AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Har en 2 åring og jeg tenker i blant på det at jeg ikke vet noen ting. Ikke rutiner, soving, matvaner, hvilke folk han treffer, hva de gjør, etc. Blir jo bedre når han blir eldre og forteller om samværet. Det føles i blant rart å ikke vite noe. Jeg informerer så og si alltid til han hvordan uke har vært, sykdommer, noe spennende vi har gjort og hvem vi har vært på besøk hos. Noen andre som har det på samme måte? Anonymkode: 4a1b1...e74
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Foring av barn skal du nok satse på går bra, legging kan være skikkelig bak må, når jeg møtte mannen min så var hans 4 åring oppe til klokka 22 om kvelden, så måtte hjelpe han der, vi har nå også to felles, og han har de alltid i seng til klokka 19.00 Anonymkode: 5b312...256
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Vet stort sett det ungen forteller meg, altså manglende tannstell og hygiene, oppe sent fordi far sovner på sofaen, deler seng, er ikke ute, ser tv hele helgen osv. Barnet er 7. Man må nok bare godta at det ikke er alt man kan ha kontroll på, så får man reagere om det er noe som virker riv ruskende galt. Det som derimot slår meg er at jeg som mor aldri hadde sluppet unna med det han gjør. Anonymkode: 2ce83...a5f 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet stort sett det ungen forteller meg, altså manglende tannstell og hygiene, oppe sent fordi far sovner på sofaen, deler seng, er ikke ute, ser tv hele helgen osv. Barnet er 7. Man må nok bare godta at det ikke er alt man kan ha kontroll på, så får man reagere om det er noe som virker riv ruskende galt. Det som derimot slår meg er at jeg som mor aldri hadde sluppet unna med det han gjør. Anonymkode: 2ce83...a5f Det har jeg lært også, om pappa gjør feil er det "pytt pytt," men om mamma gjør feil så er det veldig kritisk. Det er så høye krav til alt mamma'n skal få til! Anonymkode: 4a1b1...e74 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet stort sett det ungen forteller meg, altså manglende tannstell og hygiene, oppe sent fordi far sovner på sofaen, deler seng, er ikke ute, ser tv hele helgen osv. Barnet er 7. Man må nok bare godta at det ikke er alt man kan ha kontroll på, så får man reagere om det er noe som virker riv ruskende galt. Det som derimot slår meg er at jeg som mor aldri hadde sluppet unna med det han gjør. Anonymkode: 2ce83...a5f Synes det er motsatt. Hos mor er det fri flyt av skjermbruk, godteri, dårlige middager , ingen rutiner på hverken hygiene eller leggetid. Men hun kommer unna med alt siden hun har daglig omsorg. Anonymkode: 51526...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 54 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det er motsatt. Hos mor er det fri flyt av skjermbruk, godteri, dårlige middager , ingen rutiner på hverken hygiene eller leggetid. Men hun kommer unna med alt siden hun har daglig omsorg. Anonymkode: 51526...0ca Hadde blitt meldt til barnevernet om jeg, som har daglig omsorg, droppet å dusje ungen, lot han se på TV dagen lang og ikke sørget for tannpussen. Og det med god grunn! Anonymkode: 2ce83...a5f 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Får ikke vite noen ting. Kravet fra far er om jeg skal vite hva barnet gjør når det er hos far annenhver helg så skal han ha rapport etter hver dag hos meg Anonymkode: 2f684...a3f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får ikke vite noen ting. Kravet fra far er om jeg skal vite hva barnet gjør når det er hos far annenhver helg så skal han ha rapport etter hver dag hos meg Anonymkode: 2f684...a3f Hadde lett gitt raport daglig, spesielt når det kommer til mitt barn som kun er 2 år. Anonymkode: 4a1b1...e74
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 Snakker sammen stort sett hver dag, på video. Både når barnet er hos mor, og når barnet er hos far. 5 åring Anonymkode: d365a...042
Silva Pluvialis Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet stort sett det ungen forteller meg, altså manglende tannstell og hygiene, oppe sent fordi far sovner på sofaen, deler seng, er ikke ute, ser tv hele helgen osv. Barnet er 7. Man må nok bare godta at det ikke er alt man kan ha kontroll på, så får man reagere om det er noe som virker riv ruskende galt. Det som derimot slår meg er at jeg som mor aldri hadde sluppet unna med det han gjør. Anonymkode: 2ce83...a5f Dette er jo omsorgssvikt.. Endret 20. mars 2020 av Gorilla 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en 2 åring og jeg tenker i blant på det at jeg ikke vet noen ting. Ikke rutiner, soving, matvaner, hvilke folk han treffer, hva de gjør, etc. Blir jo bedre når han blir eldre og forteller om samværet. Det føles i blant rart å ikke vite noe. Jeg informerer så og si alltid til han hvordan uke har vært, sykdommer, noe spennende vi har gjort og hvem vi har vært på besøk hos. Noen andre som har det på samme måte? Anonymkode: 4a1b1...e74 Kun det som fortelles av barnet selv. Han er 9 år og forteller om flere mangler hos far som ting med hygiene, tannpuss, kosthold, klær osv. Far og jeg har noen heftige diskusjoner om samværsprosenten om dagen. 😜 Anonymkode: 49dc7...b82 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Fikk ikke vite noe da barnet var liten, men nå snakker barnet selv og forteller. Samvær er begrenset pga manglene kompetanse hos far. Kun dagssamvær Anonymkode: bf129...376
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er ikke i situasjonen selv. Men ønsker bare å være en motvekt til alle de forferdelige historiene jeg leser her inne. De i omgangskretsen som er skilt har nesten utelukkende 50-50. De kommuniserer godt, og har stort sett enighet om rutiner og krav. De spør alltid den andre først om de trenger barnepass. Begge har lyst til å være mest mulig med barna, og er fleksibel på å stille opp. Barna (eldre) står fritt til å ringe akkurat når de vil. De med mindre barn møtes ofte i løpet av samværsukene, og noen tar til og med en middag sammen her og der. Det blir alltid oppsummert hvordan samværet har vært, viktige beskjeder, sykdom, med mer. De evner å dele utstyr. Og ting det ikke er hensiktsmessig å ha to av blir sendt frem og tilbake. Hender jeg lurer på hva slags folk som henger her inne. Anonymkode: bbf21...ff0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er far og hovedforsørger. Barnet er hos mor 2 overnattinger i måneden. Her forsøker jeg begge deler uten at mor blir fornøyd. Hvis jeg ikke informerer henne lager hun stort drama om det, hvis jeg informerer så driter hun langt oppi det "fordi hun bare er samværsforelder" På toppen av det hele lyver hun om de enkleste ting. Har hun planlagt noe en helg så har hun ikke penger til å ha barnet den helgen. Tilbyr jeg meg betale for mat og slikt er det plutselig en helt annen unnskyldning. Alt hadde vært så mye enklere om begge parter kunne vært ærlig med hverandre. Til syvende og sist er det den lille som sitter igjen med masse rar vonde tanker. Ikke lett dette her. Anonymkode: be80b...1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå