Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Permittering betyr man automatisk kan skrive under ny arbeidskontrakt etter 14 dager for ny bedrift?

Anonymkode: 4db4c...123

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Permittering betyr at du er fritatt fra arbeidsplikt. Du sliter kanskje litt hvis permitteringen plutselig blir opphevet og du da står der med 2 jobber. I teorien kan du ju skrive under på kor mange kontrakt du vil så lenge du klarer å gjennomføre arbeidsplikten hver arbeidsgiver pålegger deg.

Anonymkode: adaaa...0db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Permittering betyr at du er fritatt fra arbeidsplikt. Du sliter kanskje litt hvis permitteringen plutselig blir opphevet og du da står der med 2 jobber. I teorien kan du ju skrive under på kor mange kontrakt du vil så lenge du klarer å gjennomføre arbeidsplikten hver arbeidsgiver pålegger deg.

Anonymkode: adaaa...0db

kan du formulere deg bedre?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Arbeidstakeren kan si opp sin stilling i bedriften med 14 dager varsel etter at arbeidsgivers periode med lønnsplikt er utløpt, jf. arbeidsmiljøloven § 15-3 (9).

Kilde: https://www.arbeidsrettsadvokater.no/permittering/#10-oppsigelse

jeg leste i avisen der fotballspillere ble permittert, så stod det at de i praksis kan bytte klubb etter de 14 dagene med lønnsplikt. 

Derfor jeg spør det her, er det ulik forståelse rundt det?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg leste i avisen der fotballspillere ble permittert, så stod det at de i praksis kan bytte klubb etter de 14 dagene med lønnsplikt. 

Det er jo i grunnen så å si det samme som står her såvidt jeg kan forstå. 

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret du siterer er korrekt, du kan lese det selv i Arbeidsmiljøloven.

Paragraf 15-3, punkt 9

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62#KAPITTEL_17

Bare for å kommentere: man kan si opp med 14 dagers varsel etter at lønnspliktperioden er over. Det vil si at man må vente til arbeidsgiver har sluttet å betale lønn, før det er det vanlig oppsigelsesfrist.

Endret av applestories
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Når noen hopper på ny arbeidsgiver når dem har blitt permittert, hvordan blir det juridisk? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...