Gå til innhold

Risikogruppe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet helsepersonell og dermed en samfunnskritisk yrke. Akkurat nå har jeg ikke pasientkontakt, men dette vil trolig forandre seg til neste uke. Da vil jeg muligens også møte pasienter med bekreftet covid-19 smitte. 

Men er usikker om jeg egentlig burde være innenfor en risikogruppe. Får lettere lungebetennelse og har vært innlagt to ganger i løpet av de siste 10 årene for dette, i tillegg et par mildere lungebetennelse hvor jeg ikke har blitt innlagt. Ønsker jo å være med og bidra hvis det er behov, og det er jo stor sannsynlighet at man blir smittet før eller siden uavhengig om man er på jobb. Burde jeg ta kontakt med fastlege for å diskutere dette? 

Anonymkode: f364d...a87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet helsepersonell og dermed en samfunnskritisk yrke. Akkurat nå har jeg ikke pasientkontakt, men dette vil trolig forandre seg til neste uke. Da vil jeg muligens også møte pasienter med bekreftet covid-19 smitte. 

Men er usikker om jeg egentlig burde være innenfor en risikogruppe. Får lettere lungebetennelse og har vært innlagt to ganger i løpet av de siste 10 årene for dette, i tillegg et par mildere lungebetennelse hvor jeg ikke har blitt innlagt. Ønsker jo å være med og bidra hvis det er behov, og det er jo stor sannsynlighet at man blir smittet før eller siden uavhengig om man er på jobb. Burde jeg ta kontakt med fastlege for å diskutere dette? 

Du er helsepersonell og spør KG om dette?

Anonymkode: f802c...788

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,jg ville tatt kontakt med fastlegen for dette. 

Anonymkode: 51d84...b0f

AnonymBruker
Skrevet
På 20.3.2020 den 8.19, AnonymBruker skrev:

Du er helsepersonell og spør KG om dette?

Anonymkode: f802c...788

Ja, er helsepersonell, men ikke en lege eller sykepleier. Så har ikke kompetanse til å sette diagnose på meg selv

• Opprett ny...