Stillfaret Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Jeg har en nabo med 4 barn. Hun er i karantene etter en utenlandstur forrige helg og er ute med barna hver dag. De leker på lekeplasser, går turer og treffer stadig andre barn. Det er flere naboer som reagerer da flere av oss andre holder ungene våre inne eller begrenser utelek til hagen og med oss selv innad i familien. Ønsker å legge ved at denne moren det er snakk om er sykepleier og barna leker spesielt mye med en annen jente som også er datter av en sykepleier. Hva gjør man? Hvor kan man evt melde fra? Jeg ønsker ikke en diskusjon om hvor vidt jeg selv kan gi beskjed til henne, jeg tør rett og slett ikke. Har prøvd å kvinne meg opp flere ganger, men kommer helt til kort. 1
Stillfaret Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #2 Skrevet 19. mars 2020 Glemte å skrive at barna var med på utenlandsturen
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 At de er ute, er jo innenfor. At de er i nærkontakt med andre barn er ikke så greit. Du får melde det til politiet, da. Anonymkode: 3a679...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 Tenk at en sykepleier er så korttenkt... Jeg kjenner noen jeg vet planlegger å bryte karantene når de kommer til hjemkommune etter opphold på Østlandet. Frister å melde fra. Selv er de overhodet ikke mottakelig for innspill/argumenter og i alle fall ikke kritikk. Anonymkode: d6fce...a22 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 Du kan tipse anonymt på politiets nettside. Bare fyll ut med info om hvem dette er, og hvor dette er og send inn. Anonymkode: 286d3...c86 2
GammelKaktus Skrevet 19. mars 2020 #6 Skrevet 19. mars 2020 (endret) Kan jo være at begge voksne har vært på samme tur derfor er de begge i karantene med sine familier... Man har jo lov til å gå ut man må bare holde seg borte fra andre, men er jo liten vits hvis de nå har vært sammen på tur... Endret 19. mars 2020 av FrøkenMånestråle La til noe...
ajarRun Skrevet 19. mars 2020 #7 Skrevet 19. mars 2020 Jeg ville anmeldt forholdet til politiet, send varsel til fylkeslegen slik at autorisasjon kan inndras (opptreden uforenelig med yrket) og til barnevernet slik at de kan ta fra henne ungene. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 Jeg har en nabo som kom fra utlandet forrige uke men gikk ikke karantene med en gang, fordi dagen etterpå reiste hen til et nytt land og var borte i 3 dager, før hen kom hjem sist lørdag og gikk i karantene... Anonymkode: 37db6...aef
Anbefalte innlegg