AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Hadde en litt merkelig dag i går. Våknet opp og følte meg skikkelig varm. Feber tenkte jeg, men fikk 34,3 på termometeret. Litt i kaldeste laget. Prøvde igjen under tunga og fikk det samme tallet, så da måtte det være rett da. Dro på jobb likevel, men etter et par timer begynte jeg å bli litt svimmel og følte meg rett og slett uggen. Kunne jobbet mere om jeg ville, men valgte å dra hjem i lunsjen. Spiste to kinder-sjokolader («frokost») og la meg for å sove en times tid. Ca 2 timer etter at jeg sto opp var jeg helt bra igjen. Følte meg til og med bedre enn jeg har gjort på lenge, og det gjør jeg enda. Lurer litt på om andre har opplevd slikt fall i kroppstemperatur, og hvordan dere opplevde det? Hva gjorde dere for å få opp temperaturen? Følte dere selv at dere var for varme? Faren min har diabetes og får det slikt når blodsukkeret går for brått og langt nedover. Jeg har ikke diabetes enda, men blir ikke sjokkert om jeg skulle få det og skal selvfølgelig teste meg for det når koronasituasjonen roer seg ned. Anonymkode: 85272...bc7
Djungelvrål Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Termometeret ditt er ødelagt. Hypotermi defineres medisinsk som en temperatur under 35° C. Dette regnes som en medisinsk akuttilstand fordi hjertet, nervesystemet og andre organer ikke kan fungere skikkelig under denne temperaturen. Hypotermi skyldes vanligvis at man er utsatt for kaldt vær eller at man oppholder seg i kaldt vann. Den viktigste behandlingen er sakte gjenoppvarming. Ved hypotermi begynner man å skjelve, man kan få snøvlete tale, sakte og grunn pusting, en svak puls, dårlig koordinasjonsevne, forvirring og bevisstløshet. Man skal alltid ringe 113 ved denne type hypotermi. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Tenkte meg det og ,som brukeren over skriver. Med 34,3c så er du walking dead. Anonymkode: 4d6fc...64d 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 https://www.medicinenet.com/hypothermia_extended_exposure_to_cold/article.htm# Kan få hypotermi av hypoglycemi også blant andre grunner. Når jeg måler meg nå viser den 36,5 som er normalt for meg. Det er et digitalt et som piper når det er ferdig. Kjøpt for ca 1 år siden, kanskje 2 Anonymkode: 85272...bc7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 Jeg hadde 35,5 grader en gang, da var jeg syk! Klarte nesten ikke å gå over gulvet. Viste seg at jeg hadde A- typisk lungebetennelse (tror jeg de sa). Ble innlagt på sykehus for antibiotika og oksygenbehandling. Lå der i nesten en uke. Anonymkode: 579e8...b87
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Skrevet 19. mars 2020 Kjøp nytt termometer og mål rektalt. Anonymkode: c6906...ace 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå