Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har personlig brukt tamponger nesten helt siden jeg fikk mens som 12 åring.  Jeg er 32 år.

Etter mange negative ivf forsøk, bestemte jeg meg for å sende mendblodet mitt til hellas for å se om det var noe unormalt 

Fikkda beskjed at jeg har altforlite av den gode tarmbakterien lactobacillus.

Fikk da beskjed om å begynne å ta probiotika men også bytte ut tamponger med bind. 

Hva bruker dere?

Jeg merker selv etter å ha byttet ut tamponger med bind at jeg blør sinnsykt mye på dag 1 og 2 men mindre de siste dagene.

Anonymkode: f810d...1df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun tamponger. Bind er UAKTUELT! Noe så grisete og ekkelt. Ser for meg at jeg måtte ha bodd på toalettet en uke i måneden. Man må jo totalvaske alt ved hvert toalettbesøk.

Kan det virkelig ha noe å si for om man blir gravid eller ei?

Anonymkode: 7374b...a2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker kun tamponger. Bind er UAKTUELT! Noe så grisete og ekkelt. Ser for meg at jeg måtte ha bodd på toalettet en uke i måneden. Man må jo totalvaske alt ved hvert toalettbesøk.

Kan det virkelig ha noe å si for om man blir gravid eller ei?

Ifølge gynekologen jeg snakket med så kunne tampongbruk suge til seg så mye av di gode melkesyrebakterien som igjen kunne gjøre ph verdien dårlig. 

Jeg gjør ett forsøk og ser om det kan ha noe å si for vår del. Har prøvd i snart 7 år

Anonymkode: f810d...1df

• Liker 2
Skrevet

Jeg har brukt tamponger i 10 år, bind har vært uaktuelt 

men har nå prøvd bind det siste halvåret, og var ikke så ekkelt som jeg hadde sett for meg😬 

Har ikke blitt gravid enda da☹️ 

Jeg prøvde å menskopp nå sist jeg hadde mensen, har hatt den i skuffen i over 1 år, klarte ikke bruke den siden jeg mista den i do hver gang jeg skulle tømme den🙄 Men har nå lært og menskopp er supert😆 anbefaler det

• Liker 1
Skrevet

Bruker kun tamponger, helt uaktuelt å bruke bind 🙃

Lykke til, håper det gjør en forskjell for deg 😊

AnonymBruker
Skrevet

Komisk at KVINNER syns eget mensblod er ekkelt. Bruker kun bind, da jeg synes tamponger gjør vondt og oftere får soppinfeksjon ved tampongbruk!

Anonymkode: e4dcb...b5f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bind, synes tamponger skaper mye irritabilitet i underlivet. Om natten bruker jeg tøybind og det er helt fantastisk. Har heldigvis ikke kraftige blødninger og blør stort sett bare to dager.

Anonymkode: 27089...967

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun bind, gjort i alle år. Tampong gjør vondt og får fort sopp av det de gangene jeg har prøvd.

Anonymkode: 17293...864

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid brukt bind. Hvorfor er det ekkelt? Har et rødt håndkle som jeg ligger og sitter på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte utelukkende bind fra jeg var 13 til jeg var 30. Da byttet jeg p-piller og nå blør jeg så lite at tampong er uaktuelt. Så tørr som jeg blir da skal ingen del av en menneskekropp være. 

Anonymkode: 969de...209

AnonymBruker
Skrevet

*Brukte utelukkende tamponger

Anonymkode: 969de...209

Skrevet

Jeg blør utrolig mye og det varer som regel en hel uke. Bruker tampong om dagen, og natt bind om natten. Syns det er enklere og mindre søl å skifte tampong på jobb/skole. Jeg føler meg mer renere også. Vurdere å bruke mensen-kopp av miljø, men jeg er usikker om det er noe for meg. Jeg gleder til jeg ikke trenger å styrer med dette lenger. 

27 år

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å bruke menskopp for snart to år siden. Det gjorde jeg mest for miljøet sin skyld, og jeg er så glad jeg gjorde det! Før brukte jeg kun tampong (likte virkelig ikke å bruke bind). Koppen er som en tampong, bare myyyye bedre! Den suger ikke til seg noe som helst, den samler kun opp blodet. Jeg kan gå med den en hel dag, før jeg tømmer den, så jeg tømmer kun hver morgen og kveld. Noen kan synes at det er ekkelt å tømme koppen, men blodet ser helt friskt ut og det lukter ingenting :) I starten slet jeg veldig med å sette den inn, men nå går det som en lek. Vil anbefale å prøve menskopp på det sterkeste!!

Anonymkode: abd28...89c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Komisk at KVINNER syns eget mensblod er ekkelt. Bruker kun bind, da jeg synes tamponger gjør vondt og oftere får soppinfeksjon ved tampongbruk!

Om det var avføring som rann ut av deg ei uke i måneden, hadde du da valgt bleier eller en tampong/propp som kunne stoppet det til du gikk på toalettet? 

Ja, kvinner synes mensblod er ekkelt når det blir smurt utover hele underlivet. Alle har også avføring, ingen er spesielt begeistret for det av den grunn...

Skrevet (endret)

Jeg tror det er våtheten, enkelte syns er ekkelt.  Spesielt når det nærme seg skifting av bind. Med tampong er du tørr og ren. 

Endret av Underligsirkel
unødvendig
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det var avføring som rann ut av deg ei uke i måneden, hadde du da valgt bleier eller en tampong/propp som kunne stoppet det til du gikk på toalettet? 

Ja, kvinner synes mensblod er ekkelt når det blir smurt utover hele underlivet. Alle har også avføring, ingen er spesielt begeistret for det av den grunn...

Du synes altså ikke at det er forskjell på avføring og mensblod? Det er første gang jeg hører den sammenligninga. Avføring kommer ut av endetarmen og er på ingen måte steril. Mensblod kommer fra livmorhulen og der inne er det så godt som sterilt, og den blodet lukter ikke, eller inneholder biter av ufordøyd mat (ellers ville vi fått alvorlige problemer). Hvis jeg fikk velge ville jeg BADET i mensblod hver jævla dag, hvis jeg måtte velge mellom mensblod og avføring. Ja, «noen kvinner» synes tydeligvis mensblod er ekkelt - og det forundrer meg. At en tampong full av blod er mer ekkelt enn et bind, forundrer meg også. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Bruker kun tamponger, helt uaktuelt å bruke bind 🙃

Lykke til, håper det gjør en forskjell for deg 😊

Man skal aldri bruke tampong under graviditet og etter fødsel 🤗 Bare nevner det for deg siden du er gravid.

Anonymkode: ea3fe...c28

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal aldri bruke tampong under graviditet og etter fødsel 🤗 Bare nevner det for deg siden du er gravid.

Anonymkode: ea3fe...c28

Takk for at du sier i fra, men det vet jeg :) Tenkte bare at jeg ikke skulle «gni» det inn i den tråden her at jeg er gravid. Kunne jo selvsagt skrevet at jeg vanligvis bruker tamponger, når jeg ikke er gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker tamponger kun 1 dag, blør så lite at jeg sjelden klarer å fylle den og det gjør da vondt å bytte tampong så for meg er bind det beste alternativet. Bytter heller ofte. 

Har også bare mensen i 3 dager, er det for lite?🧐

Anonymkode: c76fc...14e

Skrevet

Jeg er menskopp og tøybind-bruker på trettende året. Aldri mere plastbind og tamponger!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...