AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Hei! Misforstå meg rett, jeg tviler ikke på at corona er en trussel og følger lydig alle tiltak som iverksettes. Men, om man ser på tallene for vanlig influensa får man inntrykk av at det faktisk årlig er en større trussel mot folkehelsa og tar livet av flere mennesker enn corona kanskje kommer til å gjøre, om informasjonen vi får fra myndiheter og media stemmer. Hvis man hadde satt opp en telling over alle som til en hver tid smittes og legges inn pga influensa ville tallene vært høyere enn det er for coronasmittede, og jeg mistenker (men klarer ikke finne bevis for det) at flere allerede har dødd av influensa i år enn av corona. Spørsmålet mitt er derfor, hvorfor stenger vi nå samfunnet og aksepterer verdensomspennende økonomisk kollaps for dette viruset, og hvorfor er vi ikke like paniske for den årlige influensaen? Vi har til og med vaksine for influensa, men allikevel tar den livet av 1000 i Norge årlig, senest for en måned siden to personer i 20-årene. Anonymkode: fa86e...748
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Korona er mye mer smittsomt og kan få helsesystemet til å kollapse. Ift. Influensaen som kan håndteres med flokkimunnitet. Ja vi har vaksine, men i år har man kanskje bare 25% dekning, viruset har nemlig mutert. VG skrev vel i dag at pt. Er det like mange innlagte med influensa som med korona. Og vi er på influensatoppen nettopp. Anonymkode: ea944...098 1
Anbefalte innlegg