Gå til innhold

NAV klarer ikke å betale ut penger slik det er lovet...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen overraskelse for å si det sånn.

Anonymkode: 2e077...bfe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem lager systemene for NAV? Virker jo helt talentløst.

Alle systemer burde kunne manuelt overkjøres (bare få det til å aktivere revisjon i ettertid).. Med mindre man kun ansetter idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir mange som går personlig konkurs og nå.. 

Anonymkode: 2d6ba...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har vært snakket mye om underbemanning på sykehus, nå kommer den andre siden av regningen. Underbemanning hos de som skal redde alle som mister jobben. 

Anonymkode: 5a924...e0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om bare folk forsto at systemet er ikke rigget for dette og går allerede på langt over høygir.

Det ordner seg.

Anonymkode: e3047...367

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du mener de mest inkompetente folk som finnes ikke klarer å gjøre jobbene sine? NAV er en vits! Jeg visste de ikke kom til å takle det. Så mye for tiltakene fra 🤡politikerne! 🙄

Anonymkode: c58f0...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du mener de mest inkompetente folk som finnes ikke klarer å gjøre jobbene sine? NAV er en vits! Jeg visste de ikke kom til å takle det. Så mye for tiltakene fra 🤡politikerne! 🙄

Anonymkode: c58f0...6a9

Jeg er sikker på at du bidrar med en hel del i disse tider.

Anonymkode: e3047...367

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et alternativ hadde vel vært hvis bedriften betaler lønnen spm vanlig for 20 dagef og så får refundert fra NAV?

Anonymkode: 9f24b...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et alternativ hadde vel vært hvis bedriften betaler lønnen spm vanlig for 20 dagef og så får refundert fra NAV?

Anonymkode: 9f24b...65a

Bedriftene har jo ikke penger nå som de har null i inntekt, mens regningene fortsatt må betales. 

Anonymkode: 4cb08...ff1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det så rart? Når hundretusenvis av folk skal saksbehandles samtidig pga. en total nedstengelse av samfunnet med to dagers varsel...

Anonymkode: b92a4...ad4

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i Nav, og kan opplyse om at det er ganske vanskelig å henge med i svingene om dagen, med stadige regelendringer, systemer som ikke er rigget for dette, og kapasitetsproblemer på alle kanter. Det er lovverk, politikere, styringslinjer og endringer i en suppe.

Det er nå, i denne krisen, jeg skjønner hvorfor de spurte meg på jobbintervjuet hvordan jeg ville takle å jobbe et sted som får mye oppmerksomhet, også negativ. Jeg har ikke fullt ut skjønt det før nå, selv under all annen medieoppmerksomhet Nav får, fortjent og ufortjent, har jeg ikke kjent på det på denne måten. 

Anonymkode: da08e...3cb

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i Nav, og kan opplyse om at det er ganske vanskelig å henge med i svingene om dagen, med stadige regelendringer, systemer som ikke er rigget for dette, og kapasitetsproblemer på alle kanter. Det er lovverk, politikere, styringslinjer og endringer i en suppe.

Det er nå, i denne krisen, jeg skjønner hvorfor de spurte meg på jobbintervjuet hvordan jeg ville takle å jobbe et sted som får mye oppmerksomhet, også negativ. Jeg har ikke fullt ut skjønt det før nå, selv under all annen medieoppmerksomhet Nav får, fortjent og ufortjent, har jeg ikke kjent på det på denne måten. 

All ære dere som må tåle kritikk fra alle kanter. Jeg hadde ikke holdt ut på en arbeidsplass der man risikerer å bli hengt ut for ting man ikke rår over. 

Anonymkode: 0d621...354

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo mer en pakke for arbeidsgivere dette at staten tar den regningen. Den som er permittert, som blant annet min mann får klare seg. Pengene kommer, bare litt seint. 

De aller, aller fleste har penger, eller andre inntekter i husstanden, eller begge deler. 

De som ikke har til maten, eller tak over hodet. er ikke så mange, og de får finne alternative løsninger. Utsette regninger, eller søke sosialhjelp, eller gjøre begge deler. 

Anonymkode: 2e3d0...106

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det også finnes folk som forstår at det er vanskelig for dere, og som gir dere en virtuell klapp på skuldra. De fleste som klager hadde ikke klart det bedre selv. Faktisk, hadde de selv jobbet for NAV så hadde de gjort akkurat samme jobben. Ingen kan trylle frem datasystemer og lover og regler som tåler en belastning som er mange ganger høyere enn det var designet for.

Anonymkode: b92a4...ad4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle skattebetalende innbyggere skulle selvsagt fått utbetalt 15-20 tusen kroner hver, ferdig jobbet. For noe inkompetent piss. Dritt mange folk som faller utenfor reglene og systemet her. Forbanna idioter. 

Anonymkode: 9f08b...7c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
18 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvem lager systemene for NAV? Virker jo helt talentløst.

Alle systemer burde kunne manuelt overkjøres (bare få det til å aktivere revisjon i ettertid).. Med mindre man kun ansetter idioter.

Å ikke ha denne sikkerheten er det som ville vært idioti. Du avslører deg som totalt teknisk inkompetent her.

Anonymkode: a3297...806

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! I tillegg er vi også få på jobb og flere må bytte arbeidsoppgaver. Hørte om en veileder på et lokalkontor som nå hadde 480 brukere på grunn av permitteringer! Det er ikke rart at man ikke klarer å svare alle eller at det skjer noen feil.

Og de færreste forstår hvordan Nav fungerer, og det er jo ikke så rart. Men, man er kjapp med å kritisere. Det er jo typisk, ikke noe unormalt det. 

Jeg er veldig glad jeg har gode kolleger! 

Anonymkode: 2cf2e...c2c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle skattebetalende innbyggere skulle selvsagt fått utbetalt 15-20 tusen kroner hver, ferdig jobbet. For noe inkompetent piss. Dritt mange folk som faller utenfor reglene og systemet her. Forbanna idioter. 

Anonymkode: 9f08b...7c6

Enig. Mister 30 % av inntektene og har ikke krav på dagpenger fordi det ikke er mye nok. Men i et lavtlønnet yrke er det veldig mye å miste 6000 i måneden og sitte igjen med 13000. Og tenker på alle studenter, ringehjelper osv... 

Anonymkode: 9e8c5...c6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! I tillegg er vi også få på jobb og flere må bytte arbeidsoppgaver. Hørte om en veileder på et lokalkontor som nå hadde 480 brukere på grunn av permitteringer! Det er ikke rart at man ikke klarer å svare alle eller at det skjer noen feil.

Og de færreste forstår hvordan Nav fungerer, og det er jo ikke så rart. Men, man er kjapp med å kritisere. Det er jo typisk, ikke noe unormalt det. 

Jeg er veldig glad jeg har gode kolleger! 

Anonymkode: 2cf2e...c2c

Jeg ble sykemeldt og leverte inn søknad om sykepenger den 10 men har ennå ikke mottatt noe, er det pga dette? Er andre utbetalingen jeg venter så det burde vel ikke ra så lang tid? 

Anonymkode: 35b95...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...