*Lillian* Skrevet 10. september 2002 #1 Skrevet 10. september 2002 Jeg bare lurte på om dere her har begynt å handle/lage mange julegaver enda? Pleier dere å lage eller kjøpe de fleste? Jeg har for første gang i mitt liv kjøpt inn den første julegaven før desember dukket opp... Jeg har kjøpt en overdel på tilbud til min kusine på 6år... :D Har lekt med tanken på kanskje å lage en del av julegavene i år, men jeg er litt usikker på hva jeg skal lage.. Kan jo kanskje lage skilt til en del, siden jeg maler veldig mye skilt. Men har ikke de fleste skilt i dag, da? Og noen i familien min (spes. mamma og ene søstera mi) lager slikt selv de også... Hva skal jeg lage til dem, da?? Noen som har lure tips.. Hvis jeg skal lage de fleste julegavene i år, så må jeg jo snart begynne, for det er så sinnsykt mange som jeg gir julegaver til... (Blir mange når det er både familie og svigerfamilie)
Mailin Skrevet 11. september 2002 #2 Skrevet 11. september 2002 Eg har ikkje byrja verken kjøpa eller laga enno, men planlegg! Manglar du idear, kan det vera lurt å invistera i Panduro sin katalog (ca kr. 30,-) viss du ikkje allereie har den. (Bestiller du frå den, får du katalogen automatisk og gratis i posten seinare :D ) Der finn du både ting og tang dei vil selja, tips til kva du kan lage, og demonstrasjon på korleis du kan lage det. Ellers så kan du jo finna mange forslag i m.a. desse trådane: "Lage julegaver": http://www.kvinneguiden.no:/Forum/viewtopi...pic.php?t=13104 "Julegaver i laange baner;)": http://www.kvinneguiden.no:/Forum/viewtopi...pic.php?t=11951 Lukke til!!
Majken Skrevet 11. september 2002 #3 Skrevet 11. september 2002 Jeg er ferdig med to. Den ene er kjøpt (venninna mi samler på shot glass fra Hard Rock Cafe rundt om i verden, så jeg kjøpte et sett i Melbourne og et sett i Sydney - enkelt og greit), og den andre har jeg lagd. Det var et puslespill på 500 brikker med bilde av en søt kattunga som ligger og sover på en kritthvit samojedvalp, skal kjøpe ramme til den og gi bort i julegave, men jeg aner ikke hvem jeg skal gi den til...... Brorsan ønsker seg krokodille boots, men det trur jeg ikke jeg får råd til. Kan jo spleise med noen, men får jeg noe sånt med inn i landet en gang da? Blir vel stoppa i tollen..... Ellers vil jo de fleste ha noe fra Australia, så det blir nok en del "suvenir"-gaver i år.
Gjest eminel Skrevet 11. september 2002 #4 Skrevet 11. september 2002 Har enda ikke kjøpt noe, men jeg har begynt å tenke på det. Kommer nok til å kjøpe mange gaver til nevøen min (1 mnd) som skal feire jul med oss i år. Har ellers tenkt å kutte ned på gavene, la være å kjøpe til venner jeg aldri ser osv. Skal bare kjøpe til familie og nære venner i år.
pusla Skrevet 14. september 2002 #5 Skrevet 14. september 2002 Jeg var på kunst- og håndtverksmesse i august, og kjøpte 2 julegaver der, de har jo så masse fint på sånne messer. I tillegg har jeg laget ferdig en halv julepresang og holder flittig på med resten (jeg broderer). 1
Augustbrud02 Skrevet 15. september 2002 #7 Skrevet 15. september 2002 Vanligvis pleier vi å være ferdig med julegavene før desember, så vi har heldigvis ennå litt tid på oss. Vi har riktignok en del selvskrevne julegaver i år, da vi giftet oss og kommer til å gi bort bilde-forstørrelser til en del i familien. Vanligvis pleier jeg også å være flink til å lage julegaver, og jeg håper jeg rekker å lage litt i år også. Er allerede i gang med å prøve ut noen småting, så jeg håper det blir såpass bra at jeg fint kan gi det bort. Må også bare legge til at jeg synes det er kjempekoselig å gå rundt og handle gaver! Dessuten synes jeg det er deilig å ha hele desember til andre juleforberedelser.
Annie Skrevet 17. september 2002 #8 Skrevet 17. september 2002 Vi har riktignok en del selvskrevne julegaver i år, da vi giftet oss og kommer til å gi bort bilde-forstørrelser til en del i familien. Brudebilder er sikkert fine gaver til foreldre og besteforeldre, men søsken osv? Fikk det da en svoger og svigerinne giftet seg for noen år siden. Fatter ikke hvorfor..... Vil jeg ha bilde av dem på veggen fikser jeg det selv... Hør i hvertfall med dem du har tenkt å gi til først. For ikke å få FOR mye kritikk av dette innlegget så var det ment som et råd, ikke som kritikk. Har forresten ikke begynt med julegaver enda. Lover meg selv at jeg skal begynne tidlig hvert år, men klarer jeg det??? NEIDA!!!!!!
Tomita Skrevet 18. september 2002 #9 Skrevet 18. september 2002 Heisann! Jepp - har allerede kjøpt fire julegaver og er kjempestolt av meg selv!!!!!! Går i tillegg og venter på en kjempepakke fra Panduro som inneholder ting og tang jeg skal lage resten av julegavene av (nesten da i alle fall). GLEDER meg til JUL!!! Tomita
Augustbrud02 Skrevet 18. september 2002 #10 Skrevet 18. september 2002 bilder er sikkert fine gaver til foreldre og besteforeldre, men søsken osv? Fikk det da en svoger og svigerinne giftet seg for noen år siden. Fatter ikke hvorfor..... Vil jeg ha bilde av dem på veggen fikser jeg det selv... Hør i hvertfall med dem du har tenkt å gi til først. For ikke å få FOR mye kritikk av dette innlegget så var det ment som et råd, ikke som kritikk. Dette har vært en evig diskusjon inne på bryllup også, men vi gir absolutt ikke bort slike bilder til folk vi ikke vet vil ha det. Det er kun foreldre og besteforeldre som får bilde av oss. Er også av den oppfatningen av at søsken ordner slikt selv om de vil ha det, det gjorde faktisk tanta mi også. Men takk for tips, selvom dette allerede var godt gjennomtenkt. Dessuten er det jo sant som det er sagt på bryllup, man kjenner sine nærmeste såpass godt at man vet om slikt faller i smak eller ei. :D
Gjest Starya Skrevet 18. september 2002 #11 Skrevet 18. september 2002 Fredag skal de første gavene kjøpes inn, leker til tanteungene.
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2002 #12 Skrevet 19. september 2002 baaah..usj ..julegaver.. Det er det samme hvert eneste år..jeg stresser rundt sånn de siste 4 dagene før jul og stress shopper.. Lærer aldri! Men, det er vel det man får for å ha jobba 4 år på rad i julerushet i butikk skygger unna
Catzy Skrevet 19. september 2002 #13 Skrevet 19. september 2002 Apropos bilder, jeg og eksen fikk tatt veldig bra bilder av oss et år. Vi ga pent innrammede bilder til foreldre og besteforeldre, og så brukte vi de andre kopiene til julekort det året. Eksen min ga meg samme år en veldig fin ring til jul, som så ut som en forlovelsesring. Familien min var helt sikre på at nå ble det bryllup, selv om det ikke var en sånn ring. De så par-bildet og ringen og la sammen to og to. Alle foreldre og besteforeldre syntes det var koselig å få bilder av oss sammen. Men vi droppet å gi det til andre, siden de fikk det i julekort i stedet. Tror ikke jeg hadde gitt min søster bilde av oss til jul, nei. Catzy
Lillje Skrevet 20. september 2002 #14 Skrevet 20. september 2002 Jeg har ikke begynt ennå å kjøpe inn julegavene, men har så vidt begynt å tenke og gruble hva de enkelte skal få. Jeg hater å handle midt i julerushet med de lange køene og de sure betjenningene, derfor har jeg laget en gylden regel om å bli ferdig med julegavene senest midten av desember mnd. Og det har fungert bra de siste 3 årene. I år har jeg, mamma og svigermor tenkt oss på en jentetur til utlandet og shoope julegaver. Jeg gleder meg kjempe mye til denen turen. Ikke bare det at jeg elsker å handle julegaver og stemningen rundt det hele med julegater og snøen, men også til selve kose turen vår. Tror jeg kommer til å bli litt skjemt bort (og slikt liker jeg). Er det flere som reiser på slike turer?
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2002 #15 Skrevet 29. september 2002 Klart man vil ha brdebilde av sin bror eller søster til jul. At ikke du vil ha din svigerinne/svoger på veggen høres rart ut augustbrud. Trodde det var vanlig å gi til søsken. Har ikke hørt noe annet før jeg leste det her.
Augustbrud02 Skrevet 29. september 2002 #16 Skrevet 29. september 2002 Klart man vil ha brdebilde av sin bror eller søster til jul. At ikke du vil ha din svigerinne/svoger på veggen høres rart ut augustbrud. Trodde det var vanlig å gi til søsken. Har ikke hørt noe annet før jeg leste det her. Det er nok ikke alle som vil ha brudebilde av søsken til jul gitt, dette har kommet tydelig frem på Bryllup. Derfor synes jeg det er bedre om søsken sier at de ønsker seg det eller at de hinter om det om de skal få det. Selvsagt ville gjerne jeg hatt brudebilder av svoger/svigerinne på veggene, men folk er så forskjellige og det er ikke sikkert de ville hatt bilder av oss... En del mennesker vil jo ikke engang ha familiebilder på veggen...
smil Skrevet 1. oktober 2002 #17 Skrevet 1. oktober 2002 Ja, jeg er godt i gang. Har kommet ca. halvveis tror jeg. Kjøper fine ting på salg, når jeg kommer over noe. Er ferdig med de fleste "barne-julegavene". Det vanskeligste er å finne på noe til mannen min, og til andre voksne som "har alt".
Gjest gurimalla Skrevet 1. oktober 2002 #18 Skrevet 1. oktober 2002 Julegaver? Nei det er ikke før i desember det.....
Elefantina Skrevet 2. oktober 2002 #19 Skrevet 2. oktober 2002 Det er slikt som gjøres etter at siste eksamen er unnagjort, noe som betyr at jeg i år begynner å tenke på julegavene den 17. desember. At jeg aldri lærer!
tuji Skrevet 2. oktober 2002 #20 Skrevet 2. oktober 2002 Julegaver handler jeg 23. desember. Lærer aldri...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå