Gå til innhold

Redd for å dø, sønnen min er syk og jeg er lungesyk :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forsøker å holde oss på hvert vårt rom, men er så redd så redd for å bli smittet. Tenk om det er Corona? 

Får jeg det, er det døden på meg vil jeg tro.

Vasker hele tiden og har nesten angst for å få det, spesielt siden sønnen min har influensalignende symptomer.

Jeg har ingen å dra til, da foreldrene mine er gamle og jeg kan ikke  utsette dem for smitte.

Andre i min situasjon?

Anonymkode: 43b38...565

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor alvorlig lunge syk du er. Men jeg har selv astma i ganske kraftig grad, og en god del andre sykdommer. Men jeg tror ikke jeg dør får jeg viruset. For alt jeg har lest, så er det de som er svært dårlige/gamle og med hjertesykdommer eller diabetes som dør. Ikke de med lungesykdommer.

Anonymkode: 953c2...c7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lungesarkoidose Er en alvorlig lungesykdom der immunforsvaret er nedsatt. Min samboer har det, og vi må derfor være veldig forsiktige. Det er bare jeg som drar på butikk, og vi tar ikke imot besøk om dagen eller drar til andre. Det vil være alvorlig om han blir smittet med korona.

Ts, jeg skjønner at du er redd. Nå skriver du ikke noe om hvilken lungesykdom du har eller hvor gammel sønnen din er. Men jeg tenker at hvis du begynner å kjenne at du blir syk, så må du ringe legen din. 
Det kan også være lurt å være forsiktig. Hold dere inne og bestill mat fra butikken eller grupper som hjelper folk med det. 

Anonymkode: 10689...99a

• Liker 7
Skrevet

Sender deg varme tanker ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

❤️ De fleste av oss skal overholde sosial distansering for å beskytte mennesker i risikogruppe som deg.

I flere kommuner har folk opprettholdt en Corona-hjelp Facebook side der man kan be om hjelp til å handle og til diverse ærend. Der tilbyr også noen psykologer og psykologistudenter gratis samtaler via telefon/Skype til folk som sliter pga koronakrisen. Godt å få luftet tanker og bekymringer med andre. Du er ikke alene! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med legevakta? Kanskje de kan teste ham.

Anonymkode: 09bc1...d79

• Liker 2
Gjest Chroma
Skrevet

Hvor gammel er sønnen din? Hvis han et ganske stor er det gjerne fornuftig at han klarer seg mest mulig selv en liten periode. ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du spørre noen som går i klassen/samme gruppe i barnehagen om å ta ham i 2uker? Hadde gjort det hvis han gikk på samme avdelingen som min datter. For her er vi friske, det blir ikke krise hvis vi får corona

Anonymkode: 5841b...3df

• Liker 1
Skrevet

❤️

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du spørre noen som går i klassen/samme gruppe i barnehagen om å ta ham i 2uker? Hadde gjort det hvis han gikk på samme avdelingen som min datter. For her er vi friske, det blir ikke krise hvis vi får corona

Anonymkode: 5841b...3df

Han er voksen. Tusen takk til alle som har svart meg. Har ikke symptomer selv, men sønnen min er syk. Han er 20 år og er for det meste på rommet.Han er permittert fra jobb. Kjenner jeg er bekymret, men holder avstand da. Men vi bor i ei liten leilighet. Har ikke ringt noen enda, må gjøre det om jeg får symptomer. Takk for omtanken dere alle ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er voksen. Tusen takk til alle som har svart meg. Har ikke symptomer selv, men sønnen min er syk. Han er 20 år og er for det meste på rommet.Han er permittert fra jobb. Kjenner jeg er bekymret, men holder avstand da. Men vi bor i ei liten leilighet. Har ikke ringt noen enda, må gjøre det om jeg får symptomer. Takk for omtanken dere alle ❤️ 

Det er nesten litt lettere når han er voksen, for da kan han være en ressurs for deg - når han ikke er syk. Er det korona han har?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten litt lettere når han er voksen, for da kan han være en ressurs for deg - når han ikke er syk. Er det korona han har?

Vi får jo ikke teste det, siden de bare tester de som blir innlagt eller helsepersonell. 

• Opprett ny...