AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 En pandemi skal søren ikke få ødelegge påskekosen til hyttefolket. https://www.nrk.no/norge/hytteeiere-krever-at-forbudet-endres-til-paske-1.14953485 Anonymkode: b887a...d03 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 20. mars 2020 Her har innbyggere i land som Spania og Italia totalt portforbud, og det som plager folk i Norge er at de ikke får reise på hytta i påsken? Jeg gremmes! Anonymkode: c11e6...751 124
morhjertegod Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Blir nok ikke noe av, de kan ikke kreve noe som helst. Loven kommer nok til å stå over påsken også, sykt mange som drar til fjellet i påsken, ville vært galemathias. Hilsen hytteeier. 41
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Det er kvalmt å se hvor egoistiske disse er. Har ikke ord.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 Minner om at alle hytter ikke ligger i fjellet, alle hytter har ikke nabohytter, alle hytter ligger ikke i utmark. Noen hytter er godt egnet for opphold i denne situasjonen. Bedre enn hjemme, for veldig mange. Anonymkode: 0596d...6ee 21
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Minner om at alle hytter ikke ligger i fjellet, alle hytter har ikke nabohytter, alle hytter ligger ikke i utmark. Noen hytter er godt egnet for opphold i denne situasjonen. Bedre enn hjemme, for veldig mange. Anonymkode: 0596d...6ee Men da er det så klart ikke disse hyttene vi snakker om .... Anonymkode: 7efab...968 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men da er det så klart ikke disse hyttene vi snakker om .... Anonymkode: 7efab...968 Loven gjelder for alle hytter, uavhengig av beliggenhet og lignende. Det er nettopp det som gjør denne loven så vanskelig å svelge for mange. Anonymkode: 0596d...6ee 25
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 Kjære vene. Denne Bringsvor har tydelig ingen innsikt i helsevesenet. Det er generelt middels til overbelastet fra før av. Og at man drar eller ikke drar på hytta kan ikke være noe problemstilling når folk ligger hjemme med pustebesvær og prøver å ikke belaste helsevesenet ved å ringe nødnummeret før de absolutt må. Anonymkode: b179d...6af 14
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Loven gjelder for alle hytter, uavhengig av beliggenhet og lignende. Det er nettopp det som gjør denne loven så vanskelig å svelge for mange. Anonymkode: 0596d...6ee Ikke for hytter innen samme kommune (?), og det er disse folka som skriker «ikke alle hytter er på trysil!» nei har man hytte 5 min unna der man bor så gjelder så klart ikke dette de.. var det jeg ville frem til.. Anonymkode: 7efab...968 11
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 Unnskyld meg, krever å få dra på hytta i påsken? Problemet deres er at de kanskje ikke får feire påske på hytta? Hva slags folk er de som har dette som et alvorlig problem i dag?! Det må jo være toppen av fornektelse, jeg klarer ikke å ta innover meg at det kan finnes SÅ selvsentrerte ot egoistiske mennesker..! Anonymkode: 1680d...bb4 34
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 Ingen fare, før den tid vil vi ha ett skred av innleggelser på sykehuset og flere dødsfall, og mest sannsynlig vil de kjenne noen som blir alvorlig syke innen den tid. Så de vil nok skjønne mer alvor før den tid. Anonymkode: 3e785...5fa 9
Druid Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da er det så klart ikke disse hyttene vi snakker om .... Anonymkode: 7efab...968 Hvilket er poenget til mange som kritiserer hytteforbudet. Hytteforbudet er og blir tåpelig. Men på den positie siden, kommer det til å skje store endringer når dette er over. Dette vil få politiske konsekvenser. 7
runi Skrevet 20. mars 2020 #14 Skrevet 20. mars 2020 Usolidarisk. Har hytte selv, men frastår for å reise 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #15 Skrevet 20. mars 2020 Jeg leste om det samme. Hvordan kan de kreve dette? Forstår dem ingenting? Vi står ovenfor en pandemi og folk er mer opptatt av å dra på hytten. Egoisme på høyt plan! Anonymkode: 8f112...85c 26
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #16 Skrevet 20. mars 2020 Jeg krever å få reise til familiens feriehus i Frankrike i påsken, selv om jeg er helsepersonell. I Frankrike skal jeg kreve å få ferdes hvor jeg vil, jeg driter i om det er portforbud der. 🙄 Hva feiler det enkelte, egentlig? Anonymkode: 77f70...ee9 34
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #17 Skrevet 20. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for hytter innen samme kommune (?), og det er disse folka som skriker «ikke alle hytter er på trysil!» nei har man hytte 5 min unna der man bor så gjelder så klart ikke dette de.. var det jeg ville frem til.. Anonymkode: 7efab...968 Jeg kjenner flere som har to-tre mil til hytta, men til en annen kommune. Og så kjenner jeg flere som har hytte i samme kommune, men som må bruke egen båt for å komme seg dit. Anonymkode: 0596d...6ee 5
Druid Skrevet 20. mars 2020 #18 Skrevet 20. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste om det samme. Hvordan kan de kreve dette? Forstår dem ingenting? Vi står ovenfor en pandemi og folk er mer opptatt av å dra på hytten. Egoisme på høyt plan! Anonymkode: 8f112...85c De krever dette fordi deres risikovurdering gjør hytta bedre enn hjemme. Også har vi noe kalt demokrati og privat eiendomsrett, som skal hindre samfunnet for å drive overgrep mot innbyggere. Vi som samfunn ønsker egentlig det samme, fordi det er enklere å løse dette problemet jo mer spredt vi oppholder oss. Det er en gruppe med fagfolk, du vet de som er ansvarlig for at omfanget er så stort som det er nå, som har bestemt at helsevesenet skal skjevbelastes. For det er det vi gjør nå. Endret 20. mars 2020 av Druid 7
Imperfectionibus Skrevet 20. mars 2020 #19 Skrevet 20. mars 2020 6 minutter siden, Druid skrev: Hvilket er poenget til mange som kritiserer hytteforbudet. Hytteforbudet er og blir tåpelig. Men på den positie siden, kommer det til å skje store endringer når dette er over. Dette vil få politiske konsekvenser. Er enig i de som sier at det vil komme regress krav i etterdønningene av Covid-19. Hyttekommunene vil kun ha fordelene og ingen av ulempene ved de store feltene som er bygget ut. Vi har flere hytter men får nå en brukshindring på disse. 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #20 Skrevet 20. mars 2020 14 minutter siden, Druid skrev: Hvilket er poenget til mange som kritiserer hytteforbudet. Hytteforbudet er og blir tåpelig. Men på den positie siden, kommer det til å skje store endringer når dette er over. Dette vil få politiske konsekvenser. Ja, dette er nok et bevis på at det bygges ut altfor store felt med hytter. Ikke nok med at det påfører stort inngrepen i fri natur, og hindrer fri ferdsel. Nå ser vi direkte konsekvensene av denne overbelastningen hyttene påfører lokalsamfunnet. Anonymkode: b887a...d03 8
Anbefalte innlegg