Gå til innhold

Noen som har laget egne munnbind?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke materialer har dere brukt/hvilke kan hjelp litt?

(Jeg trenger andre svar enn videoen til Almaas. Jeg har sett den og tror ikke tørkepapir gjør susen)

Anonymkode: 09ef8...462

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bare gi opp å lage "perfekte" P2/P3 klassifiserte masker. Det beste som folk flest har tilgjengelig er antakelig tørkepapir. Et alternativ kan være veldig fint ulltøy, som trekker til seg fuktighet veldig godt. De vil bare ha litt effekt en kort stund før de må vaskes og tørkepapiret byttes. Poenget er at det må trekke til seg mest mulig fuktighet siden smitten sprees i mikroskopiske dråper. Man blir ikke smittet av ett virus, men av så mange at nok treffer reseptorene i kroppen som gjør at de kan formere seg.

Anonymkode: c029f...939

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bare gi opp å lage "perfekte" P2/P3 klassifiserte masker. Det beste som folk flest har tilgjengelig er antakelig tørkepapir. Et alternativ kan være veldig fint ulltøy, som trekker til seg fuktighet veldig godt. De vil bare ha litt effekt en kort stund før de må vaskes og tørkepapiret byttes. Poenget er at det må trekke til seg mest mulig fuktighet siden smitten sprees i mikroskopiske dråper. Man blir ikke smittet av ett virus, men av så mange at nok treffer reseptorene i kroppen som gjør at de kan formere seg.

Jeg bare tenkte at "noe" er bedre enn ingenting. Funker tørkepapir faktisk? Trodde det var bare tøys. Går det f.eks an å sy en slags lomme av tøy, der man kunne lagt tørkepapir inni, sånn at tørkepapiret hele tiden bare kunne skiftes? Jeg har ikke fint ulltøy,  bare mye ulike tekstiler i bomull ol.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Bruk bind og hårstrikker 

Anonymkode: ec060...574

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk bind og hårstrikker 

Anonymkode: ec060...574

En ting er den uønskede oppmerksomheten med det, men  de har jo plast i bunnen? Må jo nesten kunne puste?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Lurtre på om jeg skulle bruke en bandana jeg har i noe silkeaktig stoff.. eller et skjerf rett og slett.. vil ikke det funke? 

Anonymkode: c14d2...3f7

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: adbe5...278

Skrevet

Kaffefilter?

AnonymBruker
Skrevet

Selv hjemmelaget maske er antakelig vesentlig bedre enn ingenting: Testing the Efficacy of Homemade Masks

Jeg tror ikke kaffefilter er så bra siden selv fin kaffegrut slipper gjennom og det er dårlig til å trekke til seg fuktighet.

• Opprett ny...