Vhgj Skrevet 20. mars 2020 #21 Del Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, likestilling skrev: If we couldn't be afraid, we wouldn't survive for long. We'd be walking into oncoming traffic, stepping off of rooftops and carelessly handling poisonous snakes. Det er bare bullshit. Du trenger ikke å være redd for slanger for å respektere dem. Uansett, hvis du drar til land der de har mange slanger, er dem sjeldent redd for dem. Det er uansett også sjeldent at slanger farlig, med mindre du plager dem. Igjen, det handler om kritisk tenkning, ikke redsel. Man henger ikke med folk som har tuberkulose fordi man vet man ikke skal, ikke fordi man er redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #22 Del Skrevet 20. mars 2020 47 minutter siden, Vhgj said: De har mest sannsynlig en sykdom. Det blir ikke noe mer eller mindre alvorlig bare fordi Kåre i en alder av X blir lagt inn. De har hele tiden sagt at de som står i faresonen er eldre og de som har visse sykdommer. Det her er ingen nyhet eller noe mer grunn til å være bekymret.... Flere av de 12 unge (under 50 år) som ligger på respirator i Norge nå, var IKKE i risikogruppa, dvs. ikke sykdom som f.eks. diabetes eller astma før de fikk korona. Kilden min er artikler i Vg og Dagbladet i morges Anonymkode: d23e2...92f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhgj Skrevet 20. mars 2020 #23 Del Skrevet 20. mars 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du gjorde at våre forferdre overlevde fremfor andre? Man lærte av andres feil. Man så at hvis person spiste en sopp og døde, så spiste man ikke den soppen. Det handler om kunnskap, ikke redsel. Det er også forskjell på instinkt og redsel. Kanskje du burde slå opp i en ordbok. Endret 20. mars 2020 av Vhgj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 20. mars 2020 #24 Del Skrevet 20. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Igjen ser vi artikler og nyheter om dette, uten at vi får vite om de har underliggende sykdom som astma eller andre sykdommer. Det er svært uheldig og skaper voldsom frykt. Nå må sykehusene og mediene ta ansvar. Jeg mener det bør være en en plikt å opplyse om minimum følgende når de rapporterer om alvorlige tilstander eller død som følge av Corona: Har pasienten en underliggende sykdom? Alderen på pasienten Anonymkode: 12406...cec Med den situasjonen du så i videoen er det utrolig om man overhode har tid til å kartlegge hvilke sykdommer pas har fra før. Her handler det om liv og død. Og det du burde bekymre Deg for er ikke nødvendigvis dette. Det du bør bekymre deg for, hvis du mener du er 100% motstandsdyktig mot dette viruset, er at det allerede i dag nesten er umulig å komme i kontakt med legevakt. Skulle du være uheldig å havne i en bilulykke eller brekke et bein, er det ikke sikkert at det fins en anestesilege ledig til å hjelpe deg. så selv om du er uovervinnelig og har verdens beste helse; hold deg i ro. Vi har ikke kapasitet til mer om 2 uker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #25 Del Skrevet 20. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen ser vi artikler og nyheter om dette, uten at vi får vite om de har underliggende sykdom som astma eller andre sykdommer. Det er svært uheldig og skaper voldsom frykt. Nå må sykehusene og mediene ta ansvar. Jeg mener det bør være en en plikt å opplyse om minimum følgende når de rapporterer om alvorlige tilstander eller død som følge av Corona: Har pasienten en underliggende sykdom? Alderen på pasienten Anonymkode: 12406...cec Problemet med å opplyse det er at da er det for mange som tenker "Det rammer ikke meg. Jeg gir faen!" Vi er mange ofrer ved å begrense oss og tilpasse oss reglene. Da er det frustrerende å se de som nærmest demonstrativt går mot reglene og rådene. Det må mange solidariske til for å kompensere for hver sabotør. Hvis det bare gikk ut over de selv hadde det vært annerledes min i dette tilfelle går det utover oss andre og medfører at vi andre må ofre over mye lenger tid. Anonymkode: cf2a3...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #26 Del Skrevet 20. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere av de 12 unge (under 50 år) som ligger på respirator i Norge nå, var IKKE i risikogruppa Under 50 år er ikke unge... Tåpelig kommentarer Anonymkode: b3736...dd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 20. mars 2020 #27 Del Skrevet 20. mars 2020 11 minutter siden, Vhgj said: Man lærte av andres feil. Man så at hvis person spiste en sopp og døde, så spiste man ikke den soppen. Det handler om kunnskap, ikke redsel. Mye av den kunnskapen er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 20. mars 2020 #28 Del Skrevet 20. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Under 50 år er ikke unge... Tåpelig kommentarer Anonymkode: b3736...dd1 50 er ca middelaldrende. Under det er man ikke gammel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #29 Del Skrevet 20. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Under 50 år er ikke unge... Tåpelig kommentarer Anonymkode: b3736...dd1 Jo når det gjelder dødsrisiko er man ung opp til minst 50. Det er generelt ikke forskjell på dødsrisikoen for en 20 åring og en 50 åring i Norge. Man har økt dødsrisko frem til fem år. Deretter holder det seg konstant opp til omtrent 55. Anonymkode: cf2a3...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 20. mars 2020 #30 Del Skrevet 20. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere av de 12 unge (under 50 år) som ligger på respirator i Norge nå, var IKKE i risikogruppa, dvs. ikke sykdom som f.eks. diabetes eller astma før de fikk korona. Kilden min er artikler i Vg og Dagbladet i morges Anonymkode: d23e2...92f Kommer det frem noe sted hvilke av tilfellene som trenger respirator? Jeg har bare lest at 12 av pasientene som mottar intensivbehandling ikke er i noen risikogruppe, men har ikke fått med meg at det har stått spesifikt at disse er på respirator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Familytree Skrevet 20. mars 2020 #31 Del Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, likestilling skrev: Nei Jeg vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet...? Viral belastning = hvor mye virus en person har. Ja, det er ille... Noen leger snakker om den virale belastningen som en person har. Med andre ord, større eksponering for smitte betyr større viral belastning. Jeg snakker fra min tvil. Jeg bekrefter ikke dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 20. mars 2020 #32 Del Skrevet 20. mars 2020 En ung gutt på 21 år døde av viruset i Spania. Ved innleggelse viste det seg at han hadde leukemi, så døden er nok en kombinasjon av sykdommene. Han var veltrent og jobbet som fotballtrener. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #33 Del Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, sommermor skrev: En ung gutt på 21 år døde av viruset i Spania. Ved innleggelse viste det seg at han hadde leukemi, så døden er nok en kombinasjon av sykdommene. Han var veltrent og jobbet som fotballtrener. Det var definitivt kombinasjon av uoppdaget kreft og korona, ja. Alderen hadde ingenting å si. Anonymkode: be5ae...572 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #34 Del Skrevet 20. mars 2020 Ikke bekymret. Jeg er beskyttet av "det skjer ikke meg" -holdningen. Anonymkode: 49176...554 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #35 Del Skrevet 20. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det virkelig alvor - og også unge burde passe seg da ingen er trygge. Døden er ikke kravstor; den ønsker alle velkommen. Så de som fortsatt ikke tar pandemien på alvor og tror de er udødelige, burde tenke seg om to ganger før de risikerer å bli smittet. Ja, det er all grunn til å være redd, for dette viruset er ikke til å spøke med. Anonymkode: b2008...b21 Jeg må bare få kommentere noe her! jeg kjenner veldig godt ene personen som er innlagt som er under 24 år. Denne personen har en såpass alvorlig underliggende sykdom at vedkommende ville stort sett havnet på sykehus under en vanlig influensa. Syns det er skremsel av mediene å ikke nevne alvorlighetsgrad av underliggende sykdom eller det fakta at de ikke har det. Hele artikkelen er jo missvisende! Anonymkode: a4a5c...4dc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 20. mars 2020 #36 Del Skrevet 20. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare få kommentere noe her! jeg kjenner veldig godt ene personen som er innlagt som er under 24 år. Denne personen har en såpass alvorlig underliggende sykdom at vedkommende ville stort sett havnet på sykehus under en vanlig influensa. Syns det er skremsel av mediene å ikke nevne alvorlighetsgrad av underliggende sykdom eller det fakta at de ikke har det. Hele artikkelen er jo missvisende! Anonymkode: a4a5c...4dc Her er jeg helt enig. Vi burde få så gode og riktige opplysninger som mulig slik at vi kan gjøre en god risikovurdering... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #37 Del Skrevet 20. mars 2020 Unge har dødd av influensa i år, men samfunnet ble ikke stengt ned og økonomien gikk ikke til helvete av det. Anonymkode: 0a7b5...259 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #38 Del Skrevet 20. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Nå er det virkelig alvor - og også unge burde passe seg da ingen er trygge. Døden er ikke kravstor; den ønsker alle velkommen. Så de som fortsatt ikke tar pandemien på alvor og tror de er udødelige, burde tenke seg om to ganger før de risikerer å bli smittet. Ja, det er all grunn til å være redd, for dette viruset er ikke til å spøke med. Anonymkode: b2008...b21 Selvfølgelig kan unge bli syke, uansett er sjansen for å dø mye større om du er gammel, aka gammel mann. Anonymkode: 9938b...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #39 Del Skrevet 20. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det virkelig alvor - og også unge burde passe seg da ingen er trygge. Døden er ikke kravstor; den ønsker alle velkommen. Så de som fortsatt ikke tar pandemien på alvor og tror de er udødelige, burde tenke seg om to ganger før de risikerer å bli smittet. Ja, det er all grunn til å være redd, for dette viruset er ikke til å spøke med. Anonymkode: b2008...b21 Hvorfor har de plutselig funnet ut det først nå, etter så mye det har herjet i Kina og Italia. Det er noe rart her. Anonymkode: 2ae6a...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
money Skrevet 20. mars 2020 #40 Del Skrevet 20. mars 2020 Hvor i artikkelen står det? Det står Det ser ut som mer enn 90 prosent av dem som blir smittet, får et mildt sykdomsforløp, og de fleste som blir alvorlig syke, de er i en veldig høy alder og de har ofte flere underliggende sykdommer. Men det er likevel slik at yngre mennesker også kan bli syke av coronavirus, sa fungerende assisterende direktør i Helsedirektoratet De viser til noen 40 + folk som ligger på intensiven, og de skrever at unge også kan bli SYKE. At det ligger en 29åring med dårlig helse på intensiven betyr ikke at sykdommen er farlig for vanlige folk i 20 årene. Unge mennesker er også syke, folkens. Alle som er utsatt kan dø av denne sykdommen, men de kan også dø av andre sykdommer. Selv blant alle døde så har nesten samtlige av de en annen underliggende sykdom. Det er helt vanvittig hvor mye bullshit som spres. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg