Gå til innhold

Jeg bor i Italia, og her er det full lockdown

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir skremt at at mange nordmenn ikke skjønner hvor alvorlig dette er. 

Ja, de fleste døde her er eldre. Og ja, de fleste hadde underliggende sykdommer. 

Men hva vet du om hvilke underliggende sykdommer du selv har? Og de du er glad i? Ikke alle underliggende sykdommer gir nevneverdige plager/symptomer. Og du kan bli overrasket over at du - som ellers er ung og ganske frisk - likevel har en underliggende sykdom som du ikke visste om. 

Dessuten: Når helsevesenet i Norge snart kneler pga viruset, er det også mange andre syke som må nedprioriteres. 

Norge har valgt en delvis lockdown. Det vil straffe seg. Dessverre. 

Anonymkode: de3b8...cb0

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Italia bor du?

Anonymkode: 225fa...1cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er redde for de eldre og risikogrupper under influensasesongen også. Vi ofrer ikke statens økonomi og arbeidsplasser av den grunn. 

Anonymkode: f7358...2cb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du det inntrykket fra? De fleste her inne skriver jo som om vi alle skal dø før påske.

Anonymkode: db286...d64

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Og fint om alle husker at en som skriver «jeg bor i Italia» godt kan være Britt, 42 fra Skien.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er redde for de eldre og risikogrupper under influensasesongen også. Vi ofrer ikke statens økonomi og arbeidsplasser av den grunn. 

Influensasyke sprenger ikke kapasiteten i helsevesenet.

Anonymkode: b8a72...319

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, fint at du prøver å delta. Dette er imidlertid ikke en influensaepidemi.

Anonymkode: 21d9f...9ce

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og fint om alle husker at en som skriver «jeg bor i Italia» godt kan være Britt, 42 fra Skien.

Som en ip-adr vil raskt avsløre.

Anonymkode: 740d3...81f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke Britt fra Skien. Eller Anna fra Åmot. 

Jeg er i Italia. Vil du ha fotobevis fra meg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke Britt fra Skien. Eller Anna fra Åmot. 

Jeg er i Italia. Vil du ha fotobevis fra meg? 

Hvor i Italia? Hva jobber du med

Anonymkode: 134aa...a99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i Italia? Hva jobber du med

Anonymkode: 134aa...a99

Litt lenger nord enn midten. 

Jobber i turisme, og mye er nettbasert. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller fortelle litt om hvordan det er å være i full lockdown? Istedenfor å starte enda en nå dør vi alle snart-tråd? Det er jo omtrent bare to typer tråder nå, alle-vil-dø eller la-alle-dø. Mens du som befinner deg i Italia jo faktisk har muligheten til å bidra med noe konstruktivt med å fortelle litt om hvordan det er med full lockdown tilfelle vi havner der etter hvert. Vi på kg kan ikke bestemme hvilke tiltak myndighetene skal sette i verk, men vi kan forberede oss på mulige scenarier i hverdagen.

Anonymkode: 2ee06...635

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og svar til dette. 

Søgni, mod.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel, er det ikke det?

Anonymkode: 95445...8b6

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke heller fortelle litt om hvordan det er å være i full lockdown? Istedenfor å starte enda en nå dør vi alle snart-tråd? Det er jo omtrent bare to typer tråder nå, alle-vil-dø eller la-alle-dø. Mens du som befinner deg i Italia jo faktisk har muligheten til å bidra med noe konstruktivt med å fortelle litt om hvordan det er med full lockdown tilfelle vi havner der etter hvert. Vi på kg kan ikke bestemme hvilke tiltak myndighetene skal sette i verk, men vi kan forberede oss på mulige scenarier i hverdagen.

Enig. Det er en italienskspråklig bruker som har bidratt med mye nyttig info fra italienske medier. Hun tipset bl.a om en artikkel om en by i Veneto hvor de testet hele befolkningen og fant ut at den store majoriteten av smittede var asymptomatiske. Bidra med inside info fra lockdown Italia, da TS!

• Liker 6
Gjest balettsko
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du sykehusene i Italia er FULLSTENDIG overveldet og at mange leger der dør hver eneste influensasesong? Nei. Kutt ut denne idiotiske sammenligningen!

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er en italienskspråklig bruker som har bidratt med mye nyttig info fra italienske medier. Hun tipset bl.a om en artikkel om en by i Veneto hvor de testet hele befolkningen og fant ut at den store majoriteten av smittede var asymptomatiske. Bidra med inside info fra lockdown Italia, da TS!

Frister ikke mye å bidra når så mange her tror at jeg ikke er i Italia. Da blir jo alt jeg sier tatt for å være trolling&tøys, 

Til dere som ikke tror meg. Sjekk gjerne ip. Spør moderatorene om ip kommer fra Italia. Eller whatever. 

Når så mange mistror meg, føler jeg ikke for å bidra med så mye i tråden. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er total massakre i Italia nå. Masse dead people det siste døgnet. Er det ikke over 400 ? Brutalt. Det andre land ellers rapporterer av antallet smittede er nok for lavt. Vi snakker flere regimer som ikke ønsker å tape ansikt. Det er for eksempel null sjanse for at det er kun 147 tilfeller i Russland og 16 tilfeller i Ukraina, for å ta et par eksempler. 

Anonymkode: 7545c...d01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Frister ikke mye å bidra når så mange her tror at jeg ikke er i Italia. Da blir jo alt jeg sier tatt for å være trolling&tøys, 

Til dere som ikke tror meg. Sjekk gjerne ip. Spør moderatorene om ip kommer fra Italia. Eller whatever. 

Når så mange mistror meg, føler jeg ikke for å bidra med så mye i tråden. 

ts

Dumt å starte en tråd om lockdown i Italia hvis du ikke er interessert i å skrive noe om det. Jeg har ingen grunn til å tvile på at du er der, så fortell heller litt om hverdagen der. 

• Liker 4
  • Opprett ny...