Gå til innhold

Gulv i gang og på soverom


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg fortsetter min tankeflukt fra eksamenslesingen og har enda større vyer for gangen vår... :ler:

Vi har en treromsleilighet. På stua og kjøkkenet er det heltregulv (furu), lakket på stua og malt grått på kjøkkenet. På gangen har vi vinylgulv i en mystisk treetterligning i intrikat firkantmønster, mens det er grå linoleum på de to soverommene.

Jeg har lyst til å legge nye gulv i gangen og på soverommene for å få det litt mer helhetlig. Spørsmålet er bare: Hva velger vi?

Kunne tenke meg heltregulv, men hvor dyrt er det pr. kvadrat i forhold til henholdsvis laminat og parkett? Er sisalteppe på gulvet helt ut? Hva koster det? Og er det lurt med heltregulv i gangen, hvor det blir en del tråkking og søl? Andre alternativer vi burde velge? Bør jeg holde ut helt til den gamle linoleumen blir superhot igjen?

Og hva vil de ulike gulvtypene ha å si for en takst når vi en dag skal selge leiligheten?

Kan kanskje legge til at det er en bygårdsleilighet fra forrige århundreskifte.

Håper noen erfarne oppussere kan hjelpe med gode råd og tips! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På stua og kjøkkenet er det heltregulv (furu), lakket på stua og malt grått på kjøkkenet. På gangen har vi vinylgulv i en mystisk treetterligning i intrikat firkantmønster, mens det er grå linoleum på de to soverommene.

Jeg har lyst til å legge nye gulv i gangen og på soverommene for å få det litt mer helhetlig. Spørsmålet er bare: Hva velger vi?

Skal dere ha det helhetlig....så bør det legges heltregulv i de resterende rommene....og slipe ned de andre gulvene og behandle alt likt.....eller male nye gulv + stua i samme farge som på kjøkkenet. Jeg vet ikke hvordan gangen ligger i forhold til de andre rommene.....men den kan selvfølgelig få fliser....hva med sjakkmønstrete fliser....altså i fargene "samme som de andre gulvene (hvis de males)" og en helt lys farge?

Kunne tenke meg heltregulv' date=' men hvor dyrt er det pr. kvadrat i forhold til henholdsvis laminat og parkett?[/quote']Jeg husker ikke prisen pr. m2 på heltregulv. Her er nettsidene til Husebygulv...men de er under redigering akkurat nå. Mener å huske prisen er mellom 250,- og 300,- pr. m2...men altså ikke sikker.

Se på alle gulvene i leiligheten som en helhet...og ikke kun som en del innenfor hvert rom.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Å vente til lionleum er "in" blir kanskje ikke så lenge som du tror?

Har selv utrolig lyst til å legge linoleum på kjøkkenet mitt i en kul farge eller mønster. Har ikke bestemt meg ennå, men se på linken under så får du kanskje noen ideer?hvis du unngår gulvbelegg som "later som det er noe annet" (f.eks. flis eller tre) kan du få et skikkelig kult og lettstelt gulv :-)

http://www.forbo.no/no/NOsite.nsf/folders/.../marmoleumclick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Linoleum er egentlig veldig kult, men jeg kunne tenke meg noe annet enn det ganske kontorbelastede gråmarmorerte mønsteret som ligger her nå, i så fall... :-?

Takk for tips!

Jeg heller mot heltre, får se an prisen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...