Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man blir permittert, hva gjør man da? Søker dagpenger, hvordan? 

Kan noen skrive hva man gjør i en forenklet versjon som er lett for alle å forstå? Hvordan søke dagpenger, hvor lang tid tar det før du får søknaden innvilget? 

Anonymkode: 02182...e55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk NAV Dagpenger på Google og du kommer rett inn på super infoside på nav.no.

Anonymkode: 51efa...edd

Skrevet

Du må først registrere deg som arbeidssøker, før du kan søke om dagpenger for så å gi beskjed om at du er permittert. Skulle vært et enklere system nå som så mange blir permittert og nettsiden hos NAV krasjer, men regner med at de ikke er så strenge på disste formalitetene akkurat nå.

Når du kommer på førstesiden på nav.no så kan du trykke på "Korona - informarsjon fra NAV", da kommer du til neste side der du scroller ned til "Er du permittert på grunn av koronaviruset?" For så å trykke på "Registrer deg som arbeidssøker og søk dagpenger" og følge punktene nedover. Klikk "ja" på spørsmål om du kan ta arbeid overalt i Norge etc.

Du må sende med papirer fra arbeidsgiver på hvorfor du er permittert og bekreftelse, samt å legge med lønnslipper for de siste 6 mnd, arbeidskontrakt, og gjerne års-rapport, men dette gjør du til slutt.
Du må også lage CV, og jobb-profil, og hva dine mål på kort og lengre sikt er...

Jeg skrev bare: Målet mitt på kort og lengre sikt er å komme tilbake til arbeidsplassen jeg ble permittert fra og som midlertidig og lovmessig må holde stengt for å forhindre videre smitte av COVID-19.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Luvinesta skrev:

Du må først registrere deg som arbeidssøker, før du kan søke om dagpenger for så å gi beskjed om at du er permittert. Skulle vært et enklere system nå som så mange blir permittert og nettsiden hos NAV krasjer, men regner med at de ikke er så strenge på disste formalitetene akkurat nå.

Når du kommer på førstesiden på nav.no så kan du trykke på "Korona - informarsjon fra NAV", da kommer du til neste side der du scroller ned til "Er du permittert på grunn av koronaviruset?" For så å trykke på "Registrer deg som arbeidssøker og søk dagpenger" og følge punktene nedover. Klikk "ja" på spørsmål om du kan ta arbeid overalt i Norge etc.

Du må sende med papirer fra arbeidsgiver på hvorfor du er permittert og bekreftelse, samt å legge med lønnslipper for de siste 6 mnd, arbeidskontrakt, og gjerne års-rapport, men dette gjør du til slutt.
Du må også lage CV, og jobb-profil, og hva dine mål på kort og lengre sikt er...

Jeg skrev bare: Målet mitt på kort og lengre sikt er å komme tilbake til arbeidsplassen jeg ble permittert fra og som midlertidig og lovmessig må holde stengt for å forhindre videre smitte av COVID-19.

Vi trengte ikke å legge ved lønnsslipper,årsrapporter OL. Arbeidsgiver innrapporterer dette til nav. Vi trengte kun å legge ved varselet og selve permitteringen. Saksbehandleren min (som jeg tydeligvis har fått) etterlyste kun at jeg la ved CVen, ellers var alt OK med søknaden

Anonymkode: b9224...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...