Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har innsyn på mannens konto. Ser at det i forrige uke gikk ut 700 kr hos en gullsmed. 

Jeg har ikke fått noen gave og det er ingen i familien som har bursdag nå. 

Kan det koste så mye å feks skifte reim og bytte batteri på en klokke?

Eller har jeg grunn til å være mistenksom?

Sukk...det skal sies at vi går i terapi for ekteskapet. Hovedårsak: brå endring hos mannen (voldsomt svingende humør og raseri utbrudd. Utroskap har vært nevnt hos terapeut men mannen sier "selvsagt ikke!")

Hm. 

Anonymkode: 5d890...3d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan koste så mye

Vil du vite så ringer du de og sier du trenger kopi av kvittering

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke valentines gave da i allefall. Spør han rett ut! Si at nå er det nok. Hvis han blir SINT så er der ugler i mosen.

Anonymkode: 4a595...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere innspill?

Jeg tør ikke be om kvittering. Hvordan legge frem det? Mannen min var hos dere i går og....kjøpte...ett eller annet...

Det blir for dumt.

Jo skal konfrontere men ikke enda... 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan si at du ikke kjenner til denne transaksjonen og vil gjerne at de skal fremlegge kvittering på kjøpet

Anonymkode: 7c37a...13e

AnonymBruker
Skrevet

Men det er ko ikke mye man får hos gullsmeden til den prisen heller, og ettersom han vet at du kan se transaksjonen burde han vel ha nok vett til å ta et eventuelt kjøp til elsker kontant.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan godt koste såpass å reparere en klokke el.l.  

Man får ikke rare greiene hos en gullsmed til den summen. Kanskje om det er en billig gullsmed som Bjørklund får man et bare forgylte øredobber til 699,-, men det virker vel heller ikke som en typisk elskerinnegave. Er det en dyrere gullsmed som David-Andersen, så må det nesten være en reparasjon, da de ikke har gaver til den prisen (annet enn f.eks. lysestaker).

Har han en klokke som er gått i stykker da? Eller annet som kanskje må repareres? Jeg synes det er rart at man i utgangspunktet ikke vet slike hverdagsting om hverandre, men jeg forstår dere allerede har problemer. Kjæresten min nevner nesten alt han gjør ila. dagen. Hvis dere har åpen konto for hverandre ville det vel uansett være rart å kjøpe gave til en elskerinne der?

Anonymkode: b21fe...f02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk nøyaktig det jeg betalte sist jeg var og skiftet batterier på to klokker, og så byttet de ut noe pakning-greier. 

Får man i det hele tatt noe annet enn litt enkel fiksing av klokker for 700 kroner hos en gullsmed?

Ikke at jeg handler noe særlig på gullsmeder, men du må vel iallfall over tusen om du skal kjøpe fine smykker til voksne kvinner. Er jo nesten litt kjipt å gi noe til 700kr, da har du gått inn i butikken og sagt gi meg det billigste du har. 

Hva med å si noe sånt som at nå har batteriet røket på klokka eller jeg vil skifte reim, lurer på hvor man gjør det eller hva det koster e.l., styr samtalen inn sånn at hvis han nettopp har skiftet klokkereim e.l. så vil han helt naturlig si at det gjorde jeg sist uke, hvor han var eller hva det kostet. Om han ikke gjør det så er jo ikke det et bevis for noe, men hvis han sier han var hos Thune siste uke og begynner å rante om at 700kr er latterlig mye for to minutters arbeid, så vet du iallfall at det var det..

Anonymkode: 6c726...986

• Liker 5
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere innspill?

Jeg tør ikke be om kvittering. Hvordan legge frem det? Mannen min var hos dere i går og....kjøpte...ett eller annet...

Det blir for dumt.

Jo skal konfrontere men ikke enda... 

Bare si at kvitteringen er mistet så du trenger en kopi av kvittering, ganske så normalt siden det har med bytterett og garanti å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Imperfectionibus skrev:

Bare si at kvitteringen er mistet så du trenger en kopi av kvittering, ganske så normalt siden det har med bytterett og garanti å gjøre.

De kommer vel mest sannsynlig til å spørre om hva som ble kjøpt om hun tar den løsningen. Ville nok vært lurt å ha et svar klar der i tilfelle. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kommer vel mest sannsynlig til å spørre om hva som ble kjøpt om hun tar den løsningen. Ville nok vært lurt å ha et svar klar der i tilfelle. 

Ikke alle som gjør det....

Om en har sum og ca kl slett (står ofte i nettbanken) gjerne og visakort nr (det kan en bla søke på i en del kassasystemer) så kommer en langt 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du kommer så langt med det med for å spørre om kvitering.

Hei, jeg kjøpte noe her i forrige uke for kr 700. Er det mulig å få kvitering på det? 

-Ja, hva kjøpte du?

- Nei, det husker jeg ikke. Vet bare at jeg betalte 700kr. 

Anonymkode: 55518...946

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan i beste fall håpe på diskret forståelse fra kassadamen og si at det ble foretatt et kjøp hos de på 700kr den dagen på et felles betalingskort (oppgi kortnummer) som hun trenger kvittering på.. Men som sagt, man får ikke noe særlig til den prisen og jeg tviler på mannen er dum nok til å kjøpe noe med et kort hun har tilgang til transaksjonene med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...