AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Del Skrevet 19. mars 2020 Hei! Jeg er vant til å løpe 20 - 30 km. uka. Minst én av turene er 10 km, i de ukene jeg løper 30 km, er det som regel to turer på 10 km. I tillegg til disse turene pleier jeg å være med på to timer med styrketrening, og to timer med noe som kan minne litt om cross fit. Nå er treningssenteret stengt, så styrketreningen utgår, bortsett fra litt hjemme. Men plutselig har jeg masse tid til å løpe. Jeg vil helst løpe hver dag, og gjerne rundt 10 km hver gang. Til nå har dette gått bra. Jeg går turer også, men sitter stille når jeg er hjemme, og sover mye mer enn jeg pleier. Er dette greit så lenge det føles greit? Eller er det en dårlig idé med så stor økning? Anonymkode: 98f6c...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 19. mars 2020 #2 Del Skrevet 19. mars 2020 Tempo og puls er tema her. Det er ingen problemer med å løpe hver dag, men intensiteten må da ned. Løper du tre dager i uka kan du kjøre hardt hver gang, men trener du hver dag så kan du ikke trene mere enn 1-2 hardøkter. Resten må foregå i sone 1. Ellers blir du overtrent over tid. Selv ligger jeg på 80% sone 1 og 20% sone 4 eller terskel av den totale treningstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Del Skrevet 19. mars 2020 Det er en veldig dårlig idé å gå fra beskjedne 20-30 km i uka og rett opp til 70 km i uka. Selv om du trener andre ting til vanlig, så er ikke musklene og leddene dine vant til så mye tung belastning som jogging gir. Anonymkode: 3b7de...fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå