AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #221 Skrevet 23. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at menneskerettigheter er urokkelige. Det er verken jeg eller du som kan bestemme hvilke av dem som skal vike. Hva blir neste rettighet som må vike? Retten til å stifte familie? Retten til arbeid? Retten til liv? Anonymkode: 0844a...627 Menneskerettigheter er ikke urokkelige. De bestemmes nettopp av mennesker. Anonymkode: 80c1a...b7b 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #222 Skrevet 23. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det burde kanskje handlet om det? I en situasjon der alt handlet om å begrense smitte og det ble satt inn massive tiltak for å få det til, er det jo merkelig å samtidig innføre en lov som fører til økt smitte totalt sett. Anonymkode: 8b001...71a Den ble innført for å ha kontroll i en situasjon en ikke visste hvordan ville gå. I ettertid ser en at det gikk bra, men dette var et føre var-tiltak som ikke gikk ut over noen. Annet enn egoistiske hytteeiere som ville ha sin egen vilje gjennom. De hadde ikke vondt av eller ble skadet på noen måte at de ikke fikk på hytta et par uker. Anonymkode: 80c1a...b7b 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #223 Skrevet 23. mai 2020 En av mine hyttenaboer er enkemann. Bodde i en leilighet i en blokk i en av norges store byer. Han var absolutt i risikosonen, ikke på grunn av alder, men av underliggende sykdommer. Når Corona kom, så reiste han opp på hytta, og isolerte seg der, og hadde ikke planer å komme hjem før krisen hadde blåst ferdig. Hyttefeltet er meget romslig, og hyttene ligger minimum 100m fra hverandre. For å gjøre en lang historie kort, han ble jaget hjem av lensmannen. Ble antagelig smittet av naboen i samme oppgang, og døde. Hadde han fått være på hytta hadde han levd. Barna hans, som er jurister begge to, forbereder nå søksmål mot kommune og stat. Anonymkode: 7bbaa...7d7 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #224 Skrevet 23. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menneskerettigheter er ikke urokkelige. De bestemmes nettopp av mennesker. Anonymkode: 80c1a...b7b Ikke helt. De er definert ganske klart i konvensjonen. Retten til liv, eiendom, familie osv er ikke noe mennesker finner på, de er der konstant. Anonymkode: 0844a...627 2
Krantz95 Skrevet 23. mai 2020 #225 Skrevet 23. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av mine hyttenaboer er enkemann. Bodde i en leilighet i en blokk i en av norges store byer. Han var absolutt i risikosonen, ikke på grunn av alder, men av underliggende sykdommer. Når Corona kom, så reiste han opp på hytta, og isolerte seg der, og hadde ikke planer å komme hjem før krisen hadde blåst ferdig. Hyttefeltet er meget romslig, og hyttene ligger minimum 100m fra hverandre. For å gjøre en lang historie kort, han ble jaget hjem av lensmannen. Ble antagelig smittet av naboen i samme oppgang, og døde. Hadde han fått være på hytta hadde han levd. Barna hans, som er jurister begge to, forbereder nå søksmål mot kommune og stat. Anonymkode: 7bbaa...7d7 Trist å høre. Men godt at barna saksøker. Noen burde stilles til ansvar. Særlig når avgjørelsen om hytteforbudet ble tatt uten noen faglig begrunnelse. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #226 Skrevet 23. mai 2020 På 22.5.2020 den 19.16, AnonymBruker skrev: Og vi kan vel i dag slå fast at hytteforbudet er det største våset noen regjering noen gang har kommet med. Så latterlig at man ikke har ord for det. Helsevesenet i hyttekommunene har vel aldri vært mindre belastet, og det ville ikke utgjort nevneverdig forskjell om folk hadde brukt hyttene sine i mars og april. Anonymkode: 25a23...454 Åh buhu, fortsatt bitter fordi du ikke fikk tilbringe påsken på hytta? Det er dette som kalles i-landsproblem ass. Det skadet ingen å ha det forbudet, og det var jo for sikkerhetsskyld for å ikke overbelaste et lite helsevesen i en liten hyttekommune. Du vet jo ikke om det hadde blitt tilfelle om det ikke var noe hytteforbud? Jeg har også hytte, det var uvant å ikke være på hytta i påsken, men jeg har ikke klaga eller vært bitter over det, istedet tok jeg en uke ferie nå og har kost meg på hytta 😊 Anonymkode: b4007...c3d 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #227 Skrevet 23. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åh buhu, fortsatt bitter fordi du ikke fikk tilbringe påsken på hytta? Det er dette som kalles i-landsproblem ass. Det skadet ingen å ha det forbudet, og det var jo for sikkerhetsskyld for å ikke overbelaste et lite helsevesen i en liten hyttekommune. Du vet jo ikke om det hadde blitt tilfelle om det ikke var noe hytteforbud? Jeg har også hytte, det var uvant å ikke være på hytta i påsken, men jeg har ikke klaga eller vært bitter over det, istedet tok jeg en uke ferie nå og har kost meg på hytta 😊 Anonymkode: b4007...c3d 1 time siden, AnonymBruker skrev: En av mine hyttenaboer er enkemann. Bodde i en leilighet i en blokk i en av norges store byer. Han var absolutt i risikosonen, ikke på grunn av alder, men av underliggende sykdommer. Når Corona kom, så reiste han opp på hytta, og isolerte seg der, og hadde ikke planer å komme hjem før krisen hadde blåst ferdig. Hyttefeltet er meget romslig, og hyttene ligger minimum 100m fra hverandre. For å gjøre en lang historie kort, han ble jaget hjem av lensmannen. Ble antagelig smittet av naboen i samme oppgang, og døde. Hadde han fått være på hytta hadde han levd. Barna hans, som er jurister begge to, forbereder nå søksmål mot kommune og stat. Anonymkode: 7bbaa...7d7 Anonymkode: 7bbaa...7d7 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #228 Skrevet 23. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke helt. De er definert ganske klart i konvensjonen. Retten til liv, eiendom, familie osv er ikke noe mennesker finner på, de er der konstant. Anonymkode: 0844a...627 Konvensjonen er også skrevet av mennesker. Anonymkode: 80c1a...b7b
Krantz95 Skrevet 24. mai 2020 #229 Skrevet 24. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Konvensjonen er også skrevet av mennesker. Anonymkode: 80c1a...b7b Noen liker menneskerettigheter, mens andre liker autoritære regimer. Synes det er alt for mange i Norge som liker autoritære myndigheter under "koronakrisen". 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #230 Skrevet 24. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: En av mine hyttenaboer er enkemann. Bodde i en leilighet i en blokk i en av norges store byer. Han var absolutt i risikosonen, ikke på grunn av alder, men av underliggende sykdommer. Når Corona kom, så reiste han opp på hytta, og isolerte seg der, og hadde ikke planer å komme hjem før krisen hadde blåst ferdig. Hyttefeltet er meget romslig, og hyttene ligger minimum 100m fra hverandre. For å gjøre en lang historie kort, han ble jaget hjem av lensmannen. Ble antagelig smittet av naboen i samme oppgang, og døde. Hadde han fått være på hytta hadde han levd. Barna hans, som er jurister begge to, forbereder nå søksmål mot kommune og stat. Anonymkode: 7bbaa...7d7 Ja, der ser vi hvor galt det kan gå når idioter får en fiks, meningsløs ide. Anonymkode: 25a23...454 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #231 Skrevet 24. mai 2020 11 timer siden, Krantz95 skrev: Trist å høre. Men godt at barna saksøker. Noen burde stilles til ansvar. Særlig når avgjørelsen om hytteforbudet ble tatt uten noen faglig begrunnelse. Det var intet annet enn et misunnelsesforbud, ramme de som har hytte. Man kunne like gjerne laget et forbud mot å kjøre biler med mer enn 200 hk under kriseperioden. Bare for å ramme de med dyre, raske biler. Anonymkode: 25a23...454 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #232 Skrevet 24. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var intet annet enn et misunnelsesforbud, ramme de som har hytte. Man kunne like gjerne laget et forbud mot å kjøre biler med mer enn 200 hk under kriseperioden. Bare for å ramme de med dyre, raske biler. Anonymkode: 25a23...454 En slik sammenligning fortjener ingen kommentar. Anonymkode: 80c1a...b7b 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #233 Skrevet 24. mai 2020 37 minutter siden, Krantz95 skrev: Noen liker menneskerettigheter, mens andre liker autoritære regimer. Synes det er alt for mange i Norge som liker autoritære myndigheter under "koronakrisen". Det vitner om stor egoisme når folk ikke vil være med på å dra lasset. Spesielt når det har så lite å bety som at du ikke får besøke en hytte et lite tidsrom. Anonymkode: 80c1a...b7b 3
Krantz95 Skrevet 24. mai 2020 #234 Skrevet 24. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vitner om stor egoisme når folk ikke vil være med på å dra lasset. Spesielt når det har så lite å bety som at du ikke får besøke en hytte et lite tidsrom. Anonymkode: 80c1a...b7b Hva mener du med å dra lasset når det ikke var noen faglig grunn til hytteforbudet? Forbudet var jo bare en urasjonell panikkhandling fra myndighetene. https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-ikke-involvert-i-hytteforbud/72282623 Endret 24. mai 2020 av Krantz95 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #235 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Hva mener du med å dra lasset når det ikke var noen faglig grunn til hytteforbudet? Forbudet var jo bare en urasjonell panikkhandling fra myndighetene. https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-ikke-involvert-i-hytteforbud/72282623 Det spiller ingen rolle. Det var gjort i god hensikt. Det gikk heller ikke ut over noen på noen måte, og var derfor et ubetydelig vedtak for dem det gjaldt. Anonymkode: 80c1a...b7b 2
Krantz95 Skrevet 24. mai 2020 #236 Skrevet 24. mai 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spiller ingen rolle. Det var gjort i god hensikt. Det gikk heller ikke ut over noen på noen måte, og var derfor et ubetydelig vedtak for dem det gjaldt. Anonymkode: 80c1a...b7b Hvis du scroller litt opp ser du at en som ble jagd hjem fra hytta av lensmannen døde på grunn av forbudet... Endret 24. mai 2020 av Krantz95 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #237 Skrevet 24. mai 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Hvis du scroller litt opp ser du at en som ble jagd hjem av lensmannen fra hytta døde på grunn av forbudet... Sies det. Uansett må man regne med noe knuste egg i en slik situasjon vi stod i. Som alltid. Anonymkode: 80c1a...b7b 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #238 Skrevet 24. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spiller ingen rolle. Det var gjort i god hensikt. Det gikk heller ikke ut over noen på noen måte, og var derfor et ubetydelig vedtak for dem det gjaldt. Anonymkode: 80c1a...b7b Hyttenaboen min døde på grunn av dette forbudet.... Og det er garantert flere som har blitt smittet på grunn av forbudet. Anonymkode: 7bbaa...7d7 3
Krantz95 Skrevet 24. mai 2020 #239 Skrevet 24. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hyttenaboen min døde på grunn av dette forbudet.... Og det er garantert flere som har blitt smittet på grunn av forbudet. Anonymkode: 7bbaa...7d7 Ja, hytteforbudet var en katastrofe: "...reiserestriksjoner og hytteforbud bidrar ikke til begrensning av smitteomfanget." "...smittevernfaglig vurdering tilsier kanskje at det kan være nyttig å ha flere folk i fjellet enn i parker i byene hver helg." https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-ikke-involvert-i-hytteforbud/72282623 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #240 Skrevet 24. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hyttenaboen min døde på grunn av dette forbudet.... Og det er garantert flere som har blitt smittet på grunn av forbudet. Anonymkode: 7bbaa...7d7 Det må isf dokumenteres. Fyren kunne dødd uansett. Jeg gidder ikke kverulere om dette. Hytteforbudet var riktig. Anonymkode: 80c1a...b7b 3
Anbefalte innlegg