Gå til innhold

"Det er folk som går på tur rundt Østensjøvannet og Sognsvann"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Vi får rapportar om at det framleis er nokre som ikkje bryr seg. Det er folk som går på tur rundt Østensjøvannet og Sognsvann." Dag Jacobsen

Er det så rart da? De har jo sagt vi kan gå tur, og her i Oslo er det jo enten bebygde nabolag eller marka/parker/friområder vi kan bruke. Selvfølgelig går folk rundt Sognsvann når de har fått beskjed om at de kan gå tur?! 

Anonymkode: f92ad...46e

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk går ikke med nok avstand. Å gå tur i klase som de gjør rundt sognsvann nå trenger man ikke være Einstein for å forstå at ikke var de de mente da de sa vi kan gå tur. 

Anonymkode: 963b0...58f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bet meg også merke i dette som ivrig turgåer de siste dagene, og kjente på den nye følelsen koronaskam for første gang. Er det en eneste person man skal lytte til i dette kaoset, så er det Dag Jacobsen, Norges mest kompetente akuttmedisiner! 

Anonymkode: 269ea...925

• Liker 3
Skrevet

Vel jeg går også turer , men jeg har tenkt på  at det er litt vel mange ute å går. Holder meg unna Sognsvann og andre populære steder. 

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hvor mye folk det er da. Har ikke vært der i det siste, men så stappa det er med folk rundt sognsvann på en vanlig solfylt vårsøndag så kunne man like godt ha gått tur på oslo city. Men det finnes mange andre steder å gå tur 😊

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Kommer an på hvor mye folk det er da. Har ikke vært der i det siste, men så stappa det er med folk rundt sognsvann på en vanlig solfylt vårsøndag så kunne man like godt ha gått tur på oslo city. Men det finnes mange andre steder å gå tur 😊

Tro meg, det er ingen på Oslo City om dagen. Man møter nok på flere på Sognsvann akkurat nå! 

Anonymkode: cc8ca...cec

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, det er ingen på Oslo City om dagen. Man møter nok på flere på Sognsvann akkurat nå! 

Anonymkode: cc8ca...cec

Haha, sant 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk tror de har fått ferie, og «ser» de ikke krisen rett i hvitøyet så klarer de ikke ta den alvorlig. Enten det eller full panikk og fosterstilling i all avmakt. 
Sære tider får fram det utroligste i mennesket.

Anonymkode: 72da8...9fc

• Liker 3
Skrevet

Oslo sentrum er nye» marka». Mye tryggere.

AnonymBruker
Skrevet

Vi får virkelig håpe det er nok mennesker i dette landet som tar dette alvorlig da, ellers har jo alle tiltakene vært forgjeves.

Anonymkode: be2e5...d65

• Liker 1
Skrevet

Er ikke smitta (ennå), men fikk et litt rart blikk av en her i går kveld mens jeg var ute og gikk. Har ikke hund, er bare ute og går pga helsa. Alle har jo ikke korona.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva han sutrer over? Det er lov å gå tur, det er hensiktsmessig å gå tur. Jeg ville kanskje ungått sognsvann og valgt veier med mindre folk men hvis det ellers er rolig der klarer man jo å holde veldig god avstand.

Mye bedre at folk går tur enn å møtes for kaffe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så Politihestenes venner hadde lagt ut video fra en folketom Karl Johan på Fjesboka tidligere i dag. De skrev at de var glade for at gatene i Oslo var relativt tomme. Var en i kommentarfeltet som ba dem ta en tur til Frognerparken, for der var det fullt av folk. 

Selv var jeg en tur i Drammen sentrum i dag og der var det også nok så folketomt, men har sett i lokalavisa at det er mye folk i marka her i området også. Det mest idiotiske jeg så i sentrum var ei gammel dame med rullator som stod å dro i døra på en av byens brune puber (som selvsagt er stengt)🤦‍♀️.

Sentrum er tydeligvis det nye marka, både i Oslo og Drammen.

Anonymkode: c1f54...89e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Vi får rapportar om at det framleis er nokre som ikkje bryr seg. Det er folk som går på tur rundt Østensjøvannet og Sognsvann." 

Du glemte å ta med «i klynger». For det var det som var poenget hans. Folk kan gå tur, men ikke oppå hverandre. Virker som du prøver å lage drama. 

Anonymkode: 3eb92...d40

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte å ta med «i klynger». For det var det som var poenget hans. Folk kan gå tur, men ikke oppå hverandre. Virker som du prøver å lage drama. 

Det stod ikke i klynger. Jeg har referert hele sitatet i åpningsinnlegget. Jeg stusset over sitatet nettopp fordi han ikke sa det hadde med nærheten til andre mennesker å gjøre, men bare poengterte at folk går rundt Sognsvann og Østensjøvannet, som om det skulle være en forbrytelse når man har fått beskjed om at man kan gå tur.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om han har tatt det tilbake - men Raymond Johansen sa jo at det var ok å ta tbanen i "turøyemed" - da er det jo ikke rart at folk klumper seg på populære steder som Sognsvann som er lett tilgjengelig med kollektiv transport.  

Det er vel også mot FHI's råd om å ikke ta kollektivt. 

Jeg har ikke vært på Sognsvann selv i det siste - men det er jo ikke spesielt brede veier/stier der så vanskelig å holde 1 meters avstand. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stod ikke i klynger. Jeg har referert hele sitatet i åpningsinnlegget. Jeg stusset over sitatet nettopp fordi han ikke sa det hadde med nærheten til andre mennesker å gjøre, men bare poengterte at folk går rundt Sognsvann og Østensjøvannet, som om det skulle være en forbrytelse når man har fått beskjed om at man kan gå tur.

Da må du lese igjen. Her er kopiert fra artikkelen: 

«

Vi får rapportar om at det framleis er nokre som ikkje bryr seg. Det er folk som går på tur rundt Østensjøvannet og Sognsvann i klynger. 

Dag Jacobsen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Må være lov å gå tur. Hvis en familie på 5 går i klynge, hva så? De bor sammen og er oppi hverandre hjemme. Ingen forskjell om de er ute eller inne. Men greit nok at man skal holde avstand til andre. 

Anonymkode: 7ecd7...c48

• Opprett ny...