AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #101 Skrevet 20. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint å vite hvordan kommunene behandlet hytteeierne i disse tider. Håper de ikke får et øre igjen fra hytteierne når alt dette er over. Jeg kan love deg at det kommer til å bli ramaskrik fra kommunene når inntektene forblir. Ser ikke synd i de! Anonymkode: 2ee99...83a Fint å vite hvordan anarkistene hytteeiere tenker også, i en global krise. De står frem som skikkelig solidariske og rettskaffne. Herrefolk, tror jeg vi kan kalle dem etter denne oppvisningen i fullstendig idioti. Anonymkode: 80c1a...b7b 15
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #102 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sant! leser mye om de forferdelige og egoistiske hytteeierne om dagen, men ingen ting om de griske hyttekommunene som synes det er helt ok å flå hytteeiere med eiendomsskatt og andre utgifter. Det er visst ingen som klager over hyttefolket når de årlig betaler store summer sammenliknet med antall døgn de oppholder seg der eller belaster den lokale infrastrukturen, eller når de er med på å holde liv i det lokale næringslivet som skianlegg, butikker og spisesteder. Hyttekommunene må nå bestemme seg for hva de vil. Tror ikke neste års eiendomsskatt blir like lett å kreve inn fra «det grusomme hyttefolket». Anonymkode: 2d83e...709 Du skjønner at denne forskriften handler om å hjelpe mennesker (inkludert hytteeiere), ikke å straffe dem på noen måte? Hva er vitsen med å trasse og å ønske å «ta» kommunene som bare tenker på liv og helse? Alle kommuner lider allerede økonomisk på grunn av denne situasjonen, det er ingen vinnere her. Anonymkode: 4e48f...2ae 9
GrønnNellik68 Skrevet 20. mars 2020 #103 Skrevet 20. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare, før den tid vil vi ha ett skred av innleggelser på sykehuset og flere dødsfall, og mest sannsynlig vil de kjenne noen som blir alvorlig syke innen den tid. Så de vil nok skjønne mer alvor før den tid. Anonymkode: 3e785...5fa Da får de dispans sikkert
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #104 Skrevet 20. mars 2020 Tenker vi allerede kan kåre årets brødhue. KREVER at reglene endres til påska! Hvem i huleste tror han at han er??? Anonymkode: 27d62...eea 11
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #105 Skrevet 20. mars 2020 Som alltid er diskusjonene veldig unyansert. Alle ser ut til å tro at hyttefolket har palass i Hemsedal og på Geilo og kjører Tesla. Men så er det som regel ikke helt slik. Jeg leier en bitteliten hytte på mitt hjemsted. Det er der foreldrene mine bor, de fleste av venninnene mine, og også søsken og tantebarn. Jeg må få aksept for at jeg syns det er veldig sårt å ikke få lov til å reise hjem i påsken. Det er også de som av ulike årsaker kanskje burde ha vært på hytta i stedet for hjemme. Jeg ser poenget i at det er slik, men vil ha meg frabedt å bli kalt sutrete, bortskjemt og egoistisk. Anonymkode: 69b29...7df 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #106 Skrevet 20. mars 2020 Det nesten ingen spør seg selv om, er jo hvordan bli kvitt viruset? Det er helt umulig å bli kvitt det hvis man ikke har total lockdown. Vi vet ikke noe om vi blir immune eller muteringen av viruset. Det er altså bare et sjansespill. Er redd for at vi må krype til korset når vi innser at Kina har gjort det eneste riktige. Anonymkode: 87408...e06 1
Druid Skrevet 20. mars 2020 #107 Skrevet 20. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker vi allerede kan kåre årets brødhue. KREVER at reglene endres til påska! Hvem i huleste tror han at han er??? Anonymkode: 27d62...eea En som representerer 400 000 nordmenn, og dermed rundt 100 000 000 000 i samlede verdier og antagelig rundt 400 000 000 i omsetning som holder liv i mengder av lokalsamfunn. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #108 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Som alltid er diskusjonene veldig unyansert. Alle ser ut til å tro at hyttefolket har palass i Hemsedal og på Geilo og kjører Tesla. Men så er det som regel ikke helt slik. Jeg leier en bitteliten hytte på mitt hjemsted. Det er der foreldrene mine bor, de fleste av venninnene mine, og også søsken og tantebarn. Jeg må få aksept for at jeg syns det er veldig sårt å ikke få lov til å reise hjem i påsken. Det er også de som av ulike årsaker kanskje burde ha vært på hytta i stedet for hjemme. Jeg ser poenget i at det er slik, men vil ha meg frabedt å bli kalt sutrete, bortskjemt og egoistisk. Anonymkode: 69b29...7df Nå har familien til de som er i karantene, faktisk lov til å bo på hytta i en annen kommune. Anonymkode: 87408...e06
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #109 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som alltid er diskusjonene veldig unyansert. Alle ser ut til å tro at hyttefolket har palass i Hemsedal og på Geilo og kjører Tesla. Men så er det som regel ikke helt slik. Jeg leier en bitteliten hytte på mitt hjemsted. Det er der foreldrene mine bor, de fleste av venninnene mine, og også søsken og tantebarn. Jeg må få aksept for at jeg syns det er veldig sårt å ikke få lov til å reise hjem i påsken. Det er også de som av ulike årsaker kanskje burde ha vært på hytta i stedet for hjemme. Jeg ser poenget i at det er slik, men vil ha meg frabedt å bli kalt sutrete, bortskjemt og egoistisk. Anonymkode: 69b29...7df Beklager ulempene det måtte medføre, men du skal ikke reise på hyttetur, treffe venninner, søsken ognevøer/nieser nå. Anonymkode: b887a...d03 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #110 Skrevet 20. mars 2020 Mens nordmenn krangler over hytter, så melder Italia om at de holder på å tape krigen mot viruset. Da blir en filleting som hyttesaken liten....... Anonymkode: 7954c...4d0 13
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #111 Skrevet 20. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager ulempene det måtte medføre, men du skal ikke reise på hyttetur, treffe venninner, søsken ognevøer/nieser nå. Anonymkode: b887a...d03 Samtidig er det en stor forskjell på å bli lei seg for at man ikke kan gjøre alt dette, og å kreve at man skal få gjøre det. Vi er alle lei oss for noe nå, og det er lov. Anonymkode: 4e48f...2ae 14
Druid Skrevet 20. mars 2020 #112 Skrevet 20. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens nordmenn krangler over hytter, så melder Italia om at de holder på å tape krigen mot viruset. Da blir en filleting som hyttesaken liten....... Anonymkode: 7954c...4d0 Fordi? Du skjønner dette handler om hvordan vi skal kunne stoppe smitte ? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #113 Skrevet 20. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har familien til de som er i karantene, faktisk lov til å bo på hytta i en annen kommune. Anonymkode: 87408...e06 Feil Det er familiene til de som har et bekreftet smittetilfelle, som har lov å oppholde seg på hytten. Dvs, de som selv er i karantene. Det er problem to, at personer som veldig sannsynlig kan være smittet av et familiemedlem, får oppholde seg på hytten. Anonymkode: 0596d...6ee 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #114 Skrevet 20. mars 2020 46 minutter siden, Druid skrev: Hver enkel person, hvilket er loven i dag. Du er pliktig som borger å ta ansvar for din egen risikovurdering, og sikkerhet. Gitt at informasjonen om alle rammene for helsehjelp er gitt, er resten faktisk opp til hver og en. For på slutten av dagen, så er det ditt liv og sikkerhet som er på spill. Det er egentlig ikke vanskeligere. Det er jo bare tull, er du smittet er det også andres liv og sikkerhet som er på spill. Borgere er pliktige å ta ansvar for egen risikovurdering? Men det er ingen som greier å ta imot enkle beskjeder fra myndighetene, og da går det ikke an å ha tillit til at folk klarer å ta ansvar. Ikke hamstre, ikke dra på hytta, ikke dra til Åre eller Strømstad. Og det er det første folk gjør. Er ikke rart det krever en forskrift, folk hører jo ikke etter. Det er absolutt ikke "tryggere" på hytta. Du klarer fint å holde deg like isolert hjemme hvis du prøver. Jeg har hytte, planen var å dra i helga. Er ikke noe problem for meg å holde meg hjemme, skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig når det er snakk om en ekstraordinær situasjon som dette er. Anonymkode: 94c5d...0e0 10
Druid Skrevet 20. mars 2020 #115 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Feil Det er familiene til de som har et bekreftet smittetilfelle, som har lov å oppholde seg på hytten. Dvs, de som selv er i karantene. Det er problem to, at personer som veldig sannsynlig kan være smittet av et familiemedlem, får oppholde seg på hytten. Anonymkode: 0596d...6ee Men FHI har jo sagt at familimedlemmer ikke kan smitte hverandre?
T-Rex Skrevet 20. mars 2020 #116 Skrevet 20. mars 2020 (endret) 16 minutter siden, Druid said: En som representerer 400 000 nordmenn, og dermed rundt 100 000 000 000 i samlede verdier og antagelig rundt 400 000 000 i omsetning som holder liv i mengder av lokalsamfunn. Nå er det neppe foretatt noen meningsmålinger i dette forbundet, så det er ikke sikkert at hans mening er representativ for medlemmenes meninger om dette. Som hytteeier, synes jeg det er sabla trasig at jeg ikke får brukt hytta nå, av en lang rekke årsaker, men jeg skjønner jo poenget med at helsesystemet i hyttebygder ikke er dimensjonert for en pandemi - selv om det bare skal ta seg av pandemiens resultater i egen befolkning. Og da langt mindre for egen befolkning pluss hyttegjester. En helt annen sak er at man i fremtiden kanskje bør se på dette med helseberedskap i hytteområder. Nå som mange har muligheten for å jobbe via nett, er det nok mange som kan tenke seg å tilbringe mer tid på hytta enn det som har vært vanlig tidligere. Endret 20. mars 2020 av T-Rex 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #117 Skrevet 20. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager ulempene det måtte medføre, men du skal ikke reise på hyttetur, treffe venninner, søsken ognevøer/nieser nå. Anonymkode: b887a...d03 Nei, som jeg skrev så skal jeg ikke det. Men kan jeg få lov til å bli litt lei meg for det uten å måtte få drittsekk-svar som dette? Anonymkode: 69b29...7df 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #118 Skrevet 20. mars 2020 14 minutter siden, Druid skrev: Fordi? Du skjønner dette handler om hvordan vi skal kunne stoppe smitte ? Om du har tungt for det eller om du ikke har leseferdigheter skal være usagt. Anonymkode: 7954c...4d0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #119 Skrevet 20. mars 2020 3 timer siden, Druid skrev: Og dette hadde vært et fornuftig argument, hvis problemene hadde vært linjære. Det er de ikke. Så når vi nå velger å øke belastningen på de store sykehusene før de små lokalsykehusene, så blir lokalsykehusene svakt belastet, og utfordringene du skisserer kommer ut av kontroll. Små sykehus har ikke kreftpasienter, de er ikke i stand til å takle de omfattende problemene. De tar de ubetydelige. En brekt fort, fødsler, ting som krever mindre ressurser. Hovedbehandlingen av coronasmittede uansett hvor, er hjemmeisolasjon. Når de kommer til sykehus, er de snakk om til dedikerte avdelinger. Dette er mye enklere å få til i mindre sykehus enn i tilknytning til de store sykehus. Problemet er at alle skriker for sin egen syke mor. Og lokalsamfunnene sutrer for at de KAN bli overbelastet, når sentrale områder ER overbelastet, og vi for øyeblikket øker presset ekstremt her. Da blir det tåpelig å ignorere potensialet som ligger i å dempe smittefaren, og spre belastningen. Nedstenging av uteplasser og skianlegg har allerede fjernet hovedandelen av risiko for andre skader. Jeg foreslår at du leser deg opp på hva lokalsykehus gjør før du uttaler deg. Ellers synes jeg det er skammelig hvor mye støy enkelte hyttefolk lager nå. Tror dere dette er tiden for å krangle og argumentere? Anonymkode: f3fcb...c75 4
Pås Skrevet 20. mars 2020 #120 Skrevet 20. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, som jeg skrev så skal jeg ikke det. Men kan jeg få lov til å bli litt lei meg for det uten å måtte få drittsekk-svar som dette? Anonymkode: 69b29...7df Jo det får du lov til! Virker som ordet "hytteeier" har fått en ny betydning her inne... Er du hytteeier er du per definisjon en drittsekk! Hilsen annen hytteeier som også skal være hjemme i helgen 7
Anbefalte innlegg