Gå til innhold

Dere idioter som fremdeles ønsker å isolere bare " utsatte"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld språket, men følger dere ikke med i nyhetsbildet i det hele? 

Jeg håpte også lenge at England og Sverige var inne på noe. Ikke fordi at det er et problem for meg å sitte hjemme, men fordi jeg er redd vi bare ser starten på noe fælt. Men per dags dato er det sånn at alle land som har fått bukt med viruset, har brukt isolasjon. Og også England, USA og Sverige har lagt om linjen.

Kjenner dere virkelig ingen med astma, som er i kreftbehandling, som har lungesykdommer, hjertesykdommer eller andre plager? Mener du at vi skal isolere alle over 60? Eller over 70? Har de levd lenge nok?

Jeg fatter ikke at folk klarer å syte over at de må sitte inne 14 dager. At folk bryter med råd og retningslinjer fra fagfolk, selv om det kan føre til at en eller flere blir syke eller dø. Vi er faktisk heldige som har et sikkerhetsnett, og som lever i et samfunn der man også tar vare på "svake grupper".

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SS skrev:

Jeg håpte også lenge at England og Sverige var inne på noe. Ikke fordi at det er et problem for meg å sitte hjemme, men fordi jeg er redd vi bare ser starten på noe fælt. Men per dags dato er det sånn at alle land som har fått bukt med viruset, har brukt isolasjon. Og også England, USA og Sverige har lagt om linjen.

Kjenner dere virkelig ingen med astma, som er i kreftbehandling, som har lungesykdommer, hjertesykdommer eller andre plager? Mener du at vi skal isolere alle over 60? Eller over 70? Har de levd lenge nok?

Jeg fatter ikke at folk klarer å syte over at de må sitte inne 14 dager. At folk bryter med råd og retningslinjer fra fagfolk, selv om det kan føre til at en eller flere blir syke eller dø. Vi er faktisk heldige som har et sikkerhetsnett, og som lever i et samfunn der man også tar vare på "svake grupper".

Astma er ikke en av risikofaktorer. Les forskning du. 

Anonymkode: 9c3be...5a2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å idioterklære alle som prøver å tenke litt andre tanker enn akkurat de du har selv, så kanskje man til om med kunne fått en konstruktiv diskusjon.

Men det virker å være vanskelig i disse korona-tider.

Anonymkode: 7792c...c46

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en veldig god nyhet, hittil har jeg bare sett at det henvises til at man ikke vet med sikkerhet. Har du en link til forskningen du henviser til?

Anonymkode: bb7d7...44e

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne forskningen vil jeg gjerne se. Gladnyhet i familien. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å idioterklære alle som prøver å tenke litt andre tanker enn akkurat de du har selv, så kanskje man til om med kunne fått en konstruktiv diskusjon.

Men det virker å være vanskelig i disse korona-tider.

Anonymkode: 7792c...c46

Helt greit å tenke andre tanker, men det er trøttende å høre på ren og skjær idioti. 

Anonymkode: 68ae7...dd2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satser på at det blir litt mer målrettede tiltak mot risikogrupper etter hvert. Det er ikke urimelig å innføre lockdown på alle over 70-75 år siden det er disse som vil belaste helsevesenet. Ingen grunn til at de skal gå rundt på kaféer og kjøpesentre. Så vil det forhåpentiligvis bli mulig å åpne skolene før sommerferien. 

Anonymkode: cb290...6cd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Astma er en kronisk lungesykdom, ergo er astmasyke i risikogruppen.

Anonymkode: 17b33...a93

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Astma er en kronisk lungesykdom, ergo er astmasyke i risikogruppen.

Det er den oppfatningen jeg også har, men vedkommende du siterte var så bastant, så jeg venter i spenning på den forskningen h*n mener vi må lese 🤓

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste fornuftige er å åpne skolene etc så alle barn og unge blir smitta, samtidig som de i risikogruppene holdes isolert. Da vil det ikke bli en eksplosjon av smittede eldre.

Vi kan ikke legge ned samfunnet

Anonymkode: 6edf6...ec9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og økonomiene kan vi bare gi faen i?

Så arbeidsledighet, økning i sosiale forskjeller, konkurser, fattigdom, selvmord osv, det mener du ikke spiller noen rolle? 

Det viktigste er at tante Olga får gå på kjøpesenteret?

Anonymkode: e4d3b...b1f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste fornuftige er å åpne skolene etc så alle barn og unge blir smitta, samtidig som de i risikogruppene holdes isolert. Da vil det ikke bli en eksplosjon av smittede eldre.

Jøss, så alle de yrkesaktive i risikogrupper får sykmelding på ubestemt tid?

• Liker 3
Skrevet

Og økonomiene kan vi bare gi faen i?

Så arbeidsledighet, økning i sosiale forskjeller, konkurser, fattigdom, selvmord osv, det mener du ikke spiller noen rolle? 

Det viktigste er at tante Olga får gå på kjøpesenteret?

Anonymkode: e4d3b...b1f

Nei. Jeg er faktisk tilhenger av enda strengere restriksjoner. Som f.eks. Spania.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isolere 1,5-2 millioner mennesker? Og i tillegg deres familier og de som bor med dem? Veldig fornuftig må jeg si.

Anonymkode: 9092a...523

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Så flåsete å prøve å idiotforklare alle som mener noe annet enn deg selv. Det åpner ikke akkurat for en god og interessant diskusjon. 

Anonymkode: c5027...a9f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, SS skrev:

Jeg tenker at om man er helt frisk og ikke i faresonen så burde man kunne velge selv. 

Anonymkode: 6a880...439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, SS skrev:

Du mener det er bedre å isolere alle i stedet da? Hvorfor er det bedre? Hvis man isolerer alle går økonomien i dass, er det ikke bedre å isolere de som kanskje allerede ikke er i arbeid? På afterskistedene i Sverige så er det fullt av folk fremdeles, så vet ikke om Sverige akkurat har snudd i sin strategi. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er den oppfatningen jeg også har, men vedkommende du siterte var så bastant, så jeg venter i spenning på den forskningen h*n mener vi må lese 🤓

Ja. Jeg har astma og fikk i alle fall beskjed både av lege og på apotek om at jeg er i riskikogruppen.

Jeg fikk også pneumokokkvaksine nettopp fordi jeg er i risikogruppen :vetikke:

• Liker 4
Skrevet

Du mener det er bedre å isolere alle i stedet da? Hvorfor er det bedre? Hvis man isolerer alle går økonomien i dass, er det ikke bedre å isolere de som kanskje allerede ikke er i arbeid? På afterskistedene i Sverige så er det fullt av folk fremdeles, så vet ikke om Sverige akkurat har snudd i sin strategi. 

Alle land som har fått bukt med viruset har isolert alle. Og at samfunnet er på vei mot normalisering bare 3 uker etter stenging viser jo at det er mulig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jøss, så alle de yrkesaktive i risikogrupper får sykmelding på ubestemt tid?

Hjemmekontor eller sykemelding for de av de som er i arbeid. De fleste eldre er jo ikke i arbeid.

Alternativet er som nå, ALLE holder seg hjemme.

Hvorfor er det bedre å isolere alle fremfor å isolere noen? Viruset forsvinner ikke av seg selv

• Liker 2
  • Opprett ny...