Gå til innhold

Hvorfor så stor andel av alvorlig syke menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Over 70% av de innlagte pasientene er menn i følge VG. 

Når dette rammer den eldre befolkningen først og fremst så er det jo kvinner som lever lengre og som burde vært mer utsatt? Noen som har en forklaring? Tallene er for høye til at det bare er tilfeldig.

Anonymkode: efa5e...3e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er det svake kjønn? 

De blir straffet av moder jord?

Anonymkode: 3c17d...127

• Liker 6
Skrevet

Det er menn som er overrepresentert i alle de andre statistikkene jeg har lest også. Har lurt på hvorfor det er sånn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste også noe om at blodtypen O er minst i faresonen for å bli smittet av korona, verst var vel A..

Anonymkode: 6054e...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart.

Anonymkode: 16e93...a9c

• Liker 1
Gjest Cammomillo
Skrevet

Ahaaaa, så det er derfor D.Trump plutselig ble så pissredd!

AnonymBruker
Skrevet

Sykdommer (som sitter under snippen) har alltid hjemsøkt menn i større grad enn kvinner - det gjelder diabetes, hjerte-karsykdommer, kreft mv.. og de har gjennomsnittlig lavere levealder. Helt naturlig da at de er mer sårbare for koronadød.

Anonymkode: c7427...216

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det høyest antall menn blant smittede generelt eller blir menn bare hardere rammet når de først blir smittet?

Helt uten kilder på dette kun egne observasjoner så er jo menn dårligere på håndhygienen så forundrer meg ikke om de blir mer smittet.

Anonymkode: f3909...bd3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det høyest antall menn blant smittede generelt eller blir menn bare hardere rammet når de først blir smittet?

Helt uten kilder på dette kun egne observasjoner så er jo menn dårligere på håndhygienen så forundrer meg ikke om de blir mer smittet.

Anonymkode: f3909...bd3

Det virker ikke som om menn nødvendigvis blir smittet i større grad, men menn får alvorligere forløp når de først er smittet.

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste også noe om at blodtypen O er minst i faresonen for å bli smittet av korona, verst var vel A..

Hvor leste du dette? Hadde vært interessant å vite mer om.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon. 

Søgni, mod.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Tutte skrev:

Ja, jeg er også interessert i og med at jeg O-

Anonymkode: e4866...557

Skrevet

Ryddet for innlegg som kun inneholder lenke, avsporinger og svar til dette.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Handler muligens om dårligere håndhygiene hos menn. 

Anonymkode: ebe43...2dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er så rart. Min erfaring er at urovekkende mange menn har en uvane med å ikke vaske hendene etter eksempelvis toalettbesøk. Og om mange begynner med dette nå, så er det liten hjelp i det hvis de ikke vasker telefonen sin.

Mange Lar telefonen ligge på bordet i pauserommet under lunsj, for så å ikke vaske hendene etter lunsjen. De tar bare telefonen og går... 

For noen som  sjelden vasker hendene, tar det tid å innarbeide seg nye vaner. 

Anonymkode: f7725...1f7

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Over 70% av de innlagte pasientene er menn i følge VG. 

Når dette rammer den eldre befolkningen først og fremst så er det jo kvinner som lever lengre og som burde vært mer utsatt? Noen som har en forklaring? Tallene er for høye til at det bare er tilfeldig.

Men er det ikke en grunn til at kvinner lever lengre? At menn gjerne tåler sykdom dårligere kanskje? Bare en teori. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men på et eller annet vis er det fordi menn er slemme

Anonymkode: 9c175...490

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje flere menn har underliggende sykdommer som høyt blodtrykk, diabetes, kols osv? Jeg aner ikke, bare lurer. 

Anonymkode: 06433...25c

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Tutte skrev:

Vet du, det husker jeg ikke, var i forbifarten mens jeg googlet og trykket på utrolig mange forskjellige artikler, skal se om jeg finner den igjen! 

• Opprett ny...