Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har havnet i en uheldig situasjon helse messig, og mottar nå AAP. Min tidligere arbeidsgiver gjorde meg nå oppmerksom på, at min mobiltelefon fortsatt betales av den gamle jobben. Dette har vi begge glemt helt av i disse koronatider. Dette har gått automatisk til kvartals vis betaling, hos tidligere arbeidsgiver. Jeg er nå livredd for å både miste AAP og bli anmeldt. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, og tør ikke gi beskjed til NAV i frykt for å få straff/anmeldelse. 

Håper på gode råd :=)

W

Anonymkode: 1592b...994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wut

Ingenting her henger på greip.

Hva skulle du bli anmeldt for?

AnonymBruker
Skrevet

Dette har ikke NAV noe med. Dette er en sak mellom deg og arbeidsgiver og du kan måtte betale tilbake til arbeidsgiver, men påvirker ikke noe hos NAV.

Anonymkode: f9e2c...7a7

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Nav bryr seg ikke, det er ikke ulovlig å være ansatt samtidig som man mottar aap, gitt at du fører opp timer jobb på meldekortet. Man vil naturlig nok beholde ansattegoder (som telefon) så lenge man er ansatt. Arbeidsgiver tar kontakt med mobilselskapet og overfører telefonabonnement til deg. Så kan du velge selv om du vil bytte teleavtale/operatør.

Anonymkode: 5a1bf...380

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!!! Dette gjorde meg veldig lettet. Jeg har aldri vært i en slik (AAP) situasjon før, og mann blir jo bare veldig nervøs for å gjøre noe galt, når mann leser om folk som havner i fengsel for å ha sagt/skrevet feil ting til NAV å slike ting. Takk igjen for svar, kjempe flott ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!!! Dette gjorde meg veldig lettet. Jeg har aldri vært i en slik (AAP) situasjon før, og mann blir jo bare veldig nervøs for å gjøre noe galt, når mann leser om folk som havner i fengsel for å ha sagt/skrevet feil ting til NAV å slike ting. Takk igjen for svar, kjempe flott ❤️ 

Da har de f.eks unnlatt å skrive på meldekortet at de har jobbet og mottatt lønn og AAP. 

Anonymkode: 0ba82...af7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...