Gå til innhold

Trump endelig funnet kuren? Ny medisin med 100% rate

iskremm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, vi bruker å spare oss til pant. 

Anonymkode: d3e4f...371

Fant mente jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, vi bruker å spare oss til pant. 

Pant er uansett godt å ha. Det er ekstra penger.

Selv om du mente "fant":-)

Anonymkode: 808d5...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump har ikke funnet kuren til noe som helst. Han prøver å stjele den.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Plaquenil. Gjør det samme nytten?

Anonymkode: fc913...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, iskremm skrev:

Tror ikke penger er noe problem for et land som Norge.

Dessuten er klorokinfosfat ganske billig. Bare synd det virker dårlig ved alvorlig malaria (Pl. falciparum) pga resistens.

Anonymkode: 044da...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, iskremm skrev:

https://twitter.com/cheddar/status/1240666855662116865?s=20

En malaria-medisin som Trump har tatt i bruk nå, sies at den har 100% rate. Blir tilgjengelig nå.

Denne personen ble reddet av vaksinen: https://nypost.com/2020/03/12/new-jersey-patient-james-cai-recovering-from-coronavirus/

Er vi på vei til et gjennombrudd nå?

De sa på nyhetene i kveld at malaria medisinen også testes i Norge, men at det ikke var den medisinen som de hadde størst tro på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia med disse antivirale medisinene er at jo tidligere de blir tatt, desidert bedre virker de. Situasjonen jeg frykter i norge som alltid er veldig konservativ med nye medisiner, er at de kun gis til pasienter som allerede er innlagt og dermed langt ut i sykdomsforløpet. Man får da dårlig effekt, og faren er stor for at myndighetene hopper til konklusjonen at medisinen bare virker i 1 av X antall tilfeller og det vil derfor ikke bli gitt godkjenning pga kostnad sett opp mot nytte. :murvegg: En norsk professor foreslo jo faktisk å selge disse medisinene reseptfritt(!), slik at alle som bare fikk litt kløe i halsen kunne ta en skikkelig dose å være frisk etter et par dager! Ja det er lov å drømme :icon_frown:

EDIT: For ordens skyld så mener jeg personlig at disse medisinene ikke bør bli reseptfrie i første omgang, da det neppe er nok medisiner til alle. Men at de i risikogrupper først og fremst kunne enkelt å raskt få en resept ved å fylle ut en egenerklæring eller kontakte fastlege.

Endret av RS_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, RS_ skrev:

Greia med disse antivirale medisinene er at jo tidligere de blir tatt, desidert bedre virker de. Situasjonen jeg frykter i norge som alltid er veldig konservativ med nye medisiner, er at de kun gis til pasienter som allerede er innlagt og dermed langt ut i sykdomsforløpet. Man får da dårlig effekt, og faren er stor for at myndighetene hopper til konklusjonen at medisinen bare virker i 1 av X antall tilfeller og det vil derfor ikke bli gitt godkjenning pga kostnad sett opp mot nytte. :murvegg: En norsk professor foreslo jo faktisk å selge disse medisinene reseptfritt(!), slik at alle som bare fikk litt kløe i halsen kunne ta en skikkelig dose å være frisk etter et par dager! Ja det er lov å drømme :icon_frown:

😥

Anonymkode: 7281b...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Russland har de klart å kartlegge hele genetiske koden til viruset. Det er også et steg nærmere effektiv vaksine. 

Forskere i Australia isolerte viruset allerede i januar og Kina tidligere enn det. 

Anonymkode: 10ee7...338

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, iskremm skrev:

https://twitter.com/cheddar/status/1240666855662116865?s=20

En malaria-medisin som Trump har tatt i bruk nå, sies at den har 100% rate. Blir tilgjengelig nå.

Denne personen ble reddet av vaksinen: https://nypost.com/2020/03/12/new-jersey-patient-james-cai-recovering-from-coronavirus/

Er vi på vei til et gjennombrudd nå?

Den influensamedisinen til Fujifilm , Avigan, virker også lovende, men den må brukes før folk blir kjempedårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, RS_ skrev:

EDIT: For ordens skyld så mener jeg personlig at disse medisinene ikke bør bli reseptfrie i første omgang, da det neppe er nok medisiner til alle. Men at de i risikogrupper først og fremst kunne enkelt å raskt få en resept ved å fylle ut en egenerklæring eller kontakte fastlege.

De kost/nytte greiene. Det skal koste mye om det ikke lønner seg å ta i bruk medisiner i  stor skala som kan få samfunnet ut av karantene flere måneder før vi hadde kommet ut ubehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Russland har de klart å kartlegge hele genetiske koden til viruset. Det er også et steg nærmere effektiv vaksine. 

Har du noe link på det? Hadde vært interessant å lese.

Anonymkode: 72ec8...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, I Grosny skrev:

De kost/nytte greiene. Det skal koste mye om det ikke lønner seg å ta i bruk medisiner i  stor skala som kan få samfunnet ut av karantene flere måneder før vi hadde kommet ut ubehandlet.

Med tanke på at den koster 2-3 kroner per dose er det neppe der skoen trykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jdz skrev:

Med tanke på at den koster 2-3 kroner per dose er det neppe der skoen trykker.

Hvor trykker skoen da? Viljen til å sette inn store ressurser på kjapp innsats? Problemet med Avigan er at de muligens ikke har historikk på hvordan den virker på vestlige folkeslag? Kanskje vi ikke tåler det samme som Japanerne? Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avigan ser dyr ut, men det burde være mulig å få skikkelig kvantumsrabatt. Uansett er det billigere å kjøpe medisin enn å ha hele samfunnet i karantene i månedsvis, og jeg vil beholde besteforeldrene i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv under om du mener de bør ta inn medisinen i Norge!

Anonymkode: 7281b...d53

Jeg skrev under og lagde en egen underskriftstråd,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...