Gå til innhold

Marerittet i Bergamo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får helt skjelvinger når jeg ser på tv fra Bergamo i Italia. Det dør så mange nå at kirker, krematorium og kirkegårder er overfylte av likkister. Pårørende får ikke mulighet til å ta farvel fordi de må holde avstand, men også fordi døden kommer så fort. I dag måtte forsvaret settes inn for å kjøre døde ut av byen,fordi det er så mange😳

Anonymkode: af930...ae5

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, dette viruset er så mye mer alvorligere enn folk tror. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å skru av TVn og la være å lese nyheter hvis det påvirker deg veldig :)

Anonymkode: 77796...7d6

• Liker 7
Skrevet

Det er som å spille russisk rulett virker det som, man vet aldri hvem som ryker neste gang.. 😑

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er grusomt! 

Anonymkode: 70dee...ee5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Og hva er det folk tror?

Anonymkode: d7262...8da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å skru av TVn og la være å lese nyheter hvis det påvirker deg veldig :)

Nei, jeg er et oppegående empatisk menneske som bryr meg om mine medmennesker og hva som skjer i verden nå. Jeg må få lov til å skrive at jeg blir redd av hva som skjer i Italia, for hvis vi er ekstra uheldige kan det samme skje her. 

Ts

Anonymkode: af930...ae5

• Liker 16
Skrevet

Og hva er det folk tror?

At det er en influensa og ikke kommer til å påvirke oss. At det er hysteri. At vi må ha mulighet til å dra på hytta og å reise på påskeferie fordi først meg selv og så meg selv.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, addict skrev:

At det er en influensa og ikke kommer til å påvirke oss. At det er hysteri. At vi må ha mulighet til å dra på hytta og å reise på påskeferie fordi først meg selv og så meg selv.

Hvor er det du har dette inntrykket fra? Det vil alltid være noen som tar det mindre alvorlig enn andre, men jeg sitter med en oppfatning av at de fleste tar dette veldig seriøst. Så har du de som ikke gjør det, men det er jo ikke til å unngå.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Anne 69 said:

Det er som å spille russisk rulett virker det som, man vet aldri hvem som ryker neste gang.. 😑

Ikke, 80% gubbet over 80 år, eller noe. De har vel røkt i 60 år og aldri vasket seg på henna. Undskyld brutaliten.

Anonymkode: 60c72...ca6

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, addict skrev:

Det er hysteri. Italia har en aldrende befolkning, slølv og skral helse og er ekstremt tettbefolket. Det er ikke rart de er rammet hardt. De røyker jo fortsatt inne i byggninger der, drikker daglig etc, spiser for det meste hveteprodukter og dårlig mat. Bor ikke sånn 2/3 folk opp til 30 hjem til mor og far der nede. Man må se ting i perspektiv

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🖕

• Liker 3
Skrevet

Det er skremmende mange som tåler så inderlig vel den katastrofale tragedien som ikke enda rammer de selv. Det er ubeskrivelig jævlig for menneskene i Bergamo nå, det er totalt hjerteskjærende. 

• Liker 18
Skrevet
12 minutter siden, money skrev:

Det er hysteri. Italia har en aldrende befolkning, slølv og skral helse og er ekstremt tettbefolket. Det er ikke rart de er rammet hardt. De røyker jo fortsatt inne i byggninger der, drikker daglig etc, spiser for det meste hveteprodukter og dårlig mat. Bor ikke sånn 2/3 folk opp til 30 hjem til mor og far der nede. Man må se ting i perspektiv

Men da kan du ta en telefon til fhi og forklare dem dette 👍🏻 de setter sikkert pris på at du kan fortelle hvordan ting fungerer.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Cinnamondiva said:

Om jeg hører flere som snakker om ikke verre enn en mild influensa så spyr jeg! 

Folk tror på det våset! Det er tema i «debatten» i kveld. 

Jeg ønsker i alle fall ikke å sitte fast i vårt hjem, med et av våre familiemedlem liggende død i sengen, og ingen hjelp å få. 

Det er jævlig! 

Anonymkode: ced2e...55a

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du har dette inntrykket fra? Det vil alltid være noen som tar det mindre alvorlig enn andre, men jeg sitter med en oppfatning av at de fleste tar dette veldig seriøst. Så har du de som ikke gjør det, men det er jo ikke til å unngå.

Du har ikke vært så mye på kvinneguiden, skjønner jeg.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det er skremmende mange som tåler så inderlig vel den katastrofale tragedien som ikke enda rammer de selv. Det er ubeskrivelig jævlig for menneskene i Bergamo nå, det er totalt hjerteskjærende. 

Hva som om det er hjerteskjærende, skal vi drive og se på vårt eget samfunns forfall eller skal vi ta oss sammen å gå på jobb og redde stumpene. At folk er mer bekymret for situasjonen i Italia enn at vår egen krone har kollapset er vår egen undergang

Skrevet (endret)
4 minutter siden, money skrev:

Hva som om det er hjerteskjærende, skal vi drive og se på vårt eget samfunns forfall eller skal vi ta oss sammen å gå på jobb og redde stumpene. At folk er mer bekymret for situasjonen i Italia enn at vår egen krone har kollapset er vår egen undergang

Du burde høre på debatten på NrK nå og professoren i samfunnsøkonomi. Det er ikke stengingen av skoler og barnehager etc som er det store økonomiske problemet her, det er et GLOBALT problem som gjør at vi ikke kan eksportere olje, gass og fisk. Altså den økonomiske krisen er ikke noe VI nå kan gjøre noe med, kronen faller ikke pga skolestenging, frisører og etc som ikke kan jobbe. Det ligger UTENFOR oss.

Endret av Frøkensina
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, addict skrev:

Du har ikke vært så mye på kvinneguiden, skjønner jeg.

Og KG mener du gir et representativt bilde av befolkningen? 

Skrevet

Og KG mener du gir et representativt bilde av befolkningen? 

Nå var det ingen som spurte om noen kunne gi et representativt bilde av befolkningen, spørsmålet var hva folk tror om alvorlighetsgraden rundt korona. 

• Liker 2
  • Opprett ny...