Gå til innhold

Kriminell ungdom som «kjeder seg» i disse koronatider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ventet på en artikkel om at ungdommen i Oslo øst bedriver kriminalitet siden de «kjeder seg». Husker det har stått det samme for noen år siden før Korona også, de kjeder seg er årsaken. Hva er grunnen til at bare ungdom i Oslo øst blir voldelige når de kjeder seg og ikke i resten av Norge? Får du lyst å knivstikke fordi du nå kjeder deg? Det gjør merkelig nok ikke jeg.

https://www.dagbladet.no/nyheter/vekterne-fortviler---ute-av-kontroll/72262620#_ga=2.154442040.1814925861.1582209079-1853566943.1580137447

Anonymkode: 03bd5...97b

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Disse møkkaungene har fått for lite grenser, og har ikke lært å oppføre seg. Da vokser man opp, og blir møkkafolk.

Anonymkode: 3e326...815

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Når hele landet rammes av lovendring, folk som er i risikogrupper får ikke isolere seg på hytta, de blir sett på som kriminelle, konfirmantene mister hele selskapet, russen mister alt og får kanskje ikke tatt eksamen, konkurser overalt, aksjemarkedet stuper, butikkansatte, renholdere og helsepersonell går på jobb med livet som innsats for å holde hjulene i gang... Da er det på tide med lovendring også her!!! Null forståelse for at de kjeder seg, ikke mer dilldall og tiltak nå. Og at de angriper folk i uniform, fordi de "liker ikke folk i uniform", hva faen...  Fengsel og nulltoleranse, vi har ikke tid til det tullet der nå!! 

Anonymkode: 5a917...bee

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Får vel ikke akkurat lyst til å knivstikker noen, men klør vel litt i fingrene til å slenge litt med balltreet på den ungdommen i kneskålene.

Anonymkode: b233b...c01

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De har jo holdt på og laget bråk hele veien, forskjellen er at de nå har mer fritt frem. De respekterer ikke, bryr seg ikke, de burde ikke gå løs. 

Anonymkode: 88395...55e

• Liker 11
Skrevet

Tenker det har med kultur å gjøre, er flere normenn på Oslo vest og på øst er det mer multikulturellt. De unge på øst tror det er kult å være gangster og de holder ikke på med fritidsaktiviteter i like stor skala som vestkanten. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

De har jo holdt på og laget bråk hele veien, forskjellen er at de nå har mer fritt frem. De respekterer ikke, bryr seg ikke, de burde ikke gå løs. 

Alltid den unnskyldningen at de kjeder seg. Da er det rart ingen andre går berserk i disse tider, kan de ikke holde opp med den latterlige ansvarsfraskrivelsen snart 😡

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelig at vi ikke ser en markant økning over hele landet av ungdomskriminalitet. Dette er tidligere blitt bortforklart med at det ikke er fritidsklubber på Oslo øst.

Vel nå er det ikke en unge i hele Norge som får gå på hverken trening eller klubb, dersom de har det for det er sjelden vare over hele landet ikke bare Oslo øst. Hvorfor er de ikke ute og raner hverandre? Hvorfor stikker de ikke og banker opp noen?

Godt å se at fritidsklubbargumentet endelig kan legges dødt.

Anonymkode: 22169...0f2

• Liker 8
Skrevet

De som gjør slike ting gjør det ikke fordi de kjeder seg. Ingen veljustert ungdom gjør dette fordi de bare ikke har noe å gjøre. 

Felles for veldig mange utagerende ungdom er at de har på et eller annet vis opplevd omsorgssvikt ila oppveksten. Det unnskylder det såklart ikke, men det er ikke deres skyld at de er i den situasjonen de er i; fylt av malplassert sinne, hat og sorg. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Anwa skrev:

De som gjør slike ting gjør det ikke fordi de kjeder seg. Ingen veljustert ungdom gjør dette fordi de bare ikke har noe å gjøre. 

Felles for veldig mange utagerende ungdom er at de har på et eller annet vis opplevd omsorgssvikt ila oppveksten. Det unnskylder det såklart ikke, men det er ikke deres skyld at de er i den situasjonen de er i; fylt av malplassert sinne, hat og sorg. 

Vet du hva.. Jeg tror ikke på at ansvarsfraskrivelse er rette veien å gå. Folk har alle noe de sliter med, men man løper ikke rundt og knivstikker folk. Jeg synes ikke de der trenger mer forståelse og omtanke, de trenger å tas tak i og få holdningene og verdiene sine kraftig endret, ellers kan de faktisk ikke gå løs. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva.. Jeg tror ikke på at ansvarsfraskrivelse er rette veien å gå. Folk har alle noe de sliter med, men man løper ikke rundt og knivstikker folk. Jeg synes ikke de der trenger mer forståelse og omtanke, de trenger å tas tak i og få holdningene og verdiene sine kraftig endret, ellers kan de faktisk ikke gå løs. 

Det skal du få tro. Og som jeg skrev tydelig, unnskyldte jeg ikke handlingen men la vekt på forklaringen bak. Når du skal løse ett problem, ser du ikke på hva som er konsekvensen, men årsaken bak.

Endret av Anwa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Anwa said:

Det skal du få tro. Og som jeg skrev tydelig, unnskyldte jeg ikke handlingen men la vekt på forklaringen bak. Når du skal løse ett problem, ser du ikke på hva som er konsekvensen, men årsaken bak.

Grov omsorgssvikt finner man i alle deler av landet..

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det å putte ungdom som er kommet utpå i fengsel har sjeldent en positivt effekt. Der finner de andre som er mer hardbarka, og det "miljøet" vet å gjøre best er å utnytte formbar naiv ungdom. Det betyr ikke at jeg sier at disse eller hvemsomhelst andre, ikke skal stå til ansvar for handlingene sine. 

Men dette er gjerne ungdommer som har meldt seg ut av ett A4 liv, fordi de ofte vokste opp i en ikke så A4 familie. De har stått utenfor hele livet, og da er det lettere å gå i opposisjon fremfor å kjenne hvor sårt det er å ikke kjenne den verden "alle andre" lever i. 

Jeg tror ikke løsningen er å pause dem, bare for å skape ett større problem for samfunnet lengre ned på tidslinjen, men å ta problemet med rota og få ungdommene på rett kjøl. 

Endret av Anwa
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Anwa said:

Det å putte ungdom som er kommet utpå i fengsel har sjeldent en positivt effekt. Der finner de andre som er mer hardbarka, og det "miljøet" vet å gjøre best er å utnytte formbar naiv ungdom. Det betyr ikke at jeg sier at disse eller hvemsomhelst andre, ikke skal stå til ansvar for handlingene sine. 

Men dette er gjerne ungdommer som har meldt seg ut av ett A4 liv, fordi de ofte vokste opp i en ikke så A4 familie. De har stått utenfor hele livet, og da er det lettere å gå i opposisjon fremfor å kjenne hvor sårt det er å ikke kjenne den verden "alle andre" lever i. 

Jeg tror ikke løsningen er å pause dem, bare for å skape ett større problem for samfunnet lengre ned på tidslinjen, men å ta problemet med rota og få ungdommene på rett kjøl. 

Da er det rart at ingen av jentene/kvinnene går berserk selv om de har samme foreldre som brødrene sine. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det rart at ingen av jentene/kvinnene går berserk selv om de har samme foreldre som brødrene sine. 

Jentene har de kontroll på, som alltid dessverre.

Anonymkode: 6f9b8...926

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jentene har de kontroll på, som alltid dessverre.

Anonymkode: 6f9b8...926

Nettopp, så det er det det går ut på, de får dure løs som de vil siden de er menn

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I og med at det er mye innvandrerungdom så kommer de gjerne fra hjem hvor gutter vokser opp med at de er konge av hushold og jenter vokser opp ekstremt undertrykket. Så problemet, som noen her prøver å skylde på dårlig oppvekst, er ikke at de har blitt mishandlet nødvendigvis, men synet de har vokst opp, at som mann er du fri til å gjøre alt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

I og med at det er mye innvandrerungdom så kommer de gjerne fra hjem hvor gutter vokser opp med at de er konge av hushold og jenter vokser opp ekstremt undertrykket. Så problemet, som noen her prøver å skylde på dårlig oppvekst, er ikke at de har blitt mishandlet nødvendigvis, men synet de har vokst opp, at som mann er du fri til å gjøre alt. 

Sånn må man ikke si, det er kun det at de kjeder seg og er utsatt for omsorgssvikt! At jentene, alle andre unge voksne i landet og andre utsatt for omsorgssvikt ikke oppfører seg likt er det nemlig en magisk grunn til :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn må man ikke si, det er kun det at de kjeder seg og er utsatt for omsorgssvikt! At jentene, alle andre unge voksne i landet og andre utsatt for omsorgssvikt ikke oppfører seg likt er det nemlig en magisk grunn til :) 

Ups, du har helt rett, jeg beklager super dypt det dumme jeg skrev. ☺️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eksempelvis, kjenner til en jente som sitter i fengsel fordi hun torturerte noen. Før hun kom dit drev hun med selvskading, hadde en møkk familie, svindlet alle som har glad i henne for å støtte narkobruket sitt, fikk en unge som seff ble fratatt henne, typen tok selvmord, osv osv osv. Samfunnets forventninger til kjønnet ditt spiller jo også faktisk inn på hva du selv anser som en mulighet, men det er alltid unntak til reglen.

Anonymkode: 7e8a2...72f

• Opprett ny...