Gå til innhold

Er det ulovlig å "adoptere" et veiskilt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

OK, så det har ligget et skilt i grøfta i mange måneder. Urørt, altså det har bare ligget der, og er litt medtatt. 

Og det hadde jo vært litt kult med et veiskilt. Så på en måte rydder jeg jo vekk søppel. MEN vil jo ikke ha det om det er ulovlig. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Kan jeg henge det på veggen, eller bør jeg gi beskjed om det (til vegvesenet?)? 

Anonymkode: e5690...c57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke bare ta det. Det er veieiers eiendel. Du må spørre - og sannsynligvis får du nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Du kan ikke bare ta det. Det er veieiers eiendel. Du må spørre - og sannsynligvis får du nei.

Ja, jeg skal spørre. Holdt på med det akkurat nå faktisk. Håper at de bare sier at jeg kan ta det. For det ganske mange flekker på det der bilde har falt av. Men regner med at det tar litt tid før jeg får svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er i hvert fall straffbart å stjele trafikkskilt, og jeg vil tro de vil slite med å forstå hva du skal med skiltet. Hvermannsen skal ikke sette opp skilt rundt omkring, da blir det jo helt håpløst. Ved å gi det til deg kan det havne hvor som helst. Kan være at de har tenkt å sette det på plass, at det har blitt truffet og kjørt ned under et trafikkuhell.

Anonymkode: a892c...750

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er i hvert fall straffbart å stjele trafikkskilt, og jeg vil tro de vil slite med å forstå hva du skal med skiltet. Hvermannsen skal ikke sette opp skilt rundt omkring, da blir det jo helt håpløst. Ved å gi det til deg kan det havne hvor som helst. Kan være at de har tenkt å sette det på plass, at det har blitt truffet og kjørt ned under et trafikkuhell.

Hadde ikke havnet lengre enn på hytta, men holder på å skrive en melding til de nå. Regner med at jeg ikke kan beholde det da. Men er verre å føle seg som en tyv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke havnet lengre enn på hytta, men holder på å skrive en melding til de nå. Regner med at jeg ikke kan beholde det da. Men er verre å føle seg som en tyv. 

Det kan tenkes, men plutselig går dere lei av det, og det kan havne hvor som helst. Det er ingen god løsning, og om de hadde latt deg få det, ville de ikke hatt noen kontroll på hvor det kunne dukke opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er ikke veiskilt sånn som 17åringer stjeler i fylla for å ha på gutterommet? Hva slags skilt er dette egentlig? Er liksom ingen dekorative veiskilt som jeg kommer på så ble nysgjerrig!

Anonymkode: 78630...26e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke veiskilt sånn som 17åringer stjeler i fylla for å ha på gutterommet? Hva slags skilt er dette egentlig? Er liksom ingen dekorative veiskilt som jeg kommer på så ble nysgjerrig!

Anonymkode: 78630...26e

Er et sånn "mann som graver-veiskilt". '

er ikke gutt, men synes det hadde vært kult med et veiskilt likevel. Sånn direkte dekorativ er det jo absolutt ikke. Mer sånn i "kraften i å være et veiskilt" dekorativt. (Fullt klar over at fåtallet ville hatt dette på veggen) Er en del andre veiskilt som hadde vært "kulere", men har ikke sett noen "løse" veiskilt utenom dette.

----------------------------------

Og sånn helt utenom temaet, og sånn generelt: Må være så sykt avslappende å være psykopat eller noe lignende. Jeg får ikke til å ta et "glemt"(?) veiskilt en gang 😛 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan tenkes, men plutselig går dere lei av det, og det kan havne hvor som helst. Det er ingen god løsning, og om de hadde latt deg få det, ville de ikke hatt noen kontroll på hvor det kunne dukke opp.

ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud. Jeg var full da jeg skrev dette. Men skiltet ligger enda der jeg fant det 🙄 Har ikke planer om å "adoptere" noe veiskilt. :flau: Jeg sendte faktisk en melding til veivesenet og spurte om jeg kunne få skiltet. La igjen epost og tlf nr. :flau::flau:

off

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg jobbet med å telle biler for Oslo Veivesen i 1990-91 (for statistikkens skyld; man gjorde det manuelt den gangen), stod vi og telte biler i Gamlebyen en dag med sterk vind, som fikk skiltet med "Oslo gate" til å falle ned.

Ung som jeg var, tok jeg det med meg hjem til hybelen, og la det senere på loftet i Akersveien 28 da jeg flyttet videre sommeren 1991.

Antar at noen for lengst har funnet det; hadde vært artig å få vite hvor skiltet har havnet idag.

Anonymkode: 443eb...b85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...