Gå til innhold

Barn som ringer på døra!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her jeg bor er det mange barn, fra 5-års alderen, som får fly rundt alene ute, uten tilsyn. De holder ikke anbefalt avstand til andre barn, og løper også rundt og ringer på dørene til andre barn. Hvorfor i alle dager sørger ikke foreldrene for at de ikke gjør dette?!? 

Her er jeg alene med en 2-åring og en 4-åring, som skal underholdes samtidig som jeg skal jobbe 100% fra hjemmekontor. Hvor lett tror dere foreldre som lar barna deres løpe rundt og ringe på dørene til andre det er å forklare lille «Per» og «Trine» på 2 og 4 år at de ikke kan gå ut og leke når en lekekamerat ringer på døra? Jeg kan ikke akkurat sende barn på den alderen ut alene, og jeg må JOBBE! 🤦‍♀️

Anonymkode: 0fe1e...1d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si de må gå hjem ?

Anonymkode: 5b26e...f54

Ja, det gjør vi selvsagt, men da får jeg 45 minutter med hylgrining etterpå fra to små barn som ikke skjønner greia med corona-virus og som ikke har fått lekt med vennene sine på snart 2 uker pga. sykdom og nå stengt barnehage. 🤦‍♀️

Er det SÅ jævla vanskelig for foreldre å ha LITT tilsyn med småbarna sine ?! 🤦‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare jag de vekk. Så små unger forstår jo dessverre ikke så mye av koronavirus, og man kan vel heller ikke stenge de inne hele dagene. 

Anonymkode: ab312...b10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare jag de vekk. Så små unger forstår jo dessverre ikke så mye av koronavirus, og man kan vel heller ikke stenge de inne hele dagene. 

Anonymkode: ab312...b10

Man kan jo pokker meg ikke ta med ungene på lekeplassene heller pga. små barn som er ute uten tilsyn og som ikke skjønner hva en meter avstand til andre er for noe. 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør vi selvsagt, men da får jeg 45 minutter med hylgrining etterpå fra to små barn som ikke skjønner greia med corona-virus og som ikke har fått lekt med vennene sine på snart 2 uker pga. sykdom og nå stengt barnehage. 🤦‍♀️

Er det SÅ jævla vanskelig for foreldre å ha LITT tilsyn med småbarna sine ?! 🤦‍♀️

Så gi beskjed til foreldrene, da vel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor er det mange barn, fra 5-års alderen, som får fly rundt alene ute, uten tilsyn. De holder ikke anbefalt avstand til andre barn, og løper også rundt og ringer på dørene til andre barn. Hvorfor i alle dager sørger ikke foreldrene for at de ikke gjør dette?!? 

Her er jeg alene med en 2-åring og en 4-åring, som skal underholdes samtidig som jeg skal jobbe 100% fra hjemmekontor. Hvor lett tror dere foreldre som lar barna deres løpe rundt og ringe på dørene til andre det er å forklare lille «Per» og «Trine» på 2 og 4 år at de ikke kan gå ut og leke når en lekekamerat ringer på døra? Jeg kan ikke akkurat sende barn på den alderen ut alene, og jeg må JOBBE! 🤦‍♀️

Du kan ta omsorgspermisjon. 

Anonymkode: 6630c...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de også har hjemmekontor og må jobbe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har litt samme problem her, men vi har avtaler med andre "faste" lekekamerater som ungene kan være med. 

Anonymkode: 510fe...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal en unngå nødig samtale, er det bare å ignorere ringingen og ikke lukke opp.

Anonymkode: 812ce...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så gi beskjed til foreldrene, da vel.

Jeg vet da ikke hvem foreldrene er eller hvor de bor. Bor i Oslo-området og her er det mye folk, kjenner da selvsagt ikke alle 🙄

Du kan ta omsorgspermisjon. 

Da blir jeg faktisk permittert...

Kanskje de også har hjemmekontor og må jobbe? 

Så da behøver de ikke ha kontroll på barna sine, som er så små at de ikke forstår at de må holde en meter avstand til andre, midt i en pandemi ? Snakk om ansvarsfraskrivelse! 🤦‍♀️

14 timer siden, Anne 69 skrev:

Ta ut batteriene i dørklokken.. 

Det skulle jeg gjerne ha gjort, men den er koblet til strøm...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal en unngå nødig samtale, er det bare å ignorere ringingen og ikke lukke opp.

Anonymkode: 812ce...c99

En 4-åring klarer fint å lukke opp døra selv. 

Å forvente at voksne tar ansvar for egne barn og lærer de hvilke regler som gjelder er visstnok for mye å forvente 🤦‍♀️ Her er det hver mann for en selv! 🤦‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet da ikke hvem foreldrene er eller hvor de bor. Bor i Oslo-området og her er det mye folk, kjenner da selvsagt ikke alle 🙄

Da blir jeg faktisk permittert...

Så da behøver de ikke ha kontroll på barna sine, som er så små at de ikke forstår at de må holde en meter avstand til andre, midt i en pandemi ? Snakk om ansvarsfraskrivelse! 🤦‍♀️

Det skulle jeg gjerne ha gjort, men den er koblet til strøm...

En 4-åring klarer fint å lukke opp døra selv. 

Å forvente at voksne tar ansvar for egne barn og lærer de hvilke regler som gjelder er visstnok for mye å forvente 🤦‍♀️ Her er det hver mann for en selv! 🤦‍♀️

Ok så du vil at foreldrene skal ta ansvar uten at du selv gjør noe? 

Da anbefaler jeg at du lager et anonymt skriv til alle i nabolaget, slår i hjel ringeklokken (eller teiper noe over). 

Jeg kan selv ikke ta med ungen ut i hagen engang fordi foreldre rundt sender barna sine inn i hagen vår med en gang de ser en voksen (jeg) er der. Pga det blir ejg sittende som barnevakt i flere timer. Gøy for barna i en viss periode, men når de løper i hver sin retning og blir komfortable nok til å si meg imot, da gidder jeg ikke lenger... 

Vi må fysisk dra andre steder for å ha noe å gjøre. 

Anonymkode: 8337f...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok så du vil at foreldrene skal ta ansvar uten at du selv gjør noe? 

Uh, ja ? Jeg tar ansvar for mine barn. Er det så himla mye å forvente at andre foreldre også tar ansvar for sine barn ?! 🤦‍♀️

Er det mulig... 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Koble ut ringeklokken. Trenger ikke å være rakettforsker for å få til det. Eventuelt så kjenner vel de fleste en litt handy person som kan gjøre det. 

Anonymkode: be3fb...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uh, ja ? Jeg tar ansvar for mine barn. Er det så himla mye å forvente at andre foreldre også tar ansvar for sine barn ?! 🤦‍♀️

Er det mulig... 🙄

Asså ja 🤨 

Jeg er fullstendig enig i at man har ansvar for egne unger. Men at man blir så tafatt og ikke snakker med disse foreldrene engang, det blir for tullete. Du sier du ikke vet hvem de er, så spør ungene da vel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har også mest tro på å koble ut ringeklokka. Finn frem en skrutrekker og se hvor du klarer å komme deg inn. I verste fall fester du en boks rundt ringeklokka. 

Anonymkode: 16cb2...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Asså ja 🤨 

Jeg er fullstendig enig i at man har ansvar for egne unger. Men at man blir så tafatt og ikke snakker med disse foreldrene engang, det blir for tullete. Du sier du ikke vet hvem de er, så spør ungene da vel. 

Ja, for jeg har jo grunn til å forvente at foreldre umiddelbart snakker med ungene sine om hva som er ok å gjøre og ikke nå i disse corona-tider dersom en fremmed kjærring kommer på døra deres med to bleiebarn på slep, og klager på ungene deres 🙄🤦‍♀️ 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også mest tro på å koble ut ringeklokka. Finn frem en skrutrekker og se hvor du klarer å komme deg inn. I verste fall fester du en boks rundt ringeklokka. 

Anonymkode: 16cb2...86f

Boks rundt ringeklokka skal forsøkes! 🤗👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...