Gå til innhold

Andre som har vanskeligheter med å tilpasse seg den "nye livsstilen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter skikkelig med å konsentrere meg, og jobbe med skole hjemme. Jeg tar opp fag på sonans. Synes det er svært umotiverende å jobbe hardt når vi ikke vet hvordan eksamenene blir, og nå vil mest sannsynlig eksamenene gå dårligere enn jeg hadde tenkt fordi vi ikke har fysisk undervisning..

Noen som har tips til hvordan man kan motivere seg i disse tider?

Anonymkode: 26680...43f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja!!!! :((( gråt i går og fikk panikk. Kom bare plutselig. Har jogget ute, lest bok osv. Men plutselig så gråt jeg i går for ingen grunn..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har basically vært min livsstil de siste åra :)

Anonymkode: defd5...42e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, boooooo skrev:

Ja!!!! :((( gråt i går og fikk panikk. Kom bare plutselig. Har jogget ute, lest bok osv. Men plutselig så gråt jeg i går for ingen grunn..

Off:( panikk pga situasjonen vi står ovenfor eller noe annet tror du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Off:( panikk pga situasjonen vi står ovenfor eller noe annet tror du?

Jeg vet ikke. Ble bare skikkelig lei meg for ingen grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, lucky you 😅 Så for deg har ikke ting endret seg så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tja, eksamen vil neppe gå noe bedre om du sliter med å konsentrere deg og er umotivert med å jobbe hardt. Eksamen vil komme på et tidspunkt uansett. Og med tanke på hjemmeundervisning så har du ansvar for egen læring. Selvsagt kjedelig å ikke være fysisk til stede, ser den. Jef var borte nesten et helt år fra er studie jeg tidligere har gått pga. sykdom, så da måtte jeg undervise meg selv hjemme, skrive oppgaver alene, lese til eksamen alene osv. Det går bra det også. 

Du får tenke på hvorfor du tar utdannelsen du tar, hva som er målet og hva du må gjøre selv for å nå det målet. Kanskje skrive det ned, så du kan lese på det når motivasjonen svikter. Kanskje det hjelper?

Anonymkode: 6d7e5...f89

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja! Jeg er ukonsentrert, urolig og deprimert. Men her inne så får man bare beskjed om å "suck it up", så :vetikke:

Anonymkode: 58838...3d9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg er overrasket. Normalt er jeg aldri hjemme! Jeg flyr fra skolen til trening og tilbake, henger på baren med de andre studentene hver eneste kveld, jobber med skolearbeid på biblioteket, vinkvelder med venninner, spillekvelder, fjellturer, hva det måtte være. Det eneste jeg gjør hjemme er å dusje og sove, og se serier hele dagen hvis det er søndag. 

Idag innså jeg at det allerede er gått en uke! Jeg klarer ikke skille dagene fra hverandre for jeg har jo helt ærlig ikke gjort annet enn å se på serier, spille på pcn og gjerne ta en joggetur, men visst søren har tida flydd allikevel. Jeg tror det er innstillingen om at "det er søndag idag" som får meg gjennom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Merker liten forskjell. Er nesten som helg hele tiden siden ungen også er her til hverdags nå. 

Sånn er hverdagen når man har blitt syk og er utenfor arbeidslivet. Det og langt lavere inntekt. 

Så, velkomnen etter. Vær glad dere ikke har masse fysiske smerter i tillegg. Dette vil gå over for dere, ikke for meg. 

Anonymkode: bef93...6f5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, eksamen vil neppe gå noe bedre om du sliter med å konsentrere deg og er umotivert med å jobbe hardt. Eksamen vil komme på et tidspunkt uansett. Og med tanke på hjemmeundervisning så har du ansvar for egen læring. Selvsagt kjedelig å ikke være fysisk til stede, ser den. Jef var borte nesten et helt år fra er studie jeg tidligere har gått pga. sykdom, så da måtte jeg undervise meg selv hjemme, skrive oppgaver alene, lese til eksamen alene osv. Det går bra det også. 

Du får tenke på hvorfor du tar utdannelsen du tar, hva som er målet og hva du må gjøre selv for å nå det målet. Kanskje skrive det ned, så du kan lese på det når motivasjonen svikter. Kanskje det hjelper?

Anonymkode: 6d7e5...f89

Det var gode tips. Tusen takk :). Det er helt sant, jeg burde fokusere på målet. Sist halvåret gikk kjempe bra, så dabbet det av i begynnelsen av dette semesteret. Etter koronasitiasjonen skjedde har det vært utrolig vanskelig å omstille seg en ny hverdag. Har på en måte blitt litt avhengig av de flinke lærerne mine og de har pushet oss veldig. Men jeg burde selvfølgelig klare meg seg og motivere meg selv. Det er bare så vanskelig i disse tider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.. Jeg har to barnehagebarn hjemme, pluss en tolvåring. Jeg skal liksom jobbe med hjemmekontor, jobber i en jobb hvor jeg ikke kan ta telefoner med andre tilstede av personvernhensyn, så jeg driver og avtaler og ringer på kveldstid når  ungene sover /eldste ser tv eller spiller.. jeg studerer deltid via jobb og skal levere oppgave 6. april, mannen jobber 10-22 hver dag pga viruset og har en liten time reisevei til jobb. Vi holder oss hjemme, evt alene på tur i nærområdet, men det holder på å klikke for meg.... Jeg savner jobb, folk, alt... Samtidig vet jeg at det bare må være sånn en stund, og at det egentlig ikke er synd på oss, det er bare så himla uvant!! 

Anonymkode: 62091...cf2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Jeg er ukonsentrert, urolig og deprimert. Men her inne så får man bare beskjed om å "suck it up", så :vetikke:

Anonymkode: 58838...3d9

Det er ikke lett å slite fra før av nå som situasjonen er som den er. Tenker på deg. Vi får vell prøve å finne slags motivasjon i at vi må tilpasse oss situasjonen. Det er lett å gruble i disse tider. Tror det er viktig å ha forstyrrelser (en hobby, lage god mat, bake) og holde seg i aktivitet (gå tur, hjemmetrening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Jeg har to barnehagebarn hjemme, pluss en tolvåring. Jeg skal liksom jobbe med hjemmekontor, jobber i en jobb hvor jeg ikke kan ta telefoner med andre tilstede av personvernhensyn, så jeg driver og avtaler og ringer på kveldstid når  ungene sover /eldste ser tv eller spiller.. jeg studerer deltid via jobb og skal levere oppgave 6. april, mannen jobber 10-22 hver dag pga viruset og har en liten time reisevei til jobb. Vi holder oss hjemme, evt alene på tur i nærområdet, men det holder på å klikke for meg.... Jeg savner jobb, folk, alt... Samtidig vet jeg at det bare må være sånn en stund, og at det egentlig ikke er synd på oss, det er bare så himla uvant!! 

Anonymkode: 62091...cf2

Det er skikkelig uvant ja. Vi må tilpasse oss veldig. Du er flink som står på og ser løsninger! :) heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, lucky you 😅 Så for deg har ikke ting endret seg så mye?

Eneste forskjell er vell at jeg må ha hjemme skole og ikke kan besøke folk. Ellers stortrives jeg foran pcen🤓

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Tamsi skrev:

Jeg er overrasket. Normalt er jeg aldri hjemme! Jeg flyr fra skolen til trening og tilbake, henger på baren med de andre studentene hver eneste kveld, jobber med skolearbeid på biblioteket, vinkvelder med venninner, spillekvelder, fjellturer, hva det måtte være. Det eneste jeg gjør hjemme er å dusje og sove, og se serier hele dagen hvis det er søndag. 

Idag innså jeg at det allerede er gått en uke! Jeg klarer ikke skille dagene fra hverandre for jeg har jo helt ærlig ikke gjort annet enn å se på serier, spille på pcn og gjerne ta en joggetur, men visst søren har tida flydd allikevel. Jeg tror det er innstillingen om at "det er søndag idag" som får meg gjennom dette.

Savner det livet ja! Kjenner meg igjen i seriebiten, de som har sluppet ut nye serier nå må tjene godt😂 det er bra du har en positiv innstilling! Kjekt å lese.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar også opp fag på sonans, og savner undervisningen. Blir motløs av å bare sitte hjemme, lurer på hva hvordan det løser det med eksamen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg takler situasjonen her dårlig. Har hjemmekontor, går med angst hver gang vi får mail fra ledelsen....Er det permitteringsvarselet som kommer nå? Har en tenåring og en ung voksen boende hjemme, så vi går litt oppå hverandre. Er jo koselig å ha dem her altså, men kunne ønske jeg hadde litt rom for å ikke være sterk. Vil bare gråte, hyle...få det ut! 

Jeg sover dårlig, har ikke matlyst. Jeg har posttraumatisk stresslidelse, så takler dårlig å leve i usikkerhet. 

Anonymkode: 0dcc8...44f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Rasmine1999 skrev:

Tar også opp fag på sonans, og savner undervisningen. Blir motløs av å bare sitte hjemme, lurer på hva hvordan det løser det med eksamen..

Det er veldig uvant ja.. Jeg beundrer dem som klarer å jobbe fulle dager hjemme med skole i disse tider. Jeg er også veldig spent på hvordan eksamenene blir. De muntlige blir nok over Skype og de skriftlige blir sikkert hjemmeeksamen. Det er jo egentlig enklere så det er jo greit. Men mye av motivasjonen for å klare dette for min del var nettopp å ha flinke folk rundt meg og motiverende lærere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg takler situasjonen her dårlig. Har hjemmekontor, går med angst hver gang vi får mail fra ledelsen....Er det permitteringsvarselet som kommer nå? Har en tenåring og en ung voksen boende hjemme, så vi går litt oppå hverandre. Er jo koselig å ha dem her altså, men kunne ønske jeg hadde litt rom for å ikke være sterk. Vil bare gråte, hyle...få det ut! 

Jeg sover dårlig, har ikke matlyst. Jeg har posttraumatisk stresslidelse, så takler dårlig å leve i usikkerhet. 

Anonymkode: 0dcc8...44f

Husk at det er en styrke i å vise svakhet. Det er helt naturlig at du takler dårlig å leve i usikkerhet, det gjør vi kanskje alle i ulik grad. Tenker på deg. Håper søvnen og matlysten blir bedre. En mediteringsapp som heter calm pleier jeg å bruke på kveldene. Den hjelper meg med å koble ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...