Gå til innhold

Lov å ha besøk karantene ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En venninne av meg er i karantene og hun sliter veldig psykisk og bor alene. Vi leste et sted at man kunne ha besøk i karantene om man holder 2 meter avstand og er nøye med håndvask. Hva tenker dere? Er det greit å gå innom en tur og være forsiktig? Evt ta på munnbind 

Anonymkode: 108f4...b1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville heller gått ut en tur enn å hatt noen inne. Mye lettere å smitte noen innendørs.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Ingen besøk fra noen som du ikke allerede bor med (i husstanden din). Da bryter du reglene og hele poenget med karantene.

Anonymkode: c0feb...292

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilket sted leste dere det? Corona er luftsmitte, så det hjelper ikke om du er 2 meter unna innendørs om hun har nyst dem siste timene for eksempel. 

Anonymkode: bf843...e19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere ikke ha treff over skype/facetime/videochat på messenger? :) Det fungerer faktisk like bra. Bedre det enn å risikere smittespredning og best å være føre var.

Anonymkode: e48c7...9b2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket sted leste dere det? Corona er luftsmitte, så det hjelper ikke om du er 2 meter unna innendørs om hun har nyst dem siste timene for eksempel. 

På en side sto det at man kunne ha besøk men da av bare en person, med avstand. I tillegg til at man kan dersom nødvendig gå i butikk og apotek og holde avstand. Men har ikke lest det på de fleste sider 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en side sto det at man kunne ha besøk men da av bare en person, med avstand. I tillegg til at man kan dersom nødvendig gå i butikk og apotek og holde avstand. Men har ikke lest det på de fleste sider 

Du må gjerne vise link.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet hva karantene betyr, sant ?

Anonymkode: d41e1...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet hva karantene betyr, sant ?

Anonymkode: d41e1...413

Ja jeg vet hva det betyr. Man skal holde seg hjemme og ikke oppsøke folk. Men noen sier at det går greit med besøk om man ikke har symptomer så da ble jeg usikker. Men jeg har ikke selv lest det på f eks helsenorge eller trygge nettsider så derfor spør jeg bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en telefon/facetime/skype! Det er det fornuftige nå. Hun kan være smittet uten å få særlige symptomer, eller at symptomene ikke har oppstått ennå. 

Anonymkode: 2df2f...695

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er for lite å vinne og for mye å tape. Bruk telefon, Skype etc.

Anonymkode: 26139...bfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en telefon/facetime/skype! Det er det fornuftige nå. Hun kan være smittet uten å få særlige symptomer, eller at symptomene ikke har oppstått ennå. 

Anonymkode: 2df2f...695

Da gjør jeg det, takk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...