AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Forstår godt at det ikke er lett å lese nyhetene og innse at dette ikke bare er en vond drøm, noe som kan føre til at hjertet begynner å slå fortere og man begynner å bekymre seg for fremtiden, men skal alle ha hver sin private angst, blir det dessverre altfor, altfor mye angst til sammen. Klarer vi derimot å stå sammen, blir angsten ikke så tung å bære lenger. Poenget er at skal man komme gjennom denne karantenetiden med helsen i behold, er man nødt til å gå bort fra den individuelle tankegangen der alle har sine personlige problemer; du er ikke alene med smerten eller problemene dine. Vi er sammen om dette, og dine tårer er også mine tårer - vi er alle en del av den samme menneskeheten, og har du det vondt, er det å forsøke å tørke tårene dine det minste jeg kan gjøre. For min del kan det godt hende at jeg kommer til å dø snart som følge av dette, en tanke jeg har forsonet meg med, men når jeg leser hvordan andre har det, synes jeg det er trist at det er så mange som føler at de står alene. Så selv om vi lever på hvert vårt sted og aldri kommer til å møte hverandre, er det ingenting i veien for at man kan møtes i stillhetens og tankenes verden. Vi kan - i alle fall ikke enda - overvinne viruset i seg selv, men vi kan overvinne frykten for det, så derfor vil jeg invitere deg til et lite kunstprosjekt som nå handler om å overvinne frykt; frykten er ikke lett å møte på egen hånd, men frykt er til for å overvinnes, og når man står under stjernene en klar natt og tenker etter hvor små vi egentlig er i forhold til universet rundt oss, blir plutselig ting som i hverdagen virker veldig store, ikke fullt så store lenger. Så har du litt tid til overs, er du velkommen til å lese om prosjektet; hva synes du om idéen min ...? Ønsker deg uansett alt godt videre, og ta vare på deg selv så godt du kan i disse virustider; glem aldri at det etter et kraftig tordenvær med bekmørk himmel når det virker som om verden holder på å gå under, også kommer dager med solskinn og spirende blomster; glem aldri at det alltid, alltid finnes håp. - B. Anonymkode: a44b8...cbb
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Dagens dårlige nyhet er at den gode, fantastiske venninnen min som er syk av viruset, har begynt å få smerter i brystet (lungene?), så jeg er utrolig bekymret for at dette kan være en begynnende lungebetennelse. Dagens gode nyhet er at det arbeides på spreng med å få laget en vaksine, men det hjelper lite med en vaksine om det skulle skje henne noe. Har det ikke så bra nå - er ikke redd, aller minst for meg selv, da det ikke spiller noen rolle om jeg skulle dø; jeg kommer til å dø uansett, men håper så inderlig at hun blir bedre snart; vi har vært venner i litt over 20 år, og det hadde vært fryktelig om den beste vennen jeg noensinne har hatt, skulle bli borte som følge av dette. Hvis andre også har det vondt og vil ha noen å dele tankene med, er jeg fortsatt her. - B. Anonymkode: a44b8...cbb
Anbefalte innlegg