AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Del Skrevet 19. mars 2020 Vi er alle preget av situasjonen vi nå befinner oss i. Men jeg merker at jeg prøver å unngå KG mest mulig nå. Virker som det er mange som tar ut angsten sin her. Jeg forstår dere. Jeg er også redd. Men dere trigger hverandre ( og meg). Anonymkode: c8c23...dd4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg er veldig enig med deg. Det er altfor mange her som uttaler seg skråsikkert om de verste scenarioer, og dette er virkelig ikke bra. For det første er det mange med svak psyke som sliter, og for det andre er det altfor aggressivt. Jeg er bekymret for hvilken virkning den veldig aggressive tonen her inne vil ha for samfunnet. Anonymkode: e7448...83e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Del Skrevet 19. mars 2020 Det er ingen brannfakkel, jeg har tenkt det samme. Folk hauser hverandre opp noe voldsomt, og når noen poster noen forferdelige dødstall så får de masse likes. Tydeligvis fordi det viktigste er å ha rett i at dommedag er nær. Jeg blir deprimert av nyhetene om dagen, men kg er 1000 ganger verre. Synes det burde bli strengere moderering på direkte feilaktige påstander. Som overskriften Nå dør folk som fluer, etter at tre eldre hadde dødd på en dag. Jeg forstår ikke helt agendaen til alle de som deler alt de kan finne av dårlige nyheter. Anonymkode: d6a60...29b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Del Skrevet 19. mars 2020 Enig. Jeg kjenner det går nedover med psyken når jeg er her inne, men jeg klarer jo ikke å la vær heller... Utrolig destruktivt. Jeg vurderer seriøst å blokkere KG fra nettverket nå. Anonymkode: c9156...f25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Del Skrevet 19. mars 2020 Absolutt! Folk kommer hit for å spørre om alt. Ikke alt som blir spurt om er noe normale mennesker ville spurt om i et forum. Et raskt Googlesøk hadde gitt svaret. Det er nok mange med svak syke her, så en del av coronatrådene burde blitt moderert vekk. Anonymkode: 06c0b...455 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Del Skrevet 19. mars 2020 Enig. Folk er gærne. Anonymkode: d0488...66f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #7 Del Skrevet 19. mars 2020 De som skriker høyest her inne, deler seg i ytterligheter. Satt på spissen proklamerer den ene siden jordens undergang og poster dramatiske tall over døde eller innlagte hele tiden. Den andre gruppen mener bare gamle og andre skrøpelige vil dø, og synes åpenbart disse kan ofres, så lenge ikke hele Norge må kjede seg inne og undervise barna sine selv. Merker jeg blir mest trist av sistnevnte gruppe. Anonymkode: ccac2...689 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Del Skrevet 19. mars 2020 For noen så er det nok ikke noe bra og henge her inne, nei. Andre igjen takler det nok bedre. Det er jo veldig mange av de som ikke burde være her, som henger her mest sannsynlig. Dette er mest synsing fra min side, og ikke fakta. Anonymkode: b0d0b...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Del Skrevet 19. mars 2020 Holder meg unna tråder om corona viruset. Det blir for triggende for meg til å føre en saklig diskusjon. Ellers så finner jeg KG som et godt tidsfortrivende forum i denne tiden av en kjipt omstendigheter. Anonymkode: 77311...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Del Skrevet 19. mars 2020 Kvinneguiden generelt sett er jo virkelig en samling av Norges værste. Og er de ikke så ille så blir de jo det her inne. Det er ikke noe nytt. Men ja, det går mest sannsynlig ut over folks mentale helse. Anonymkode: 101a7...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #11 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg er for fakta altså og jeg tar situasjonen vi er i nå på alvor. Og jeg er også for at vi skal få informasjon. Men jeg får seriøst SPONK av folk her inne som får utløsning av å legge frem nyheter/oppdateringer som i første sekund kan se helt jævlig ut. Men å gå i dybden eller å se på det med annen fakta i bunn er visst ikke noe disse folka vil. Vit at dere er SYKT slitsomme å omgåes i en slik tid! Anonymkode: b856b...e70 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Del Skrevet 19. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som skriker høyest her inne, deler seg i ytterligheter. Satt på spissen proklamerer den ene siden jordens undergang og poster dramatiske tall over døde eller innlagte hele tiden. Den andre gruppen mener bare gamle og andre skrøpelige vil dø, og synes åpenbart disse kan ofres, så lenge ikke hele Norge må kjede seg inne og undervise barna sine selv. Merker jeg blir mest trist av sistnevnte gruppe. Anonymkode: ccac2...689 Synes begge de gruppene er like jævlige jeg.. Hvor er folka som tar dette på alvor men med vettet i behold?? Anonymkode: b856b...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 19. mars 2020 #13 Del Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes begge de gruppene er like jævlige jeg.. Hvor er folka som tar dette på alvor men med vettet i behold?? Anonymkode: b856b...e70 Overalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #14 Del Skrevet 19. mars 2020 Helt enig med deg ts. Jeg holder meg mere unna kg nå om dagen enn til vanlig. Prøver å snakke mer med folk som ikke er her inne eller kjenner til kg noe særlig. Helt tydelig at folk her inne har mye usunne forhold til litt av hvert. Mye kverulering, antydning og redsel her inne. Anonymkode: a6e62...fb7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg hadde det sånn for noen år siden her inne 🤔 Jeg gikk ut fra KG med panikkanfall og overtrigga. Ikke vært her inne siden den gang.. men av en eller annen grunn havna jeg her inne i dag. Fikk plutselig en tanke om at det kanskje trengs litt støtte her inne og i landet..slik jeg trengte det den gangen psyken min gikk skeis her inne. Min anbefaling.. Avstand og litt pause fra slike kanaler er bra. La oss ta et eksempel: Hvis du hadde et barn, som var redd, ville du matet barnet med masse mer frykt? Og forventet et sunt måltid ut av det? Neppe, kjære deg. Ikke gjør sånt mot deg selv; det er du for verdifull til ❤️ Og kroppen din og sjela di vet det; at du er for elskverdig til å sitte der redd og med alt det der; og prøver derfor å si det til deg..derfor føles det ikke bra. Lytt til kroppen din..takk følelsen som sier "dette er ikke sunt for meg nå" uten å dømne. Føles det ikke bra nå for deg? Da gir du deg selv kjærlighet og omsorg og sier: Ja, nå tar jeg deg bort fra dette, du skal være trygg... også kan du heller se på POSITIVE og oppmuntrende ting på YouTube i stedet? Hva med å se Joanna Jinton på You Tube? Eller noen andre som er litt sunt og godt for hele sjela. Eller en god komedie for latter? Latter er healing ❤️ Ta en pause og pust. Ikke vær redd.. ikke mat sjela Di med masse mer frykt ❤️ Kan du love meg å gjøre det? Etterpå kjenner man seg så fri.. kanskje gråter man litt av glede over hvor lettere man kjenner seg. Med en varm kopp med te, pledd og feel good-vibes. Lykketil ❤️ Anonymkode: e3723...81b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #16 Del Skrevet 19. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes begge de gruppene er like jævlige jeg.. Hvor er folka som tar dette på alvor men med vettet i behold?? Anonymkode: b856b...e70 De er her, men drukner i all støyen fra ekstremistene. Anonymkode: ccac2...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #17 Del Skrevet 19. mars 2020 Enig. Mange virker nesten å finne glede i selve dramatikken. Antakelig dem som sitter trygt i betalte hjemmekontor og bruker skremselshistorier som underholdning. Hauser opp stemninga, og legger dermed stort press på psyken til de som faktisk er direkte rammet av dette både helsemessig og økonomisk. Jeg prøvde å delta i en tråd for noen dager siden om de mer konkrete aspektene ved krisa, som regjeringens krisepakke og hvordan vi kan hindre at næringslivet bevilger seg tidenes utbyttefest på fellesskapets regning, men det var det lite interesse for. Det virker som det kun er "verden går under!!"-innlegg som dominerer, og alle forsøk på å diskutere mer konstruktivt og edruelig rundt mulige løsninger og politiske veivalg faller for døve ører. Jeg holder meg for det meste avlogget både nyheter og forum nå (sjekker bare morgen og kveld), og har det mye bedre sånn. Jeg er en av dem som antakelig mister betydelig andel inntekt framover, så hvis jeg skal suge til meg alt av skremselsteorier om at vi kommer til å være i lockdown i et helt år osv, så vil jeg bryte sammen mentalt. Jeg er avhengig av å holde meg positiv, og velger å tenke at det også vil komme gode ting ut av krisa. Som for eksempel at vi begynner å verdsette yrkesgrupper som før har blitt sett på som lavstatus, og at miljøskadelig flyreise kan bli redusert. Anonymkode: 536d8...e75 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg