Gå til innhold

Blodtype og influensasmitte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir du oftest lett smittet av influensa, eller slipper du stort sett unna? Hvilken blodtype har du?

Anonymkode: 64945...952

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blodtype A, kun vært smittet av influensa 1 gang, var så syk at jeg ikke klart gå oppreist til toalettet. 

Anonymkode: 8826f...ae3

AnonymBruker
Skrevet

Blodtype 0, kan ikke husket å ha hatt influensa noen gang.

TS

Anonymkode: 64945...952

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

a minus.

Fikk svineinfluensaen i veldig mild grad. Ikke vært syk siden.

Anonymkode: f9e91...5e3

Skrevet

Blodtype 0, i førtiårene, har hatt skikkelig influensa en eneste gang i livet. Da var jeg ekstremt syk.

Vanlige og kraftige forkjølelser, derimot, kan jeg få flere ganger i året. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så det et noe i det, de med blod O er i mye mindre fare for å få korona, A er i størst. 

Anonymkode: 9e2b9...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

O positiv, aldri hatt influensa.

Anonymkode: 7424d...792

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det et noe i det, de med blod O er i mye mindre fare for å få korona, A er i størst. 

Hehe, nei. Kjenner mange som får influensa ofte, nezten hvert år og de er ikke A.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for 4 personer på nett er jo en "representativ gruppe". Og korona er IKKE influensa. 

Dette blir like tåpelig som å si at dersom du spytter på et furutre så er du imun. 

Anonymkode: acba8...540

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

AB +

Hatt influensa 1 gang, i tuseårsskiftet. Blir ikke lett forkjølet.

Anonymkode: c048c...c4b

AnonymBruker
Skrevet

Se oversikt over bloddtyper i Europa. Hvor vi kommer fra bestemmer faktisk blodtype også. Hva som er mest normalt i landet man bor i er jo forskjellig fra land til land. Og en av d det er mest av, er da mer "utsatt"

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for 4 personer på nett er jo en "representativ gruppe". Og korona er IKKE influensa. 

Dette blir like tåpelig som å si at dersom du spytter på et furutre så er du imun. 

Anonymkode: acba8...540

Du får lese litt her da vet du. 

https://www.google.com/amp/s/www.sciencefocus.com/news/blood-type-a-more-vulnerable-to-coronavirus/amp/

AnonymBruker
Skrevet

Blodtype 0. Kan ikke huske jeg har hatt influensa noen gang.

Anonymkode: 63a32...81d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blodtype 0. Kan ikke huske jeg har hatt influensa noen gang.

Anonymkode: 63a32...81d

Jeg er blodtype 0, hadde influensa i uke 8, og for 4 år siden, så vi er ikke immun

hilsen 0-(negative)

Anonymkode: cc693...957

AnonymBruker
Skrevet

Blodtype O

Får vell en litt kraftig ca 1 gang i året. Ellers hender jo det an jeg blir litt tett i nesen, får sår hals osv i ny og ne. Har aldri blitt så ille at jeg har oppsøkt lege da.

Anonymkode: 75b50...8ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blodtype 0. Har ME, så er ofte "influensasyk" (feberfølelse, frysetokter/hetetokter, elendig form, smerter/verk i kroppen osv) men er svært sjeldent ordentlig syk med feber osv, kanskje hvert 5.-8. år. Mannen med astma har ofte forkjølelse, lungebetennelse og halsbetennelser.

Anonymkode: bba09...62c

AnonymBruker
Skrevet

A-

Hadde influensa når svineinfluensaen gikk, usikker på hvilken av typene jeg hadde. Eneste gangen jeg har hatt influensa.

Ser dog ut til at jeg skal både få, og få verre symptomer, av koronaviruset da, pga blodtype. 

Anonymkode: 9a3da...314

AnonymBruker
Skrevet

0+ og jeg er syk hele satans tiden. Tok influensavaksine i år for første gang, og det er første gang jeg ikke har influensa! Pleier å få den garanter på vinteren (eller en annen kraftig luftveisinfeksjon) - og blir også syk, type sengeliggende ca 2 uker hver sommer. Med småforskjølelser sånn hver 2mnd ca. 

Men utenom blodtypen min, så skal de sies at jeg har cøliaki og tar opp vitaminer i bloder veldig dårlig, selv om jeg følger en glutenfri diett. Så om jeg husker å ta alle vitaminene så er jeg ikke så ofte syk. (så er nok mye underliggende du ikke får med deg her + mye bias) 

Anonymkode: 42abe...1a8

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Har blodtype O. Får veldig sjelden smittsomme sykdommer. Tror ikke jeg har hatt influensa, da har det i så fall vært en mild variant. Har ikke vært sengeliggende syk av smittsomme sykdommer mer enn et par ganger i mitt voksne liv.

Endret av Anonymus Notarius
  • Opprett ny...