordi at alle legene er opptatte med coronapasienter? Høres ikke ut som en god idé å slippe det løs.

Anonymkode: b1602...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

På norske sykehus er det lite forskjell fra utenfor influensasesong til influensasesong til det vi nå ser.

Øhh..den ene "influensaen" din har bare kjørt i 3 uker. Og den har ikke fått vandre fritt i lang tid heller. Så vet ikke helt om det er akkurat betryggende statistikk du presenterer der..

Anonymkode: 3b47b...eee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øhh..den ene "influensaen" din har bare kjørt i 3 uker. Og den har ikke fått vandre fritt i lang tid heller. Så vet ikke helt om det er akkurat betryggende statistikk du presenterer der..

Anonymkode: 3b47b...eee

Det vet ingen. 

Men foreløpig er dødsraten i Norge på beskjedne 4 promille av de som har fått dette påvist i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...