Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei i mitt nærmiljø som har mye til felles med meg. Vi snakker bra sammen de gangene vi tilfeldigvis møtes. Hun sender meg også meldinger på Facebook av og til, med humoristisk innhold og slikt.

Men når jeg en gang hintet om at vi kanskje kunne finne på noe en dag, så får jeg ingen respons..

Jeg tok vel egentlig hintet da den gangen. Hun er energisk og veldig sosial...med sin egen gjeng. 
Men så gikk det 1 år, og jeg hintet om at barnet mitt hadde sagt at h*n og hennes barn kanskje kunne leke sammen en dag. Men der fikk jeg heller ingen respons gitt.

Lurer på hva hun er så redd for? 

Jeg lar meg dessverre ofte lure. Når folk er hyggelige mot meg, og sender meldinger til meg titt og ofte, ja da tenker jeg at vi også kan være sosiale. Trodde ikke at jeg skulle bite på dette igjen! Folk er og forblir de samme..

Det er så vanskelig å få venner. Blir bare testet når jeg møter på nye. Jeg er så utrolig dårlig på spill.. Tenker bare det beste om folk, og glemmer at det kan ligge baktanker bak ord og oppførsel. Folk vil ikke være venner med meg. Kommer noen innpå meg, har de bare spurt meg ut om ting for deretter å kunne bruke det mot meg. 
 Jeg er jordnær, snill, støttende, openminded og det der. Men en må tydeligvis «slå ifra seg» i starten, for å riste av personer som ikke vil en vel. En må hele tiden vise seg overfladisk sterk.

Flere som har erfart dette?

Anonymkode: ddfba...38b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I stedet for denne hintingen, kan du ikke bare spørre direkte? Be barnet hennes til dere en bestemt dag, eventuelt gi et par alternativer, og si at hun (moren) gjerne kan bli med en tur.

Hvis du får avslag eller blir ignorert på en så tydelig invitasjon, ville jeg hatt minimalt med det mennesket å gjøre. Da skjønner jeg ærlig talt ikke at hun holder kontakt med deg, det virker bare falskt.

Anonymkode: fd34d...392

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I stedet for denne hintingen, kan du ikke bare spørre direkte? Be barnet hennes til dere en bestemt dag, eventuelt gi et par alternativer, og si at hun (moren) gjerne kan bli med en tur.

Hvis du får avslag eller blir ignorert på en så tydelig invitasjon, ville jeg hatt minimalt med det mennesket å gjøre. Da skjønner jeg ærlig talt ikke at hun holder kontakt med deg, det virker bare falskt.

Anonymkode: fd34d...392

Jeg skrev begge gangene på fb veggen.. Hun unngår liksom å svare på det:P Kanskje hun ikke vil vise sin venner og kjente at vi har kontakt?

Huff, fasadefolk..

Hun har jo mye ved seg som er bra, men føler samtidig at jeg ikke helt kan stole på henne.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke avtale å møtes via telefon eller sms/melding? Veldig rart å planlegge via fb-vegg. Vitner om litt dårlige antenner fra deg. Alle trenger ikke vite hva jeg driver med. Spør konkret; vil du og barnet møtes i lekeparken imorgen. Så bygg opp derfra.

Anonymkode: f184b...b5e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Enig, ta det privat

Anonymkode: c0017...352

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok folk å sjonglere i livet mitt.

Jeg er likevel alltid veldig hyggelig og pratsom med alt og alle, og chatter og snapper litt med mange fler enn jeg har omgang med.

Hvis jeg ikke responderer på et hint er det enten fordi jeg ikke oppfatter det, eller fordi jeg egentlig har nok. 

Hvis noen spør direkte er jeg alltid positiv, derfra hender det at det blir en mer fast relasjon om alt klaffer veldig bra. 

Anonymkode: 2189b...4f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånt tar du privat. Jeg svarer aldri på ting på fb veggen. Er en grunn til at hun ikke svarer og forstår henne. 

Anonymkode: 4cac1...289

• Liker 6
Skrevet

Ikke ta det på Facebook veggen! Hadde noen gjort det til meg hadde jeg bare sett på det som utrolig kleint. Ring henne eller i det minste skriv på messenger. 

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så vanskelig å få venner. Blir bare testet når jeg møter på nye. Jeg er så utrolig dårlig på spill.. Tenker bare det beste om folk, og glemmer at det kan ligge baktanker bak ord og oppførsel.

Det er jo du som gjør dette til et spill, som hinter og overtolker og legger altfor mye mening i en melding og tilfeldige samtaler. At jeg snakker bra med noen når jeg tilfeldigvis møter dem ute betyr ikke at jeg har noe ønske om eller behov for dypere sosialkontakt, høyst sannsynlig har ikke engang tenkt tanken - det er bare en hyggelig samtale der og da. Vil du ha mer kontakt, må du ta et direkte initiativ, ikke bare sende et vagt hint og vente på respons.

• Liker 1
Skrevet

Dersom en person tar kontakt med meg på veggen min på facebook så må jeg vurdere om vedkommende er teknisk ukyndig, eller mangler sosiale antenner. Er man teknisk ukyndig så er man nesten unnskyldt. Mangler man antenner så ønsker jeg strengt tatt ikke kontakten, og ignorerer det.

I tillegg så synes jeg det er litt rart at dette får deg til å bli forbannet på folk?

Mangel på antenner og litt kort lunte kanskje?

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev begge gangene på fb veggen.. Hun unngår liksom å svare på det:P Kanskje hun ikke vil vise sin venner og kjente at vi har kontakt?

Huff, fasadefolk..

Hun har jo mye ved seg som er bra, men føler samtidig at jeg ikke helt kan stole på henne.

Jeg ser ikke alltid hva som blir skrevet på veggen. Send heller en melding. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...