AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Permittering betyr man automatisk kan skrive under ny arbeidskontrakt etter 14 dager for ny bedrift? Anonymkode: 4db4c...123
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Permittering betyr at du er fritatt fra arbeidsplikt. Du sliter kanskje litt hvis permitteringen plutselig blir opphevet og du da står der med 2 jobber. I teorien kan du ju skrive under på kor mange kontrakt du vil så lenge du klarer å gjennomføre arbeidsplikten hver arbeidsgiver pålegger deg. Anonymkode: adaaa...0db 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Permittering betyr at du er fritatt fra arbeidsplikt. Du sliter kanskje litt hvis permitteringen plutselig blir opphevet og du da står der med 2 jobber. I teorien kan du ju skrive under på kor mange kontrakt du vil så lenge du klarer å gjennomføre arbeidsplikten hver arbeidsgiver pålegger deg. Anonymkode: adaaa...0db kan du formulere deg bedre? Anonymkode: 4db4c...123
Tarmegenbolle Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 Arbeidstakeren kan si opp sin stilling i bedriften med 14 dager varsel etter at arbeidsgivers periode med lønnsplikt er utløpt, jf. arbeidsmiljøloven § 15-3 (9). Kilde: https://www.arbeidsrettsadvokater.no/permittering/#10-oppsigelse 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Skrevet 19. mars 2020 3 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Arbeidstakeren kan si opp sin stilling i bedriften med 14 dager varsel etter at arbeidsgivers periode med lønnsplikt er utløpt, jf. arbeidsmiljøloven § 15-3 (9). Kilde: https://www.arbeidsrettsadvokater.no/permittering/#10-oppsigelse jeg leste i avisen der fotballspillere ble permittert, så stod det at de i praksis kan bytte klubb etter de 14 dagene med lønnsplikt. Derfor jeg spør det her, er det ulik forståelse rundt det? Anonymkode: 4db4c...123
Tarmegenbolle Skrevet 19. mars 2020 #7 Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg leste i avisen der fotballspillere ble permittert, så stod det at de i praksis kan bytte klubb etter de 14 dagene med lønnsplikt. Derfor jeg spør det her, er det ulik forståelse rundt det? Anonymkode: 4db4c...123 Det er jo i grunnen så å si det samme som står her såvidt jeg kan forstå.
applestories Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg leste i avisen der fotballspillere ble permittert, så stod det at de i praksis kan bytte klubb etter de 14 dagene med lønnsplikt. Derfor jeg spør det her, er det ulik forståelse rundt det? Anonymkode: 4db4c...123 Svaret du siterer er korrekt, du kan lese det selv i Arbeidsmiljøloven. Paragraf 15-3, punkt 9 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62#KAPITTEL_17 Bare for å kommentere: man kan si opp med 14 dagers varsel etter at lønnspliktperioden er over. Det vil si at man må vente til arbeidsgiver har sluttet å betale lønn, før det er det vanlig oppsigelsesfrist. Endret 19. mars 2020 av applestories
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 Når noen hopper på ny arbeidsgiver når dem har blitt permittert, hvordan blir det juridisk? Anonymkode: 4db4c...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå