AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Hei! Jeg tar opp fag fra videregående på sonans og skal søke psykologi profesjon høsten 2020. Jeg ser at universitetet i Tromsø har endret på opptakskravene. Nå kan man søke me videregående karakterer (før måtte man ta et årsstudium for så å søke seg videre). Snittet på psykologi profesjon ligger dag på mellom 6,4 og 6,6 (ord). Snittet på årsstudiet i psykologi ved UiT er 4,5(ord). Spørsmålet mitt er: hva tror dere snittet kommer til å være på profesjonsstudiet i Tromsø høsten 2020? Anonymkode: e9533...ec3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg tar opp fag fra videregående på sonans og skal søke psykologi profesjon høsten 2020. Jeg ser at universitetet i Tromsø har endret på opptakskravene. Nå kan man søke me videregående karakterer (før måtte man ta et årsstudium for så å søke seg videre). Snittet på psykologi profesjon ligger dag på mellom 6,4 og 6,6 (ord). Snittet på årsstudiet i psykologi ved UiT er 4,5(ord). Spørsmålet mitt er: hva tror dere snittet kommer til å være på profesjonsstudiet i Tromsø høsten 2020? Anonymkode: e9533...ec3 Mener du karaktersnittet eller poenggrensen? Snittet er ikke 6.4 (det er jo ikke mulig), det er sannsynligvis 64-66 konkurransepoeng som består av karaktersnitt + andre poeng. Vil tro at poenggrensen legger seg omtrent på nivå med de andre stedene, kanskje litt lavere. Men ville satset på så høyt karaktersnitt som mulig, og så mange andre poeng som mulig. Anonymkode: 43900...ca8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Ja mente poenggrenser! takk for svar. Jeg tenker også at det blir en høy poenggrense, kanskje mellom 60 og 64. Anonymkode: e9533...ec3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 Jeg vil tro den kommer til å øke, pga mulige (faktiske?) hjemmeeksamener for vgs elever. Hjemmeeksamen => høyere karakterer, høyere karakterer => mer konkurranse. Men man vet jo aldri, det avhenger jo også av antall studieplasser og hva neste "universitetskull" vil. Anonymkode: f410c...e0a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Den vil sikkert øke en god del, tipper det kanskje blir å ligge på sånn 62-63 poeng? Anonymkode: 078fa...0e5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Den vil bli høy - en tidel eller tre under de andre studiestedene. De kan se på hvordan det er med medisinstudiene. Tendensen vil nok være den samme på psykologi også. Poenggrensen vil helt sikkert bli dramatisk mye høyere enn den var før. Anonymkode: 75f31...ca8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den vil bli høy - en tidel eller tre under de andre studiestedene. De kan se på hvordan det er med medisinstudiene. Tendensen vil nok være den samme på psykologi også. Poenggrensen vil helt sikkert bli dramatisk mye høyere enn den var før. Anonymkode: 75f31...ca8 Omregnet til poeng, så mener jeg selvsagt 1-3 poeng under. Anonymkode: 75f31...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå