Gå til innhold

Hjelp! Må jeg i karantene pga dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ok. Greia er: for ca halvannen uke siden (før situasjonen forverret seg) så var jeg sammen med venninnen min hos hun. På det tidspunktet var hun litt forkjøla, litt vondt i halsen og følte seg sliten. Vi tenkte ikke noe over dette. Og nå for ca 4 dager siden ble hun mye dårligere(hun er i risikogruppen) og ble da testa for korona. Den kom ut negativ. Men siden hun har Fått  så sterke symptomer nå så er hun i hjemme isolasjon. Hun skal teste PÅ NYTT i morgen. Derfor lurer jeg nå på: må jeg i karantene fordi jeg var med henne for halvannen uke siden, altså FØR hun fikk disse kraftige symptomene??

Anonymkode: 9c652...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Teknisk sett nei, ikke før hun har positivt resultat. Men ville tatt absolutt alle forhåndsregler og gått ut ifra at du har det før det evt er motbevist.

Anonymkode: 959bc...610

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville holdt meg isolert til hun får svaret på prøven som taes i morgen, og deretter ta det derfra når hun får svaret.

Anonymkode: fccc9...a66

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Teknisk sett nei, ikke før hun har positivt resultat. Men ville tatt absolutt alle forhåndsregler og gått ut ifra at du har det før det evt er motbevist.

Anonymkode: 959bc...610

Oki! Skal holde meg mest hjemme. Men kan jeg gå på butikken? Om jeg holder god avstand 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare vente med å gå i butikken til hun har fått svaret? MÅ du i butikken i morgen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Jacuzzi skrev:

Kan du ikke bare vente med å gå i butikken til hun har fått svaret? MÅ du i butikken i morgen?

Kan vente. Men vet ikke hvor lang tid det tar å få svar , siden det er helg imorgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kontakt kommunen din om du bor på bygda de er garantert behjelpelige med å handle for deg fram til venninnen din får svar på prøvene sine, evt. få familie eller venner til å handle for deg og be dem sette igjen maten utenfor døra di. Bor du i en større by kan du bestille gjennom kolonial eller meny eller lignende. Jeg ville ikke gått i butikken til dere får svar om jeg var deg, vi får ikke stoppet dette viruset om vi ikke samarbeider framover. Skal ikke ta lang tid å få svar på disse prøvene, jo lengre tid det tar før man får igjen prøvesvarene dess større vil smittespredningen være og dess vanskeligere er det å få full kontroll på smittesporingen.

Anonymkode: 04bbd...138

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kontakt kommunen din om du bor på bygda de er garantert behjelpelige med å handle for deg fram til venninnen din får svar på prøvene sine, evt. få familie eller venner til å handle for deg og be dem sette igjen maten utenfor døra di. Bor du i en større by kan du bestille gjennom kolonial eller meny eller lignende. Jeg ville ikke gått i butikken til dere får svar om jeg var deg, vi får ikke stoppet dette viruset om vi ikke samarbeider framover. Skal ikke ta lang tid å få svar på disse prøvene, jo lengre tid det tar før man får igjen prøvesvarene dess større vil smittespredningen være og dess vanskeligere er det å få full kontroll på smittesporingen.

Anonymkode: 04bbd...138

Takk! Enig med deg. Da gjør jeg det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...