AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Min mor har aldri vært særlig god til å snakke normalt med folk. Hun snakker konstant når hun er rundt andre enn familien, f.eks når jeg og samboeren er på besøk er det kun han hun vil snakke med og skravla går i ett kjør.. hvor hun stort sett kun snakker om seg selv, jobben og andre ting hun vil snakke om Det er selvfølgelig helt greit at hun liker å snakke mye, noen gjør jo det.. men det som er så utrolig vanskelig og fryktelig pinlig er at hun overdriver og gjør alt viktigere enn det er.. jobben hennes er viktigere enn alle andres (hun har en helt normal jobb), hun gjør en bedre jobb enn alle andre, tingene hun kjøper er alltid dyre og veldig uvanlige i følge henne, hun tar mer enn gjerne æren for alt og ingenting, selv om hun ikke hadde noe med det å gjøre osv osv.. Dette gjør at jeg føler meg fryktelig distansert fra henne.. hun viser aldri at hun bryr seg om hvordan det går med meg, vil aldri snakke om hverdagslige ting og å holde en vanlig samtale er så og si umulig uten alle disse overdrivelsene og hvite løgnene hun kommer med.. Er så sliten av dette, og lei meg.. føler ikke at jeg har en morsfigur i livet mitt. Har aldri følt noe varm morskjærlighet fra henne, aldri blitt trøstet når jeg var lei meg eller aldri vært snakk om følelser eller personlige ting... kun overflatiske ting hun kan skryte av Vet ikke helt hvor jeg vil med dette.. er i dag voksen og med egen familie og barn, men skulle så gjerne ønske at jeg hadde en mamma som ringte meg kun fordi hun lurte på hvordan det går med oss.. ga meg en klem eller var en person jeg kunne dele personlige ting med Anonymkode: d73bc...6bf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Kanskje hun sliter med dårlig selvbilde og ønsker og gjøre et godt inntrykk på de hun ikke er like trygge på så hun smører litt ekstra på og snakker ekstra mye pga nervøsitet. Anonymkode: 64a66...54e 1
Jean-Jaques Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Jeg støtter deg. familierelasjoner er vanskelige, og jeg tror hun skjuler en slags dårlig selvtillit/selvbilde gjennom overdrivelser og selvfokus. Det er vondt når familie føles på den måten. du er ikke alene
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun sliter med dårlig selvbilde og ønsker og gjøre et godt inntrykk på de hun ikke er like trygge på så hun smører litt ekstra på og snakker ekstra mye pga nervøsitet. Anonymkode: 64a66...54e Det er godt mulig og jeg har tenkt tanken selv flere ganger, men jeg skulle heller ønske at det var noe hun kunne delt med familien sin enn å prøve å skape en falsk fasade som i stede skyver alle bort og som er så voldsom at det blir flaut Jeg synes ofte synd på henne og forsøker å tenke på om det er noe jeg kunne gjort annerledes Anonymkode: d73bc...6bf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 23 minutter siden, Jean-Jaques skrev: Jeg støtter deg. familierelasjoner er vanskelige, og jeg tror hun skjuler en slags dårlig selvtillit/selvbilde gjennom overdrivelser og selvfokus. Det er vondt når familie føles på den måten. du er ikke alene Takk ❤️ Er ikke så lett dessverre! Familie er ikke så enkelt som man tror når man er liten Anonymkode: d73bc...6bf
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Kan høres ut som hun tenderer til narsisistisk personlighetsforstyrrelse. Noen tror rett og slett at de er bedre og viktigere enn andre, og kan ikke forstå at ikke de andre skjønner det. Anonymkode: f387b...ab5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå