Gå til innhold

Gravid og korona-symptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 29, og har de to siste dagene blitt ganske ille i formen. De to forrige dagene var jeg småklein på dagen - sånn typisk tung i brystet og sliten, og så kom feber og hoste snikende på kvelden. I dag når jeg våknet så var det med hinsides hodeverk, tung i brystet, hoster hele tiden, smak og lukt er vekk og jeg har generell sykdomsfølelse. Jeg snakket med sykepleier på telefon, og hun sa at jeg kunne gå ut ifra at det var korona - noe jeg tror det er, for det føles annerledes enn en forkjølelse. Men igjen, jeg er jo gravid så en kraftig forkjølelse kan kanskje føles annerledes da.

Jeg skjønner jo at eldre og personer i risikosonen må prioriteres og at jeg ikke kan gjøre annet enn å holde meg hjemme og avvente. Men det bekymrer meg at jeg kan ha smittet andre og hva det kan gjøre med fosteret i magen. Og dersom det ikke skulle være korona, men lungebetennelse eller noe slikt - så får jeg jo heller ikke behandlet dette. Jeg har og hjemmeskole med en 9-åring, og hun skal videre til sin far på mandag. Og jeg vil nødig hun skal ta med seg eventuell smitte dit. 

Hvordan forholder dere andre til å holde dere hjemme med smitte og hjemmeskole når man bare vil sove og slappe av? Og er det noen gravide der ute i samme båt? 

Anonymkode: 9f957...ee0

• Opprett ny...