Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har pusset opp og er anbefalt av banken å få ny verdivurdering av boligen. Ser at flere meglere tilbyr gratis verdivurdering hvis man vurderer å selge, men det gjør jo ikke vi. Er det mulig å få gratis verdivurdering likevel? 

Anonymkode: 86962...638

Skrevet

Bare vurder å selge?

Skrevet

Det er jo bare å spørre en megler? Vi fikk i alle fall verdivurdering fra 2 meglere i forbindelse med et arveoppgjør, og da var det ikke snakk om å selge. Meglerne håper vel at de skal ha et fortrinn den dagen det blir aktuelt å selge. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Bare vurder å selge?

Jeg er ræva på å lyve og med oppussingen vi har gjort er det litt åpenbart at vi ikke hadde planer om å flytte (verdiøkningen er neppe større enn kostnaden). 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ræva på å lyve og med oppussingen vi har gjort er det litt åpenbart at vi ikke hadde planer om å flytte (verdiøkningen er neppe større enn kostnaden). 

Så betal småpenger for å få en verdivurdering?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, petterm said:

Det er jo bare å spørre en megler? Vi fikk i alle fall verdivurdering fra 2 meglere i forbindelse med et arveoppgjør, og da var det ikke snakk om å selge. Meglerne håper vel at de skal ha et fortrinn den dagen det blir aktuelt å selge. 

Okei, så jeg fremstår ikke som frekk hvis jeg spør om gratis verdivurdering? 😅

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har pusset opp og er anbefalt av banken å få ny verdivurdering av boligen. Ser at flere meglere tilbyr gratis verdivurdering hvis man vurderer å selge, men det gjør jo ikke vi. Er det mulig å få gratis verdivurdering likevel? 

Banken ordnet ny vurdering til meg. 

Anonymkode: 92018...b21

Skrevet

Jeg ville ringt megler og forhørt meg litt - sannsynligvis tilbyr de seg å gjøre det gratis. Skal selv få gratis verdivurdering av megler når jeg er ferdig med oppussing, selv om det tidligst er aktuelt for meg å selge om noen år. Megleren er flink til å bygge gode kunderelasjoner, og tenker langsiktig. Dessuten er han den beste i området, så jeg vet at det er han jeg kommer til å benytte den dagen det blir aktuelt.

Når det gjelder verdivurdering fra banken, har jeg prøvd dette selv. De gjorde det over telefon, der de stilte spørsmål og ga meg en verdivurdering ut fra gjennomsnittskvadratmeterprisen i området. Vær bevisst på at dette ikke lønner seg dersom du bor i en liten leilighet i et område der de fleste bor i store leiligheter eller hus. Dersom du har en spesielt fin tomt eller boligen har kvaliteter som andre boliger i området ikke har, er det ikke sikkert at taksten tar høyde for dette.

Jeg har fått takst fra banken to ganger, og fått meglertakst etterpå. Differansen har vært på 15-20%. Megleren kjenner området og har bedre forutsetning til å vurdere individuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...