AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Smatter alle barn når de spiser? Det går meg på nervene, men jeg er usikker på om det er feil å rette på barnet. Anonymkode: 2a488...c9b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, Nerine_ skrev: Hvor gammelt er barnet? 5 Anonymkode: 2a488...c9b
Nerine_ Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5 Anonymkode: 2a488...c9b Da kan (og bør) du minne barnet på å lukke munnen når det spiser. 8
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 Mitt barn har aldri smattet, hadde han gjort det så hadde jeg bedt han lukke munnen fra han begynte. Husker en av de første gangene vi hadde med oss besøk fra barnehagen og skulle spise... Kameraten til guttungen smattet noe helt ekstremt, og sønnen min... "Du må jo lukke munnen når du spiser det er drittekkelt når jeg ser inni munnen din".... Jeg holdt på å dø... Men kameraten smattet aldri igjen på besøk hos oss iallfall. 7
kisskissbangbang Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Hvorfor skulle du ikke kunne si fra? Det er jo jobben din, det, å lære ungene folkeskikk og høflighet. 1
Ulrikke Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Selvfølgelig skal man rette på barnet! Trenger ikke bli streng, men si "du må lukke munnen når du tygger" hver gang det skjer. Til slutt gjør barnet det automatisk. Dette gjorde vi da fra barna var et par år.... 2
minister-mio Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 9 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Mitt barn har aldri smattet, hadde han gjort det så hadde jeg bedt han lukke munnen fra han begynte. Husker en av de første gangene vi hadde med oss besøk fra barnehagen og skulle spise... Kameraten til guttungen smattet noe helt ekstremt, og sønnen min... "Du må jo lukke munnen når du spiser det er drittekkelt når jeg ser inni munnen din".... Jeg holdt på å dø... Men kameraten smattet aldri igjen på besøk hos oss iallfall. Mulig både du og foreldrene til vennen til barnet ditt har forsøkt og korrigere, men du bør ikke være spesielt fornøyd med barnet ditt sin oppførsel og språkbruk her.
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Mulig både du og foreldrene til vennen til barnet ditt har forsøkt og korrigere, men du bør ikke være spesielt fornøyd med barnet ditt sin oppførsel og språkbruk her. Han var 5 år så jeg synes ikke språkbruket var noe å klage på. Jeg fikk ikke sjans eller lyst til å kommentere, pleier faktisk ikke å kommentere slikt til andre barn da jeg mener det er foreldrenes oppgave. Men barn er jo gjerne rett fram. For en femåring så er det mye som er dritekkelt, er ikke noe galt i å kommentere på den måten. Barn og fulle folk man hører sannheten vet du. Jeg fikk høre jeg var dritekkel i barnehagen fordi jeg og noen av barna spiste makrell i tomat, ingen som tok det ille opp... 2
minister-mio Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Han var 5 år så jeg synes ikke språkbruket var noe å klage på. Jeg fikk ikke sjans eller lyst til å kommentere, pleier faktisk ikke å kommentere slikt til andre barn da jeg mener det er foreldrenes oppgave. Men barn er jo gjerne rett fram. For en femåring så er det mye som er dritekkelt, er ikke noe galt i å kommentere på den måten. Barn og fulle folk man hører sannheten vet du. Jeg fikk høre jeg var dritekkel i barnehagen fordi jeg og noen av barna spiste makrell i tomat, ingen som tok det ille opp... Det er jo ikke kjempehøflig å si til gjestene sine at noe de gjør er dritekkelt. 1
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Det er jo ikke kjempehøflig å si til gjestene sine at noe de gjør er dritekkelt. Han var 5 år, hadde han gjort det som åtteåring så hadde jeg vært enig med deg, men han var 5 år. Så vi for være enige om å være uenige. 2
Nerine_ Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, minister-mio skrev: Det er jo ikke kjempehøflig å si til gjestene sine at noe de gjør er dritekkelt. Jeg tviler på at disse to femåringene la så mye i det som du gjør her. 2
minister-mio Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Han var 5 år, hadde han gjort det som åtteåring så hadde jeg vært enig med deg, men han var 5 år. Så vi for være enige om å være uenige. Jeg syntes det er verre at 5-åringen snakker om ting som er "drit" enn at åtteåringen gjør det. Men ingen av delene er noe jeg er begeistret for, spesielt ikke ved matbordet eller når vi har gjester
minister-mio Skrevet 20. mars 2020 #14 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Jeg tviler på at disse to femåringene la så mye i det som du gjør her. Sikkert ikke.
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2020 #15 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Jeg tviler på at disse to femåringene la så mye i det som du gjør her. Ja altså kameraten så "åja" og lukket munnen... Ble liksom ikke noe prat om det, gutter har en tendens til å håndtere slikt. 2
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2020 #16 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Jeg syntes det er verre at 5-åringen snakker om ting som er "drit" enn at åtteåringen gjør det. Men ingen av delene er noe jeg er begeistret for, spesielt ikke ved matbordet eller når vi har gjester Herlighet, drit er et uttrykk her hvor vi bor... Dritgodt, dritbra, dritekkelt osv. Alt man henger seg opp i... Du for ha en god kveld videre. 3
minister-mio Skrevet 20. mars 2020 #17 Skrevet 20. mars 2020 19 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Herlighet, drit er et uttrykk her hvor vi bor... Dritgodt, dritbra, dritekkelt osv. Alt man henger seg opp i... Du for ha en god kveld videre. Jeg forstår ikke at det er verre med "dritprat" ved matbordet enn smatting ved matbordet, men jeg har ikke hengt meg opp i det.
Morgenrøden Skrevet 20. mars 2020 #18 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har ett barn som smatter (9 år) og ett barn (5,5 år) som ikke smatter. Har sagt ifra/minnet på/kjeftet på sikkert en million ganger om å lukke munnen når hun spiser. Minstemann lager stort sett aldri en lyd. Aner ikke hvorfor det er så vanskelig for eldste å ikke smatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå